«من جابر هستم» در جشنواره البرز روی صحنه می رود


ساعت: 17:11
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1906803

مهدی فتحی گفت: نمایش من جابر ایست از 18 آبان تا 18 آذر در سراسر استان البرز برای جشنواره قوی البرز روی صحنه می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی فتحی نویسنده و زهرا فتحی کارگردان نمایش «من جابر اشت هستم» برگزیده جشنواره صاحبدلان از 18 آبان تا 18 آذرماه در استان البرز برای جشنواره البرز قوی روی صحنه می روند.

مهدی فتحی در گفتگو با خبرنگار «تیتریک» گفت: این نمایش تنها نماینده البرز بود که در مسیر نجف به کربلا در خیابان عظیم کربلا صحنه ای را اجرا کرد.

وی ادامه داد: این اجرا به زبان عربی در کربلا اجرا شد اما برای جشنواره صاحبدلان به زبان فارسی بازنویسی شد.

این نویسنده افزود: این نمایش به مدت 10 روز در 10 نقطه استان برای جشنواره قوی البرز پخش می شود.

فتحی تصریح کرد: این نمایش بخش هایی از زندگی جابر اولین زائر اربعین را به تصویر می کشد.

وی گفت: این فقط عبادت معنوی نیست، بلکه در عبادت جابر درس هایی هست که می تواند برای ما الگو باشد.

این هنرمند به تاریخچه نمایش اشاره کرد و تصریح کرد: قسمت اول ماجرا; به داستان تقیه جابر و مشورت او با همسر پیامبر (ص) و ام سلمه برای بیعت با رسول معاویه برای نجات افراد قبیله بنی سلمه و شکست فوری عهد می پردازد.

وی گفت: قسمت دوم نمایش دیدار جابر با معاویه و مناظره با او و دفاع از اهل بیت(ع) و قسمت سوم معرفی جابر که از یاران پیامبر(ص) بوده است. ) و پدرش نیز در جنگ احد به شهادت رسید. پایان نمایش از رفتن پیاده به کربلا در چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) می گوید.

این هنرمند ادامه داد: زبان هنر در بیان ارزش های دینی و معنوی بسیار موثر است و در عصر حاضر بهترین ابزار برای ارتباط با نسل جوان است.

فتحی در خاتمه خاطرنشان کرد: هنرمندان تئاتر در البرز ناشناخته هستند اما در کشور شناخته شده هستند. امیدوارم مسئولین قدر این هنر را بدانند تا هنرمندان بومی بتوانند هنر خود را در استان خود عرضه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید