داستان جدید درباره شایعات ارزشیابی معلمان

داستان جدید درباره شایعات ارزشیابی معلمان

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از پیگیری جدی مشکل معوقات در رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از هفت جلسه در این خصوص برگزار شده است. و برعکس انتشار برخی شایعات جای نگرانی ندارد. به زودی نتایج را اعلام خواهیم کرد.

در نیمه دوم سال گذشته وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که در قالب اجرای قانون نظام ارزشیابی معلمان رتبه نهایی و نهایی کلیه معلمان را تعیین و اعلام کرده و حقوق پرداختی به معلمان از این پس محاسبه می شود. و با توجه به رتبه نهایی خود پرداخت کردند.

و این در حالی است که به دلیل موسوم به «تفاوت مبنای محاسبه فوق‌العاده رتبه‌بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور»، پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان انجام شد. با تأخیر و در تاریخ 8 اسفند به حساب واریز شد که باعث نارضایتی معلمان شد.

این موضوع با عذرخواهی وزارت آموزش و پرورش همراه شد و سپس رئیس جمهور مستقیماً وارد ماجرا شد و آیت الله رئیسی در دستوری به معاون اول خود مورخ 8 اسفند خواستار تشکیل جلسه ای با حضور مراجع ذیربط برای رفع مشکلات شد. در پرداخت حقوق معلمان، برخورد با قصورها و اشتباهات احتمالی مدیریتی، تصمیم گیری و نتیجه در این خصوص اعلام شده است.

وزیر آموزش و پرورش در اولین روز اردیبهشت درباره پرداخت معوقات معلمان گفت: حقوق پرداختی بر اساس رتبه سال 1401 است و بین رتبه پایه و رتبه شایستگی تفاوت وجود دارد و این تفاوت وجود دارد که برخی می گویند با سازمان برنامه و بودجه وجود دارد بله درست نیست.

بر اساس قانون رتبه بندی و اعتبارات مورد انتظار، این مابه التفاوت باید پرداخت شود زیرا در مبنای محاسبات تفاوت وجود داشته است که به دستور رئیس جمهور قرار است شنبه یا یکشنبه هفته آینده با معاون اول رئیس جمهور جلسه داشته باشد و نتایج این جلسه تعیین کننده پرداخت معوقات است.

معافیت از پرداخت نشدن معوقات ارزشیابی معلمان

همزمان و در چند روز گذشته در برخی شبکه های اجتماعی اظهاراتی مبنی بر عدم پرداخت ارزهای معوقه از سوی دولت منتشر شد که روز گذشته معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خبر منتشر شده را تکذیب کرد. در این پیام آمده است: شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عدم پرداخت معوقات رتبه بندی قاطعانه تکذیب می شود.

همچنین اخبار منتشر شده در فضای رسانه ای و خبری از سوی معاون وزیر مبنی بر میزان تخصیص و زمان پرداخت شهریه و اخبار مربوط به کمبود اعتبارات خزانه نیز از سوی این معاونت تکذیب می شود. خبر رسمی فقط از پرتال رسمی وزارت آموزش و پرورش منتشر می شود. بدیهی است اخبار جعلی پیگرد قانونی خواهد داشت.

در همین زمینه مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت: پیگیری و بررسی های لازم در حال انجام است و طی سه روز اخیر با دستور ویژه رئیس جمهور هفت جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سایر مراجع مرتبط برگزار شد.

وی افزود: جلسه ای نیز با حضور معاونین نهادهای مرتبط برگزار شد و در این خصوص کار جدی در حال انجام است. بابایی با تاکید بر اینکه با وجود برخی شایعات جای نگرانی نیست و به زودی نتایج را اعلام خواهیم کرد، گفت: نتایج خوبی گرفته شده است و به محض نهایی شدن نتایج جزئیات را به دانشکده اعلام خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید