آغاز بیست و چهارمین مرحله منطقه ای جشنواره بین المللی قصه گو/ 45 اثر از کل منطقه به روی صحنه می رود.


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903703

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان گزارش داد؛

نبی الله خدابخشی از آغاز بیست و چهارمین مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی خبر داد و گفت: در این مرحله 45 اثر داوری می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ مراسم افتتاحیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و دانش آموزان ابتدایی دخترانه در سالن شهید سلیمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار شد. مدارس سمنان


پس از دو سال وقفه، جشنواره داستان سرایی بیش از 100 درصد رشد کرده است.

در این مراسم نبی الله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ قصه گویی در بین کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: قصه گویی تاثیر بسزایی در رشد شناختی کودکان و نوجوانان یکی از اهداف اصلی آن است و کانون پرورش فکری کشور است.

وی همچنین افزود: قصه گویی سابقه طولانی دارد و حتی خداوند در قرآن کریم از سرنوشت ملت های مختلف با داستان هایی از قرآن سخن می گوید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه این مرحله بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی است که در سطح منطقه برگزار می شود، گفت: خوشبختانه با کاهش شیوع ویروس کرونا استقبال بسیار خوبی در این جشنواره صورت گرفت. در این مرحله و رشد 165 درصدی از داستان نویسان و علاقه مندان را شاهد بودیم.

به گفته این مسئول در مرحله شهرستانی 85 اثر توسط داوران مشاهده و ارزیابی شده است که از این تعداد 45 اثر به مرحله شهرستانی راه یافته است که امروز و فردا روی صحنه می رود و با قضاوت داوران آثار برتر به مرحله اجرا می رسد. به مرحله ملی و بین المللی که در بهمن ماه برگزار می شود اعزام خواهد شد.


ساختن تاریخ پایه و اساس فرهنگ یک جامعه است

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه تاریخ در فعالیت های فرهنگی و هنری همان نقشی را ایفا می کند که نفت در اقتصاد جامعه دارد، گفت: نفت سازنده اقتصاد است. ، زیرساخت های جامعه و داستان از این قرار است.» این اساس تولیدات فرهنگی و هنری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اذعان داشت: تاریخ در شکل گیری شخصیت کودکان تاثیر زیادی دارد و در حالی که در گذشته این وظیفه توسط پدربزرگ ها و مادربزرگ ها انجام می شد به دلیل تغییر سبک زندگی و کوچک شدن خانواده ها، وظیفه والدین است که شخصیت سازنده را در کودک شکل دهند.

او معتقد است فواید قصه گویی مشابه و تخیلی است و باعث افزایش خلاقیت کودکان می شود.

لازم به ذکر است در این مراسم از فرزندان شهدای مدافع حرم شهید محمدحسین حمزه و شهید حسین توکلی تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید