خواستگار دختر 26 ساله ای را در شهرک کیدر به دلیل شنیدن پاسخ منفی سوزاند

این اتفاق ناپسند حدود یک ماه و نیم پس از انتشار خبر آتش زدن عمدی خانه ای در خیابان نارمک توسط خواستگار دختر جوانی رخ داد. 6 اردیبهشت ماه جاری؛ محمد معظمی گودرزی، فرمانده انتظامی تهران گفت: در پی گزارش آتش سوزی منزل در منطقه نارمک، ماموران کلانتری 127 برای رسیدگی به این پرونده در محل حاضر شدند. در تحقیقات و تحقیقات مشخص شد که علت آتش سوزی خواستگار دختر خانواده بوده که عصر روز قبل از حادثه با شنیدن رد خواستگاری در دادگاه، اعضای خانواده را تهدید کرده است. سپس به بهانه صحبت و ترساندن اعضای خانواده وارد منزل آنها شد و اقدام به آتش زدن آن کرد. این مرد 34 ساله پس از آتش زدن خانه در آتش سوخت و در همان محل جان باخت.
ردیابی اعتماد از منابع محلی حاکی از آن است که 20 خرداد پسری به نام «ح «ن» دختری 28 ساله را در خیابان امام شهر شهر قیدار به آتش کشید که به دلیل سوختگی به بیمارستان منتقل شد.از دوربین نظارت تصویری فیلم مشخص می کند؛ پسر جوانی با یک «موتور سیکلت و یک ظرف بنزین» منتظر خروج دختر بود که وقتی او محل کارش را ترک کرد، این حمله قلبی رخ داد.
یک منبع نزدیک به خانواده درباره متهم به اعتماد گفت: ح.ن معتاد به مواد مخدر بود.

منابع محلی در تشریح جزئیات بیشتر این حادثه به اعتماد گفتند: دختر جوانی به نام ال.د اهل روستای دهشیر شهرستان قیدار هنگام خروج از محل کار، پسر جوانی ابتدا روی لباس هایش بنزین پاشید و سپس با استفاده از یک دستگاه این دختر را به آتش کشید. “ال.د” به دلیل سوختگی شدید به بیمارستان قیدار منتقل و از آنجا به زنجان اعزام شد و گفت: پس از این حادثه متهم نیز متواری شد و چند روز بعد در یکی از مراکز توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد. استان های مرزی
همچنین به گفته یکی از نزدیکان این دختر جوان؛ متهم سال گذشته دو سه بار برای پیشنهاد ازدواج به این دختر جوان مراجعه کرد که به دلیل بیماری مادرش حاضر نشد. سپس مادرش می میرد.
یک منبع نزدیک به خانواده نیز به اعتماد گفت: این دختر جوان از ابتدای اردیبهشت ماه جاری محل کار خود را تغییر می دهد و به دفتر اداره کل کشور واقع در خیابان امام مراجعه می کند و مقتول و متهم از ساعت 10 تا 15 با هم رابطه داشتند. ماه ها اما وقتی ال.د متوجه شد که معتاد است پاسخ منفی داد، آن روز متهم با یک ظرف بنزین و فندک این دختر جوان را به آتش کشید.
«حسن اسمهانی» مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان نیز از فوت ناشی از سوختگی «ال.د» خبر داد.
همچنین برخی منابع خبری «تراست» توضیح می دهند که از ابتدای سال جاری (1402) حوادث تلخ و هولناک متعددی در زنجان رخ داده و موجب ترس و وحشت زنان و مردان به ویژه «دختران و زنان جوان» شهرستان خدابنده شده است. یکی از رسانه های داخلی زنجان اعلام کرد: ناهنجاری های اجتماعی یک ماه گذشته زنجان باید به سرعت کشف شود و نهادهای مربوطه برای کاهش این ناهنجاری ها تلاش کنند.
با پیگیری های بیشتر اعتماد مشخص می شود که در ماه جاری (خرداد) اتفاقات ناگواری در زنجان رخ داده است.
24 ژوئن: دختری مادر 52 ساله خود را با ضربات چاقو کشت. قاتل در همان لحظات اولیه دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد. او انگیزه خود را «اختلافات خانوادگی» نامید.
سوم خرداد جاری: یک دختر ۲۳ ساله در یکی از شهرستان های زنجان هدف گلوله قرار گرفت. «فاز 3 گلشهر کاظمیه» به دلیل «اختلافات خانوادگی» کشته شد. «محمدعلی آدینلو» رئیس پلیس Police استان زنجان با اعلام این خبر گفت: با انجام تحقیقات میدانی و با توجه به شهادت شاهدان قاتل مردی 40 ساله است که با اسلحه کلت به مقتول شلیک کرده و سپس متواری شده است. همچنین گفته می شود که قاتل و مقتول نسبت فامیلی دارند و مقتول با “سلاح غیرمجاز” کشته شده است.

«محسن جنسیتی» فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده درباره خبر آتش‌سوزی این دختر جوان می‌گوید ساعت 13 روز 20 خردادماه یک مورد از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی به 110 اعلام شد. پلیس با حضور در محل متوجه شد فردی که سر و صورت خود را کاملاً پوشانده بود، زنی را با بنزین پاشیده و پس از آتش زدن وی از محل متواری شده است. پس از این حادثه دختر جوان به مرکز درمانی منتقل شد که به دلیل درصد بالای سوختگی جان خود را از دست داد. از ابتدا موضوع در دستور کار پلیس و کارآگاهان شهرستان هدبنده قرار گرفت و با اخذ دستورات قضایی و پیگیری توسط دادستان، مجرم شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت. با وجود اینکه این جنایتکار به چند استان مهاجرت کرده بود، سرانجام در یکی از شهرستان های مرزی هنگام خروج از مرز در عملیاتی دستگیر و با انتقال به شهرستان خدابنده به جرم خود اعتراف کرد.

منابع نزدیک به خانواده چه می گویند؟
یکی از بستگان نزدیک “ال.د.” توضیح می دهد که سال گذشته این پسر از طریق یکی از همسایه ها به خانواده معرفی شده است. برای آشنایی با یکدیگر مدتی تماس گرفتند تا اینکه متهم پاسخ منفی شنید. او در ادامه به دووری می گوید: «سال گذشته در همین زمان آمدند به او پیشنهاد ازدواج دادند. متهم شغل خاصی نداشت. پس از چند ماه از آشنایی آنها، “L” گفت; مادرم مریض است و نمی توانم به ازدواج فکر کنم. سپس مادرش می میرد. متهم امسال مرتکب این عمل شنیع شده است.»
یک منبع نزدیک به خانواده ال.د در خصوص این حادثه تلخ به اعتماد گفت: این دختر 28 ساله اهل روستای دهشیر شهرستان خدابنده بود که پدر و مادر ال.د. د” متوفی هستند. ابتدا پدرش فوت کرد و سال گذشته (1401) مادرش نیز فوت کرد. مقتول و متهم حدود پانزده ماه با هم رابطه داشتند. “ح.ن” بسیار مصمم بود که بتواند با “ال.د” ازدواج کند. و با شنیدن جواب منفی جواب داد.این دختر جوان دو سه سال پیش در پیشخوان مشغول به کار بود که در اردیبهشت ماه جاری محل کار خود را تغییر داد و به پیشخوان دیگری واقع در خیابان امام به دهم خرداد منتقل شد. ، متهم این عمل هولناک را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید