سه راوی کرمانی به مرحله منطقه ای جشنواره بین المللی قصه گویی راه یافتند

زمان: 08:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783747

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان:

محسن روحی گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه ای قصه گویی سعیده جهانشاهی، شبنم سیدی به مرحله کشوری مرحله مسابقه و لیلی خسروی در بخش آیینی و غیر مسابقه ای جشنواره بین المللی راه یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن روحی در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه قصه گویی هنری است که همیشه بوده است، گفت: این هنر قصه ای است از روزهایی که «برای ما»; روزهای خیالی یا واقعی، روزهای خوب یا بد؛ ری داستان سرایی یک هنر دوره ای نیست که بر «مکان» و «زمان» متمرکز باشد. قصه گویی یک «هنر» از دیروز تا فردا است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان ادامه داد: این هنر راهی برای آموزش بهتر زیستن است. دوستت دارم.

وی گفت: در دنیای امروز باید به کودکان بیاموزیم که عامل تعیین کننده در شادی ها، غم ها، امیدها و آرزوهای آنها واکنش خود آنها به شرایط است و این یعنی هوشمندانه زیستن که به صورت غیر مستقیم در داستان ها آموزش داده می شود و خوب است. والدین و مربیان این زبان آموزشی را با کتاب مرتبط کنند تا کودکان به کتاب و کتابخوانی عادت کنند.

روحی گفت: با توجه به محدودیت‌های شی ناشی از کرونا، کودکان و معلمان Canon Experience Intellect در سومین جشنواره بین‌المللی روایت، جهان را در معرض فرهنگ‌های مختلف گسترش می‌دهد، شاید تنها راه‌حل جذاب، روایت داستان باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان گفت: بخش های جشنواره در سطح کشور در سه بخش دختر و پسر 12 تا 18 سال، آقایان و بانوان 18 سال به بالا، مادربزرگ ها و مادربزرگ ها بود.

وی با اشاره به اینکه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها تنها در مرحله استانی حضور داشتند، افزود: در مرحله منطقه ای استان کرمان در منطقه دو با پانزده استان در بخش کشوری شش نقالی و در آیین سنتی چهار نقالی در بیست و سومین دوره بین المللی به رقابت پرداختند. جشنواره قصه گویی به صورت زنده توسط داوران در فضای مجازی مورد ارزیابی قرار گرفت.

روحی گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه ای قصه گویی که در فضای مجازی در یزد برگزار شد، سعیده جهانشاهی با داستان خاله سوسک لاکی، شبنم سیدی با داستان نیت در مرحله کشوری مرحله مسابقه و لیلی خسروی با قصه گویی داستان. در روبریک صحنه آیینی و غیر رقابتی جشنواره بین المللی آغاز می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: شب یلدا روز ملی قصه گویی برگزیدگان مرحله نهایی جشنواره بین المللی را معرفی می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید