خواص پاک کنندگی کبد کدو تنبل

خواص پاک کنندگی کبد کدو تنبل

خواص مفید کدو تنبل از زمان های قدیم برای مردم شناخته شده است. کدو تنبل برای کبد بسیار مفید است و این به دلیل ترکیب شیمیایی خاص این خوراکی لذیذ است. همانطور که در قسمت های قبل و مقاله کامل خواص کدو حلوایی اشاره شد، کدو حاوی مواد مغذی است که عبارتند از: آب، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، چندین ویتامین (ویتامین A، گروه B و …)، سلولز و ….

بنابراین کدو تنبل برای کبد مفید است که می تواند ساختار آسیب دیده سلول های کبدی (هپاتوسیت ها)، ساختار آسیب دیده این اندام مهم را بازیابی کند. مزیت اصلی کدو تنبل این است که غشای سلولی سلول های کبد را بازسازی می کند و از مرگ این سلول ها به ویژه در هپاتیت، بیماری های مجاری صفراوی و … جلوگیری می کند.

عملکرد صحیح کبد برای بدن انسان بسیار مهم است. کبد عملکردهای سم زدایی را انجام می دهد، پروتئین ها را سنتز می کند و در تشکیل برخی از فاکتورهای انعقادی و پروتئین های حمل و نقل که برای انتقال هورمون ها با خون ضروری هستند، نقش دارد.بنابراین نارسایی کبد بر کل بدن به ویژه سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد. نارسایی کبد باعث افزایش خونریزی، تورم و سایر علائم می شود. بنابراین بهتر است با حفظ عملکرد طبیعی کبد از این فرآیندهای پاتولوژیک جلوگیری کرد.
چندین روش
پاکسازی کبد
با کدو تنبل

مصرف منظم کدو تنبل نوعی کمک به کبد بیمار است. به علاوه راه های مختلفی برای پاکسازی کبد با کمک این سبزی وجود دارد. راه هایی مانند خوردن تخمه کدو تنبل؛ کدو تنبل با عسل؛ نوشیدن آب کدو تنبل تازه
کبد را با تخم کدو پاک کنید

برای پاکسازی کبد با تخمه کدو باید آنها را به روش خاصی تهیه کرد. دانه های کدو تنبل آسیاب شده را با آب جوشیده سرد شده مخلوط کنید و بگذارید مخلوط به مدت یک هفته در جای خنک بماند. بعد از یک هفته، 1 قاشق غذاخوری از آن را با معده خالی قبل از غذا میل کنید. این درمان را حدود 1 ماه ادامه دهید.
پاکسازی کبد با کدو و عسل

روی کدو تنبل را ببرید و تمام مغز و دانه ها را جدا کنید، حالا آن را با عسل پر کنید. قسمت برش خورده کدو را دوباره سر جای خود قرار دهید، کدو را بپیچید و به مدت ده روز در مکانی گرم اما نه مرطوب قرار دهید.
کدو تنبل با عسل

بعد از 10 روز دستور پاکسازی کبد با کدو و عسل آماده استفاده است. حالا آن را در یخچال نگهداری کنید. عسل آماده را سه بار در روز، یک قاشق غذاخوری در هر وعده میل کنید. این درمان را به مدت سه هفته دنبال کنید. از عسل برای درمان زخم اثنی عشر نیز استفاده می شود.
کبد را با آب کدو تنبل پاک کنید

نوشیدن یک لیوان آب کدو تنبل تازه نیز اثر پاک کنندگی مشابهی روی کبد دارد. کدو تنبل برشته نیز مفید است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید