فرهنگ دفاع مقدس تحول آفرین است/ 9 اثر از استان مرکزی در جشنواره سربلندی من به مرحله کشوری راه یافتند.


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918899

مدیرکل حفاظت از آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

کریمی گفت: بکارگیری فرهنگ حراست در نقاط مختلف کشور تحول آفرین است و می تواند هویت ملی و انقلابی را تقویت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ گلمرضا کریمی مدیرکل حفاظت و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در مراسم اختتامیه دومین مرحله کشوری جشنواره ملی افتخار من گفت: فرهنگ و تفکر دفاع مقدس. موتور محرک و زیربنای پیشرفت و بالندگی کشور در همه ابعاد است و از این رو یکی از ماموریت های گام دوم نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس در اقصی نقاط کشور است.

وی افزود: در دوران انقلاب اسلامی هر جا که از فرهنگ دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ ایثار، شهادت و بسیج بود استفاده کردیم، زمینه پیشرفت کشور را فراهم کردیم و هرجا ارزش ها مغفول ماند. ما عقب افتادیم و بنابراین باید این موضوع را جدی بگیریم.

سرهنگ کریمی با تاکید بر اینکه استفاده از فرهنگ دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور تحول آفرین است گفت: می تواند هویت ملی و انقلابی را تقویت کند چرا که جوانان در دفاع مقدس با تکیه بر ما می توانند حماسه های بزرگی را خلق کنند. و امروز ایمان داریم که می‌توانیم برای جوانان تقویت کنیم.

وی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی اقدامات و دستاوردهای بسیاری در زمینه های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان صورت گرفته است و امروز در شاهد هم افزایی و مشارکت پیشکوستان، اساتید دانشگاه، نخبگان و جوانان در جهت بهره مندی از گنجینه دفاع مقدس جوانان هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست استان مرکزی گفت: فرهنگسرای موزه حراست یکی از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای مرکز است. استان گفت: امروز این فرهنگسرا به مکانی برای پیشکسوتان و جوانان تبدیل شده است و روزانه تعداد زیادی از اقشار مختلف از این مرکز بازدید می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان، جشن افتخار اینجانب است، افزود: افتخار اینجانب در سال های اخیر در سطح استان با استقبال پرشور جانبازان و ایثارگران برگزار شده است. کودکانی که خاطرات و تجربیات گرانبهایی را منتقل می کند.» پاسداشت مقدس نسل جوان مهمترین هدف از برگزاری جشنواره بزرگداشت اینجانب است و با توجه به اهمیت ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، جشنواره افتخار من می تواند در این مسیر بسیار موثر باشد.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: مرحله استانی دومین جشنواره من سال گذشته با ارائه بیش از 100 اثر ممتاز برگزار شد که 9 اثر برتر به مرحله کشوری راه یافتند و امروز در مرحله کشوری اختتامیه این جشنواره به بهترین آثار جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید