تکلیف انتزاع وزارت حریم خصوصی تا دو ماه آینده مشخص می شود/ بازار و صنعت با «پسا تعدیل» تنظیم نمی شود


ساعت: 08:57
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1880978

علی بابایی کارنامی با بیان اینکه با جانمایی و گسترش ساختار و تثبیت آن با وزیر نمی توان کشور را اداره کرد، تصریح کرد: در این راستا با وزیری نمی توان کشور را اداره کرد. بلکه باید کشور را با نگاه به واقعیت حاکمیت کوچک اداره کرد. وی گفت: حداکثر تا دو ماه آینده تکلیف وزارت صمت مشخص می شود و باید دید در این مدت دولت و مجلس چه تصمیمی خواهند گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، در خصوص آخرین وضعیت استیضاح وزیر صمت و تعیین تکلیف تفکیک وزارت صمت، اظهار داشت: پس از مذاکرات رئیس مجلس با وزیر صمت. رئیس جمهور در خصوص استیضاح وزیر صمت، دولت به جمع بندی کوتاهی رسید که یکی از دلایل آن این است که امروز در بحث نظارت بر کالاها و خدمات و تنظیم بازار و در حال حاضر مشکلات زیادی داریم. وضعیت، حجم کار باعث شده است که وزارت اطلاعات شخصی نتواند اقدامات موثری در حوزه تولید، چه در حوزه خدمات و چه در زمینه نظارت بر تنظیم بازار انجام دهد بله، رسیده است.

وی افزود: با این استدلال که اگر دو وزارتخانه امنیت و تجارت از یکدیگر جدا شوند، اتفاقات بهتری در این بخش حاصل می شود، این موضوع در مجلس بررسی می شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: طبیعی است که در بحث جدایی این دو وزارتخانه از یکدیگر در مجلس اختلاف نظر وجود داشته باشد، یعنی جمعی از نمایندگان مردم معتقدند که جدایی دو وزارتخانه باعث می شود. کار را پیش نبرد و گروهی دیگر فکر می کنند که جدایی این دو وزارتخانه به بهبود وضعیت کمک می کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس ادامه داد: من به شخصه معتقدم بزرگترین مشکل این است که هر چه دولت بزرگتر باشد بهتر پیش خواهد رفت که این اشتباه است. و به جای این کار، مدیران قوی تر و ساختار انعطاف پذیرتر در دستور کار قرار گیرد.

بابایی کارنامی گفت: به عنوان مثال در حال حاضر در این وزارتخانه وزیر حراست بیش از 12 معاون دارد و این شغل چه فایده ای دارد؟ به نظر من این ساختار کارایی لازم را برای مدیریت چنین اقتصاد بزرگی ندارد.

وی گفت: ساختار باید به سمتی برود که یک معاون حریم خصوصی یک صنعت راه اندازی کند و یک معاون دیگر در حوزه خدمات یا نظارت بازرگانی فعالیت کند و این دو مامور در کنار وزیر حریم خصوصی 3 مسئول در کشور باید مسئول اجرا و اقدامات در این بخش باشند. اینطور نیست که چند معاون وزیر ایجاد کنیم و هر کدام یک پست ایجاد کنیم و هیچ اتفاقی نیفتد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نباید با ارسال نامه برای هر فردی توقع ایجاد کنیم و هیچ کدام پاسخگو نباشند. مطمئناً بازار و صنعت توسط یک وست تنظیم نمی شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس تاکید کرد: با گذاشتن و گسترش ساختار و تثبیت با وزیر نمی توان کشور را اداره کرد بلکه باید با نگاه به واقعیت انقباض در حوزه حکومت داری کشور را اداره کرد. و من فکر می کنم که تعداد وزارتخانه ها باید باشد. ما کمتر از 15 وزارتخانه در ایالت داریم و با 15 یا حتی 14 وزیر می توان دولت را اداره کرد.

بابایی کارنامی تصریح کرد: دیدگاه رئیس شورا و رئیس مجلس قطعا فراگیرتر از دیدگاه ما است و امیدوارم هر اتفاقی که در صحن مجلس می افتد به نفع مردم، صنعت، تنظیم بازار باشد. و باعث کاهش تورم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کلیباف در جمع بندی بحث ها خاطرنشان کرد: طی دو ماه آینده تکلیف وزارت صمت مشخص می شود و باید دید در این مدت دولت و مجلس چه تصمیمی خواهند گرفت.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره استیضاح وزیر نیز توضیح داد: در ابتدا بیش از 40 نفر از نمایندگان مردم استیضاح وزیر را امضا کردند که به 34 امضا رسید و سپس به 17 امضا رسید و حاضران خواستار روند بهتر شدن استیضاح شدند. اداره کشور در شرایط فعلی با این شرط که دولت طی دو ماه آینده دو وزیر برای وزارت بازرگانی و وزارت صنعت و معدن معرفی کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس تصریح کرد: برخی از نمایندگان بر این عقیده بودند که وزیر صمت بماند اما وزارت صمت باید با همان لایحه قبلی انتزاع شود که دولت وارد مدت اعلام شده و معرفی شود. وزیر بازرگانی که مجلس این نظر را نمی پذیرد.

باباییکارنامی گفت: در واقع ابتدا تفکیک دو وزارتخانه باید در لایحه ای به مجلس بیاید و مجلس به دو فوریت رای دهد و بنابراین در اسرع وقت دولت باید دو وزیر جداگانه یکی برای وزارتخانه معرفی کند. امنیت، و دیگری برای وزارت بازرگانی.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید