مظنون اغتشاشات نوشهر به اعدام محکوم شد

مظنون اغتشاشات نوشهر به اعدام محکوم شد

مرکز رسانه های قضایی اعلام کرد: در حوادث و اغتشاشات شهرستان نوشهر که جواد روحی سرکرده گروهی از اغتشاشگران و افراد حاضر در تجمع و تحریک و تشویق شهروندان به اغتشاش بود، متاسفانه 5 نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی از نیروهای انتظامی. افسران نیز مجروح شدند.

مرکز رسانه های قضایی اعلام کرد: در روزهای اخیر رسانه های معاند در خصوص پرونده جواد روحی از متهمان اغتشاشات شهرستان نوشهر استان مازندران مطالبی را مطرح کردند. در این ادعاها، متهم از حق دسترسی به وکیل محروم شد.

آثار نشان می دهد که این مرد از رهبران شورشیان بوده و در شورش ها نیز فعالیت های جنایتکارانه قابل توجهی انجام داده است.

به موجب حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ساری، متهم به: فساد در کشور از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی کشور، آتش زدن و تخریب اموال به نحوی که موجب اخلال جدی در نظم عمومی و ناامنی شود، متهم است. کشور و خسارات عمده به اموال عمومی، تخریب، آتش زدن و تخریب اموال و تأسیسات عمومی با هدف برهم زدن نظم و امنیت عمومی، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جنایت علیه امنیت داخلی کشور. کشور، ارتداد از طریق افترا به قرآن با سوزاندن قرآن کریم و هتک حرمت مقدسات امارات و شواهد موجود در پرونده، اعترافات صریح متهم و گزارشات مأموران نشان می دهد که این متهم در سازماندهی شورش ها و ایفای نقش رهبری در اوباش آشوبگران.

جواد روحی با صراحت به اقدامات و نقش جدی خود در اغتشاشات اعتراف کرد و ماجرا را اینگونه توصیف کرد: چند روز قبل از اغتشاشات از شهرستان آمل به نوشهر آمدم. در 29 دی 1401 متوجه جمعیتی شدم که به سمت میدان آزادی نوشهر می آمدند. در این لحظه در داخل فروشگاه تلفن همراه بودم که به جمعیت پیوستم.

یکی از بانوان حاضر در صحنه، قرآن کریم را به من داد، من هم قرآن را در آتش انداختم و سوزاندم. جواد روحی درباره آتش زدن مقر پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: به همراه چند نفر وارد مقر پلیس راه در مرکز شهر شدیم و اشیا را داخل آن پرتاب کردیم و سپس مقر پلیس راه به آتش کشیده شد. زده شد

بر اساس این گزارش، در حوادث و ناآرامی های شهرستان نوشهر که جواد روحی به رهبری گروهی از اغتشاشگران و مردم حاضر در تجمع و تحریک و تشویق شهروندان به اغتشاش و اغتشاشات اقدام کرد، متأسفانه 5 نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی از عوامل امنیتی نیز در آن حضور داشتند. مجروح.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس قاضی مازندران از برگزاری جلسات دادگاه و دفاع از متهم و وکیل وی خبر داد و گفت: جواد روحی در دادگاه بدوی به اتهام فساد مالی به اعدام محکوم شد.

وی افزود: در پی ادعاهای مطرح شده در رابطه با پرونده جواد روحی از متهمان اغتشاشات اخیر شهرستان نوشهر، این مرد از سرکردگان اوباش در میدان مرکزی شهر بوده و اقدامات مجرمانه قابل توجهی را در شورش ها

رئیس کل دادگستری استان مازندران ادامه داد: فرد نامبرده در حمله شورشیان به ساختمان های دولتی، نظامی، بانکی و شهرداری حضور داشت و به همراه چند نفر وارد ستاد اطلاع رسانی راهنمایی و رانندگی در مرکز شهر شد و اشیاء را به داخل پرتاب کرد و سپس به این سوال پرداخت. او اعتراف کرده است که گیاه را از بین برده و آتش زده است.

وی همچنین در جلسه دادگاه به اعتراف قاطع به آتش زدن قرآن کریم پرداخت و علت ارتکاب جرم و شرکت در اغتشاشات را مصرف مواد مخدر و قرص عنوان کرد. در زمان ارتکاب جرم، متهم به وضوح هوشیار بود

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: بنا به تشخیص دادگاه، فرد مذکور در زمان ارتکاب جرم دارای اراده و قدرت روشن بوده و سوء نیت وی در ارتکاب رفتار مجرمانه کاملا مشهود بوده است. با توجه به تبصره ماده 218 قانون مجازات اسلامی دفاع وی مبنی بر عدم وجود وصیت در زمان ارتکاب جرم در دادگاه قابل قبول نبود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: با توجه به عدم معرفی وکیل در دادسرا و در صحنه دادگاه، وکیل پذیره نویسی برای جواد روحی تعیین شد که در دادگاه به دفاع کامل از موکل خود پرداخت. متهم جواد روحی در جریان استیناف، وکیل معینی را به دادگاه ارائه کرد.

وی بیان کرد: متهم جواد روحی به اتهام فساد در کشور و جنگ به اعدام محکوم شده است. اما این تصمیم قابل تجدیدنظر در دیوان عالی کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید