حسرت پرسپولیس در جدول گلزنان لیگ

قدرت در دست پرسپولیسی هاست

این روزها با نگاهی به جدول گلزنان ایران، مشخص است که سه بازیکنی که هر سه برای پرسپولیس بازی کرده اند در بالای جدول قرار دارند. اولی محمد عباس زاده است. او با حضور در پرسپولیس نوید روزهای درخشانی را می داد اما عدم تمرکز لازم از یک سو و سقوط در سطح فنی و البته دوری از تفکرات سرمربی وقت از سوی دیگر باعث شد عباس زاده ندرخشد و در پرسپولیس تداوم زیادی دارند. او این روزها برای تراکتورسازی بازی می کند و یکی از معدود بازیکنان لیگ برتری است که از هفته های ابتدایی به کورس آقای گلی پایبند بوده است. عباس زاده مدت ها با یورگن لوکادیا، مهاجمی که از ایران راهی پرسپولیس شد، با 6 گل در صدر جدول گلزنان قرار داشت، اما هیچکس به او نزدیک نشد. مهاجم شمالی درست در شروع نیم فصل دوم با افت گل های محسوسی مواجه شد اما به تدریج توانست طلسم ناکامی های خود را بشکند و در حال حاضر با 10 گل در صدر جدول قرار دارد. دومین گلزن برتر این روزهای لیگ برتر، رضا اسدی دیگر بازیکن سابق پرسپولیس است که از قضا این فصل هم با پیراهن تراکتورسازی در لیگ برتر حضور دارد. اسدی این روزها با 9 گل از هم تیمی خود عقب افتاده است. نکته قابل توجه در مورد رضا اسدی این است که او در این فصل به قدری درخشیده که حتی به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و در دو بازی اخیر ایران مقابل روسیه و کنیا این فرصت را پیدا کرد که با تیم ملی هم بازی کند. پیراهن تیم در موقعیتی جدید اسدی در فوتبال ایران بیشتر به عنوان هافبک دفاعی شناخته می شود و حتی در باشگاه پرسپولیس هم در پست هافبک بازی می کرد. اما در این فصل پاکو هامس اسپانیایی سرمربی تراکتور فرصت های جدیدی را برای او باز کرد و اسدی را در خط حمله تراکتورسازی بازی داد. اسدی این فکر را به سراغ سرمربی اسپانیایی هم برد و نه تنها این روزها در راه کسب عنوان آقای گل است، بلکه به تیم ملی هم راه یافته و در پست مهاجم بازی می کند. سومین گلزن برتر این روزهای لیگ برتر شهریار موگانلو است که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم دارد. فیکس مهاجم تیم سپاهان با 8 گل پس از رضا اسدی در رده سوم قرار دارد و انتظار می رود در ادامه فصل این روند را بهبود بخشد. شهریار مقانلو که معمولا در دوئل های هوایی به دلیل فیزیک خوبش دست بالا را دارد، در روزهایی که سردار آزمون در تیم ملی در دسترس نبود، در تیم کلانوی به عنوان مهاجم هدف بازی می کرد اما البته هرگز به آن درخشش دست نیافت. در دو بازی اخیر تیم ملی، به هر حال وجه مشترک سه گلزن این است که همگی برای پرسپولیس بازی کردند و دو نفر از آنها مجبور به ترک این باشگاه شدند و یکی از آنها شهریار مقانلو بود. ، با وجود علاقه مندی پرسپولیس پیشنهاد بهتری دریافت کرد و پس از سماجت او از این تیم راهی اصفهان شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که پرسپولیس در این فصل از نبود گلزن آسیب زیادی دید. پس از جدایی یورگن لوکادیا با لئاندرو پریرا برزیلی به توافق رسیدند که این بازیکن نتوانست حتی یک درصد از توانایی های لوکادیا را تامین کند.

مهمان ناخوانده سر میز گلزن

علاوه بر سه نفری که در بالا به عنوان بازیکنان برتر ذکر شد، یک مهمان ناخواسته در این میز وجود دارد. عارف رستمی حضور این بازیکن با هشت گل در جدول و رقابت او با شهریار مغانلو عجیب است چرا که برخلاف سایر بازیکنانی که تیم هایشان در بالای جدول رقابت می کنند و از کیفیت تهاجمی خوبی برخوردار هستند، این بازیکن در باشگاه مس کرمان است. که در حال مبارزه برای جلوگیری از سقوط است. رستمی به تنهایی نیمی از 19 گلی که تیمش در این فصل زده است به ثمر رسانده است تا جایگاهش ارزشمندتر شود.

خبری از گل گهر و پرسپولیس نیست

به جز سپاهان و تراکتور، نام دو گلزن استقلال یعنی مهدی کایدی و کوین یاماگا در بین پنج تیم بالای جدول قرار دارند. لحظه ای که در این بخش جای توجه دارد غیبت مهاجمان پرسپولیس و گل گهر سیرجان است. تیم های رتبه های سوم و چهارم که انتظار می رفت در این بخش عملکرد بهتری داشته باشند. وضعیت پرسپولیس بعد از جدایی یورگن لوکادیا مشخص است اما سوال پیچیده تر مربوط به باشگاه گل گهر، تیم امیر گالنویی قبل از رفتن او به تیم ملی است. این تیم با 37 گل زده پس از سپاهان بهترین خط حمله لیگ برتر را دارد اما تنها یک رضا شهری شش گل در جدول گلزنان دارد که تعداد گلزنان این باشگاه را نشان می دهد. البته اختلاف رضا شکاری با محمد عباس زاده صدر فعلی این جدول تنها چهار گل است و با توجه به بازی های باقی مانده هنوز نمی توان به طور قطعی عنوان آقای گلی را به یکی از این بازیکنان نسبت داد. تا آن زمان تنها می توان امیدوار بود که با تغییر ذهنیت مربیان در فاز هجومی، میانگین گل مردان لیگ برتر ایران بالا رفته و کمی به سطح استاندارد نزدیک شود.

دیدگاهتان را بنویسید