مشارکت زنان در ورزش با کدو سبز ممنوع است / تکلیف انتخابات فدراسیون در یکی دو ماه آینده مشخص می شود

زمان: 12:25
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777758

ما سعی می کنیم حیدری رئیس کمیته جهانی کشتی اتحادیه جهانی کشتی شود

رئیس فدراسیون ورزش و کشتی زورخانه ای گفت: فکر می کنم تکلیف انتخابات فدراسیون در یکی دو ماه آینده مشخص شود.

به گزارش خبرنگار شبکه ورزش راه دانا ؛ نشست فدراسیون ورزش و کشتی زورخانه ای با محوریت مسابقات کشتی برای تعیین قهرمان 1400 در فدراسیون زورخانه ای برگزار شد.

مهرعلی باران چسمه رئیس فدراسیون ورزش و کشتی زورخانه ای درباره برنامه های آینده این فدراسیون در هفته تربیت بدنی گفت: فدراسیون ما برنامه های متعددی برای روزهای آینده و در هفته تربیت بدنی خواهد داشت. روز جمعه ، همه مربیان به پارک ها می روند و برای ترویج کشتی اقدام می کنند. گلریزان در حمایت از نیازمندان برنامه دیگر ما خواهد بود که پنجشنبه برگزار می شود.

وی با اشاره به مسابقات کشتی برای تعیین قهرمان در 1400 ، ادامه داد: مهمترین رویداد در روزهای آینده برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در مسابقات کشتی و اهدای روبان خواهد بود. همه استان ها در این رویداد شرکت می کنند و بیش از 250 ورزشکار و مربی در آن شرکت می کنند. این مسابقات شنبه و یکشنبه برگزار می شود و در نهایت قهرمان کشور عصر یکشنبه مشخص می شود. ما همچنین از مادران حسن یزدانی ، اخوان و یکی از زنان سربلند و مادر شهید هرازی تجلیل خواهیم کرد. جابر صادق زاده شش بار پیاپی قهرمان کشور است ، به همین دلیل اکثر استان ها تعداد زیادی وزنه سنگین ارسال می کنند. از مقامات ارشد دولتی و نظامی برای شرکت در این مراسم دعوت شده است و ما تلاش می کنیم رئیس جمهور روبان را ببندد.

وی افزود: پاندلوا پهلوانی سابقه طولانی دارد و در سال 1312 تاسیس شد ، ما سعی داریم امسال رویداد خوبی را برگزار کنیم. با هماهنگی علیرضا دبیر ، این مسابقات را در سالهای آینده با حضور کشتی گیران معروف کشور برگزار می کنیم. در همین حال ، اعضای تیم ملی زورخانه ای نیز در مسابقات قهرمانی کشتی کشور شرکت خواهند کرد.

رئیس فدراسیون ورزش و کشتی زورخانه ادامه داد: جای واقعی ورزش های زورخانه ای جایی نیست که تلاش ما این بود که بتوانیم این رشته را احیا کنیم. به دلیل شرایط کرونری ، برخی از زورخانه ها بسته شده اند ، اما اخیراً شرایط گسترش کرونا کاهش یافته است تا زورخانه ها نیز باز شوند.

باران چسمه با بیان اینکه هدف حفظ این رشته با برگزاری مسابقات مختلف در رده های سنی مختلف است ، گفت: در چند ماه گذشته جلسات متفاوتی با فدراسیون ها و نهادهای مختلف از جمله سازمان ورزش های دانشجویی داشته ایم. هدف این است که مخاطبان هدف خود را گسترش دهیم. این ورزش که 900 سال قدمت دارد متأسفانه مخاطبان کمی دارد و به همین دلیل ما نیاز به احیای ورزش زورخانه داریم که با همکاری ادارات و نهادهای مختلف امکان پذیر خواهد بود. در این چند ماه ، 1.5 میلیارد تن چوب به استانهای مختلف برای احیای زورخانه ها داده ایم.

وی در مورد تعامل با فدراسیون بین المللی زورخانه ای گفت: در سال های گذشته تعامل خوبی وجود نداشت ، اما وزارت ورزش تصمیم گرفت که باید تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشیم. “در واقع اگر تغییری از سوی فدراسیون بین المللی ایجاد شود ، توسط فدراسیون ملی هماهنگ خواهد شد. فدراسیون بین المللی مسئول برگزاری رویدادهای بین المللی است. امسال مسابقات قهرمانی آسیا در هند برگزار می شود و اعضای تیم ملی ایران تقریبا تعیین کننده هستند. مسابقات جام جهانی زورخانه ای در اصفهان برگزار می شود. ما همچنین یک مسابقات کشتی برای جام جهانی داریم که تا کنون توسط 15 کشور اعلام شده است و احتمالاً میزبان Desful خواهد بود. در ایام دهه فجر ، مسابقات ورزشی زورخانه ای با شرکت کشورهای عضو OCO در ایام دهه فجر برگزار می شود.

وی گفت: هفته گذشته در زندانهای کشور به میزبانی مشهد مسابقاتی داشتیم. در این رویداد ، رئیس سازمان زندانها از آنچه انجام شده بود راضی بود و معتقد بود که این امر بر روحیه زندانیان تأثیر زیادی دارد.

رئیس فدراسیون گفت: نبود مربی ، داور و مربی یکی از مشکلات منطقه ما است. در برخی استانها زورخانه وجود دارد ، اما آنها مربی یا داور ندارند ، بنابراین دوره های مختلفی را برای از بین بردن این مشکل برگزار می کنیم. ما جلسات تخصصی زیادی با داوران ، مربیان و مربیان داشتیم تا بتوانیم شرایط بهتری را ایجاد کنیم.

وی در مورد ابطال نتایج انتخابات فدراسیون گفت: انتخابات فدراسیون ورزش های زورخانه در 10 ژوئن زیر نظر سازمان بازرسی و وزارت ورزش و سایر نهادها برگزار شد و یک روز بعد آنها دستور من را صادر کردند. ریاست جمهوری ” کسانی که رای لازم را نگرفتند به دادگاه اداری شکایت کردند که در آن زمان وزیر ورزش و سپس معاون وزیر فرهنگ بود. قاضی پرونده را برای تعلیق موقت انتخابات اعلام کرد و اکنون پرونده در دادگاه تجدید نظر است. در واقع هیچ شکایتی از سوی فدراسیون وجود ندارد. فکر می کنم تکلیف انتخابات فدراسیون در یکی دو ماه آینده مشخص شود. به نظر من ، حکم دادگاه تجدید نظر به گذشته باز می گردد. ورزشی که درباره جوانمردی و مهربانی بحث می کند ، به نظر من چنین شبهاتی زیبا نیستند و امیدوارم تکلیف مشخص شود و آسیبی به جامعه ورزشی زورهان وارد نشود. لازم به ذکر است که در این مدت تلاش های زیادی انجام دادیم ، بنابراین امسال شاهد افزایش پنج برابری بودجه نسبت به سال گذشته بودیم که گامی بزرگ است. ما همچنین دبیرخانه ستاد ترویج فرهنگ مبارزه را احیا کردیم.

وی درباره کمیته جهانی کشتی که توسط اتحادیه جهانی کشتی که توسط یک ایرانی نیز ریاست می شود ، گفت: علیرضا حیدری رئیس آن کمیته و نماینده اتحادیه جهانی کشتی است. ما برنامه های بین المللی مرتبط با آن را هماهنگ می کنیم و همچنین سعی می کنیم حیدری را در این موقعیت نگه داریم. زورخانه ورزشی به نام ایران در یونسکو ثبت شده است ، اما از دست دادن این موقعیت فرصت هایی را برای ایران به دنبال خواهد داشت. بر این اساس ، وزارت ورزش و فدراسیون کشتی باید به جلوگیری از تخریب این موقعیت کمک کنند.

باران چسمه درباره موضع فدراسیون در مورد حضور زنان در این رشته گفت: در سال های اخیر در فدراسیون صحبت هایی مبنی بر گسترش ورزش زورخانه ای به خانواده ها انجام شده است. زمانی که من رئیس فدراسیون بودم ، با معاون زن مکاتبه می کردیم و او می گفت که حضور زنان در حال حاضر محروم است. در واقع این موضوع باید توسط وزارت ورزش تعیین و تعیین تکلیف شود.

وی درباره بودجه فدراسیون گفت: من در 15 ژانویه 2017 به فدراسیون پیوستم و 800 میلیون به فدراسیون پیوسته بودم و در همان مدت کوتاه یک میلیارد دلار وارد کردم. من یک برنامه 12 میلیاردی برای امسال دادم ، اما نتیجه این شد که 5 میلیارد تن دریافت کردم. خدا را شکر تا کنون کمبود مالی نداشته ایم و کارمندان در کنارش بودند. تاکنون کسری بودجه نداشته ایم ، اما در راه اندازی زورخانه ، تکمیل پاره وقت زورخانه ، خرید تجهیزات و … به حمایت بیشتری نیاز داریم. همچنین به شما اطلاع می دهم که ما جلسه ای با کمیسیون فرهنگ مجلس داشتیم و اعضای کمیته قول دادند که بودجه ساخت زورخانه بین المللی برای سال آینده اختصاص می یابد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید