10 داستان نویس خارجی به بیست و چهارمین دوره جشنواره داستان نویسان CDRI راه یافتند.


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915398

بخش بین المللی جشنواره داستان نویسان در دو بخش داستان نویسان خارجی و داستان نویسان داخلی برگزار می شود که 15 قصه گو از ایران و 10 قصه گو از 6 کشور جهان به بخش بین المللی بیست و چهارمین جشنواره قصه گویان کانون پرورش فکری راه یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بخش بین المللی جشنواره داستان نویسان در دو بخش داستان نویسان خارجی و داستان نویسان داخلی برگزار می شود که 15 قصه گو از ایران و 10 قصه گو از 6 کشور جهان به بخش بین المللی بیست و چهارمین جشنواره قصه گویان کانون پرورش فکری راه یافتند.

مسئول کمیته بین المللی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گو کانون درباره آمار آثار رسیده در این بخش گفت: در بخش خارجی با توجه به شرایط از حدود 400 نفر دعوت کردیم که فرصت شرکت داشتند. در یک مسابقه که 50 روح ثبت نام کردند. سپس در مجموع 25 داستان به دست ما رسید و در نهایت پس از داوری، 10 داستان نویس معرفی شدند.

همایون همدانی افزود: معرفی شدگان به بخش خارجی از کشورهای کانادا، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا، هند و کنیا هستند.

وی ادامه داد: در بخش داخلی 65 نفر ثبت نام کردند که بر اساس قوانین می توانستند در بخش بین المللی شرکت کنند و 15 شرکت کننده از استان های مختلف برای رقابت در بخش بین المللی انتخاب شدند.

رئیس کمیته جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: این دوره از جشنواره سختی های زیادی را پشت سر گذاشت اما با وجود قطعی اینترنت و مشکلاتی که داشتیم نتایج خوبی داشتیم. فکر می کنم اگر از تجربیات این دوره استفاده کنیم دوره های زیر موفقیت بیشتری خواهند داشت.

بر اساس این خبر، اسامی شرکت کنندگان داخلی در بخش بین المللی جشنواره قصه گویی مهری خسرویان با داستان «افسانه گیلگمش» از کرمان، محمود هرکانی با داستان «شغال سهریت» خراسان رضوی، مرضیه پولادی داستان «اینک» از اصفهان، سوسان حیاتی با داستان «کریم و اوس کریم» از بوشهر، شادی پاکزاد با داستان «واکا جدی جدی» از آذربایجان غربی، شبنم سیدی با داستان «کک به تنور» از کرمان، هادی. رفیعی با داستان «عنکبوت» از زنجان، فاطمه بحرانی با داستان «اژدها» «پرواز» از یزد، لیلا خلیفه ساکا با داستان «اتل ماتل هفت کاسه» از اردبیل، محسن تعزیفی با داستان «آراز چوپان» از اردبیل. ، محمدجواد علیمردانی با داستان «جنگنده بد» از فارس، مصطفی جعفری خوزانی با داستان «حرفو باد» از اصفهان، محسن کریمی با داستان «بهقل بخت» از قم، زینب موسویان با داستان «توضیع» از خوزستان و فاطمه غفاری سرستانی با داستان «کرم سه دخت» از هرمزگان.

همچنین اسامی شرکت کنندگان خارجی در بخش بین المللی جشنواره قصه گویی شامل «دیپا کیران» با داستان «مهینی و آجیویکا» و «دیویا سرکار» با داستان «آهنگ برای فروش» هر دو از هند، «گریس وانگاری» است. با داستان «به دنبال یک فرصت» و «جان نمائی موکنی» با داستان «بزهای روی پل» هر دو از کنیا، «سارا ابو شرار» با داستان «سارا ابو شرار» از کانادا، «شیلا توپجام» با داستان «نامدپوش» و «شهدا شاهین» با داستان «کلاغ و خار» هر دو از ترکیه، «مایلی پونس» با داستان «قدیمی‌ترین بازی» و «کلودیا مونتسینو» با داستان «دپارتمان بوسه‌های گمشده» هر دو. از آرژانتین و «موریس پاتینو» با داستان «شاهزاده خردمند» از کلمبیا.

احسان عبدی پور، محمد گودرزی دهریزی، وحید خسروی، سعید مجیدی، همایون همدانی و الهام دارابی داوران بخش بین المللی بودند. بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 27 تا 22 دی ماه 1401 در یزد برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید