خط و نشان گلزنان پرسپولیس و یحیی

خط و نشان گلزنان پرسپولیس و یحیی

مهاجم شماره 40 پرسپولیس تنها به 6 دقیقه زمان نیاز داشت تا دروازه تیم سابقش آلومینیوم اراک را باز کند. حامد پاکل که هفته گذشته با زیرکی سومین گل پرسپولیس را مقابل نساجی مازندران به ثمر رساند، برای دومین هفته متوالی موفق به گلزنی شد. در دقیقه 69 به جای سعیداعگی وارد زمین شد و در دقیقه 75 با فراری دیدنی و ضربه دقیق قفل درب آلومینیومی اراک را باز کرد.

پاکدل پس از گلزنی به تیم سابقش گل جالبی زد و به سراغ دیوید فنای مربی دروازه بان های این تیم رفت و …

با همین سوال گفت و گو را با مهاجم زنده و تیزبین این روزهای پرسپولیس آغاز کردیم.

ماجرای خوشحالی بعد از گل شما و رفتن به سمت مربی گلزنان پرسپولیس چه بود؟

داستان شادی گل ها؟ شنبه 30 بهمن آقای داوید (فانی) مربی پرتلاش دروازه بان های پرسپولیس است و روز قبل بعد از گلزنی تولدش را تبریک گفتم.

شما برای تیم سابق خود یعنی آلومینیوم اراک گل زده اید. چه احساسی دارید؟

خاطرات خیلی خوبی از شهر اراک و تیم آلومینیوم دارم که هیچ وقت فراموش نمی کنم. من در حال حاضر پرسپولیسی هستم و وقتی وارد زمین شدم باید کمک می کردم تیمم قهرمان شود. خدا را شکر که توانستم با کمک هم تیمی هایم نقش کوچکی در این برد شیرین داشته باشم.

شما هم با ساخت آلومینیوم انتقام شکست بازی را گرفتید. اینطور نیست؟

به نظر من فوتبال و عمدتا ورزش جای انتقام و انتقام نیست. آنها بازی اول را بردند و ما در بازی دوم. آنچه در فوتبال و ورزش باقی می ماند رفاقت و جوانمردی و دانش است. من شخصاً در زمین فوتبال دنبال این چیزها هستم نه انتقام!

برای دومین هفته متوالی گل زدی، در حالی که در نیم فصل اول اغلب با مصدومیت و …

این فوتبال حرفه ای است. گاهی اوقات این دست شما نیست و باید با آسیب مبارزه کنید. من پرسپولیس را دوست داشتم و دوستش دارم، بنابراین بی دلیل به این تیم آمدم که در تابستان از آن پیشنهاد دریافت کردم و با افتخار به عضویت این تیم درآمدم. می خواستم رویای کودکی و نوجوانی ام را محقق کنم و بازیکن مفیدی برای تیم محبوبم باشم. لیگ برتر را با گل شروع کردم اما بدشانس بودم و مصدوم شدم.

مصدومیت نسبتا طولانی ادامه داشت. موافقید؟

بله، اما باید روحیه ام را حفظ می کردم. می دانستم که برمی گردم و می خواستم برگردم و نیم فصل دوم را خیلی بهتر شروع کنم و ادامه دهم.

الان موفق هستی؟

در پرسپولیس باید هر روز 70 سال به بالا باشی و پیشرفت کنی. من دوست دارم با این کادر فنی کاربلد و هم تیمی هایم پیشرفت کنم و به این دو هدف یا موفقیت کوتاه مدت فکر نمی کنم.

در این مدت بارها شایعاتی مبنی بر خرید مهاجم خارجی یا آزاد از پرسپولیس مطرح می شد. نظری دارید؟

من یک بازیکن هستم و فقط باید خوب تمرین کنم. تصمیم من این نیست که چه کسی به پرسپولیس بیاید یا چه کسی برود و هرکس بیاید قطعا با سرمربی تیم موافق خواهد بود.

اما شایعه شده است که آلومینیوم اراک شما را می خواهد و شاید نیم فصل دیگر برگردید؟

بنویس پرسپولیس یعنی عشق و قهرمانی! اما آنقدر راحت به پرسپولیس رسیدم که الان می خواهم بروم. من با هدف و برنامه پرسپولیسی شدم و می خواهم در این تیم بزرگ و پرافتخار باشم.

بازی شما در شرف اتصال با آلومینیوم بود. فکر می کردی این تیم در تهران اذیتت کند؟

آلومینیوم یک تیم سخت کوش است که رایگان نیست. این تیم به راحتی گل نمی خورد و تیم پرسپولیس و آقای یحیی شرایط بازی را برای ما خوب آنالیز کرده بودند. می دانستیم هدفمان در این دیدار چیست و محکوم به برد بودیم.

شاید دانستن نتیجه دیدار استقلال و تراکتورسازی و پیروزی آبی ها انگیزه شما را افزایش دهد. اینطور نیست؟

فرقی نمی کرد قبل از استقلال بازی می کردیم یا بعد از استقلال. ما برای ماندن در کورس محکوم به برد بودیم و باید 3 امتیاز را می گرفتیم. بازیکنان پرسپولیس همیشه با انگیزه بوده اند.

هواداران پرسپولیس هم در فضای مجازی به سمت شما سنگ پرتاب کرده اند. با آنها صحبت نکن؟

متشکرم، متشکرم و متشکرم تنها کلمه ای است که می توانم استفاده کنم. جای هواداران آگاه، فهیم و پرشور پرسپولیس در ورزشگاه ها خالی است اما انرژی مثبت آنها همیشه به ما می رسد. امیدوارم تا پایان فصل بتوانیم با پیروزی های بیشتر و خدای نکرده قهرمانی جواب محبت این عزیزان را بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید