دادگاه مازندران: محمدمهدی محمدی فر رهبر اغتشاشات نوشهر به اعدام محکوم شد.

دادگاه مازندران: محمدمهدی محمدی فر رهبر اغتشاشات نوشهر به اعدام محکوم شد.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: محمدمهدی محمدی فر با ارتکاب جرم آتش افروزی و تخریب اموال، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم داخلی کشور متهم به افساد در زمین و محاربه است. امنیت، اغوا و تحریک برخی از شهروندان به ایجاد بلاتکلیفی، به اعدام محکوم شد.
به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در خصوص جزئیات پرونده مهدی محمدی فرد گفت: این مرد متهم به افساد فی الارض و محاربه، ارتکاب جنایت آتش زدن و تخریب است. اموال در مقیاس وسیع به نحوی که موجب اخلال جدی در نظم عمومی، ناامنی و وارد آوردن خسارات فراوان به اموال عمومی، تجمع و تبانی برای ارتکاب تخلف علیه امنیت داخلی کشور و اغوا و تحریک برخی از شهروندان به ایجاد بلاتکلیفی شود. محکوم به اعدام.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکید رئیس دادگاه به صورت قاطع و بر اساس عدالت و قانون و بدون هیجان، رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشات اخیر در استان آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

وی افزود: رأی صادره بدوی و قابل اعتراض و تجدیدنظر در دیوان عالی کشور است.

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر رسانه های معاند در خصوص پرونده مهدی محمدی فرد یکی از متهمان اغتشاشات نوشهر استان مازندران مطالبی را مطرح کرده اند. در این دعاوی متهم از حق دسترسی به وکیل سلب شده است، در حالی که اقدامات بعدی نشان می دهد که وی در دادگاه وکیل تعیین کرده است و این ادعا مبنی بر محرومیت وی از حق دسترسی به وکیل انتخابی نیست. اصلا درسته

بر اساس مستندات پرونده و گزارش صحنه جنایت، محمدمهدی محمدی فرد با حضور در اغتشاش سی ام شهریور شهرستان نوشهر اقدام به ساخت کوکتل مولوتف و پرتاب کوکتل مولوتف به سمت ستاد راهنمایی و رانندگی (میدان آزادی، نوشهر) کرد که موجب آتش سوزی و شدت آتش سوزی شد. آسیب به آن مکان

مهدی محمدی فرد نیز با صراحت به اقدامات خود و نقش جدی خود در اغتشاشات اعتراف کرد و ماجرا را اینگونه توصیف کرد: سی ام شهریور شهر شلوغ بود. تصمیم گرفتیم گاز بخریم. رفتیم پمپ بنزین اول رفتیم سوپرمارکت آب معدنی خریدم آب بطری آب معدنی رو خالی کردیم بعد گذاشتم تو کیفم. با بنزین و پارچه وارد شهر شدیم (کوکتل مولوتف درست کردیم) و ستاد راهنمایی و رانندگی را به آتش کشیدیم.

با توجه به حکم صادره از سوی امارات و شواهد موجود در پرونده، اعترافات خود شخص و گزارش ضابطان حاکی از آن است که متهم در دور اول به عنوان رهبر، نقش اصلی را در هدایت و هدایت شورشیان داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید