امام سجاد(ع) پرچمدار جهاد تبیین بود/ جابر بن عبدالله تبلیغات رسانه ای گسترده ای انجام داد.


ساعت: 08:42
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891609

حجت الاسلام شاکری گفت: امام سجاد(ع) پرچمدار و رهبر جهاد تبیین است و با این جهاد جنگ به ظاهر شکست خورده را به پیروزی تبدیل کردند و کاری کرد که اهل بیت داشتند. در شام شنیده نشد و اسلام آنها از ابتدا با معاویه بود. شروع شده بود، نماز اول وقت را برای اهل بیت خواندند و بعد حرکت جابر عبدالله در اربعین یک حرکت رسانه ای و تبلیغاتی تمام عیار به تعبیر امروزی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امام جمعه فردوس در گفتگو با خاورستان در خصوص منشأ قیام امام حسین (ع) و سپس خطبه های امام زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) در ادامه بیان کرد. اربعین تصریح کرد: اصل قیام امام حسین (علیه السلام) بر همگان پوشیده نیست و مقام معظم رهبری در کتاب 250 ساله بشری خاطرنشان کردند که به هر حال یکی از فلسفه های بعثت انبیا این بوده است. مردم را در شرایط بندگی خدا کامل کن

حجت الاسلام شاکری افزود: برای تکامل انسان باید محیط و جامعه اصلاحی و اسلامی شود و لازمه اسلامی شدن محیط و جامعه داشتن حاکم اسلامی و نگاه به مردم در حد قبول قوانین اسلامی است.

به گفته وی، وقتی هر سه رکن مذکور – حاکم، قوانین و ظرفیت و بینش مردم دچار مشکل شود، طبیعتاً جامعه و حکومت مورد نظر اسلام محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: معروف ترین آن بر اساس فلسفه بعثت انبیا و به دنبال آن ائمه اطهار تشکیل حکومت اسلامی است زیرا با حکومت اسلامی راه برای سایر عبادات یعنی عبادات باز می شود. عزاداری که مردم بدان پایبند هستند و نمازی که اساس دین و اصول دین است و زکاتی که در قرآن و روایات آمده و حج و خمس و تمام احکام دینی در صورت وجود اسلامی به خوبی انجام می شود. دولت.

این فعال مذهبی تصریح کرد: بزرگترین منکر حکومت غیراسلامی است، بنابراین وقتی امام حسین (ع) می فرماید: «من قیام کردم به امر به معروف و نهی از منکر»، منظورشان این است که باید قیام کنند، اقامه منکر اسلامی هم به این معناست. که حکومت اسلامی به بیراهه رفته است.


دشمنان به دنبال تحریف انقلاب هستند

حجت‌الاسلام شاکری می‌گوید: امام حسین (ع) قیام کرد و آن‌چه همه شنیده‌اند اتفاق افتاده است، هر قیامی که در طول تاریخ اتفاق افتاده و هر انقلابی که در طول تاریخ رخ داده است، طبیعتاً دشمنان به دنبال تحریف این انقلاب هستند یا به دنبال این هستند. آنها می خواهند این قیام و انقلاب را فراموش کنند، پس وظیفه امام حسین (ع) جنگ بود که با نثار جان و مال و به اسارت گرفتن فرزندانش انجام داد.

وی تاکید کرد: وظیفه امام بعدی و مردمی که باقی ماندند، امر جهاد بود برای تبیین، برای جلوگیری از انحراف و تحریف این قیام و برای اینکه مردم هدف قیام امام را بدانند، امام زین العابدین(ع) به انجام رساند. وظیفه ایشان که جهاد تبیین است، حضرت زینب س) این وظیفه را نیز خودشان انجام دادند.

به گفته وی امام سجاد علیه السلام پرچمدار و رهبر جهاد تبیین است و با این جهاد جنگ به ظاهر شکست خورده را به پیروزی تبدیل کردند و کاری کرد که از اهل بیت نشنیده بودند. در شام که اسلامش با معاویه شروع شد، اولین روضه اهل بیت بود.

وی تاکید کرد: جهاد تبیین امام سجاد(ع) بر دو محور استوار بود، محور اول بیان فضائل و مظاهر و مظاهر زیبای خاندان نبوی و محور دوم بیان مظلومیت و مظلومیت ایجاد شده توسط آن حضرت بود. یزیدیان و مستبدان آن زمان. امام در خطبه معروف خود که در مسجد شام ایراد کرد، هم این مسائل را مطرح کرد و هم در مورد آن موارد که فرمود من فرزند مکه و منا و پیامبر امیرالمومنین حضرت خدیجه (س) هستم. و حضرت فاطمه (س) ظلمی را که بر پدرشان امام حسین (ع) وارد شد و ظلمی که یزیدیان کردند را معرفی کرد و به دنبال داشت.

امام جمعه فردوس می‌فرماید: دشمن می‌خواهد به اهداف خود برسد و امام حسین (علیه‌السلام) را از انجام قیام با هدفی خاص باز دارد، تبلیغات بدی با ایجاد رعب و وحشت که مردم از بردن نام حسین (ع) هراس داشته باشند. و به مرور زمان اگر نام حسین (علیه السلام) برده نشود امام حسین (ع) فراموش می شود.


یک حرکت تبلیغاتی افسرده

حجت الاسلام شاکری ادامه داد: در آن زمان حرکتی از سوی فردی که متوجه او باشد و از سوی فردی که مورد قبول و شناخت مردم باشد و مورد توجه آگاهی عمومی و رسانه های آن روز قرار گیرد، حرکت است. توسط آن شخص سیستم ذهنیت آن روز را تغییر می دهد.

به گفته وی، جابر بن عبدالله انصاری فردی است که توجه بسیاری از مردم را به خود جلب می کند و به هر حال از اصحاب پیامبر است، از قدیمی ترین افراد آن زمان است و فردی وارسته و مورد قبول همه است. انقلابیون و غیرانقلابیون

به گفته وی، جابر بن عبدالله انصاری فردی است که توجه بسیاری از مردم را به خود جلب می کند و به هر حال از اصحاب پیامبر است، از قدیمی ترین افراد آن زمان است و فردی وارسته و مورد قبول همه است. انقلابیون و غیرانقلابیون

وی تصریح کرد: جابر بن عبدالله یک حرکت تبلیغاتی تمام عیار در رسانه های امروزی انجام داد، یعنی اگر فقط به حرم امام حسین (ع) می رفت و از کنار و از دور ضریح می خواند، اثری نداشت. این تبلیغات

وی ادامه داد: رسانه های امروزی به دنبال این هستند که از همه شرایط رسانه ای برای بزرگنمایی و عمومیت بخشیدن به یک موضوع استفاده کنند و جابر آن روز این کار را کرد و پیاده حرکت کرد.

وی ادامه داد: جابر که مردی نابینا است، شرایط خاصی فراهم کرد، از جمله اینکه در رود فرات غسل کرد و خود را بر قبر امام حسین (ع) انداخت. این در حالی است که فضایی به تمام معنا خفقان بر جامعه حاکم شده و فضای رعب و وحشت در جامعه حاکم است.

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: این عملیات گسترده رسانه ای و تبلیغاتی که جابر در آن روز در این شرایط خاص انجام داد، منجر به خنثی شدن همه اهداف یزدی شد. کار بزرگی که انجام داد ممکن است فراموش شود، اما جابربن عبدالله انصاری با این کار حسین (ع) را زنده کرد و دوباره معلوم شد که جابر در این شرایط به کربلا و امام حسین (ع) آمده است.


زنده نگه داشتن اربعین

به گفته این کارشناس مسائل دینی، این نهضت در آن روز چنان تأثیری بر شعور عمومی گذاشت که اربعین در بین مردم رواج یافت و مردم به پاس این عمل و احترام به امام حسین(ع) اربعین را احیا کردند و به عزاداری آن حضرت پرداختند. انجام داد

حجت الاسلام شاکری تصریح کرد: اربعین مخصوص امام حسین (ع) است و برای هیچ شخص یا امام دیگری اربعین نداریم و این یکی از امتیازات امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: این جریان یعنی جریان مبارزه با ظلم، مبارزه با ظالمان زمان، حتی اگر به قیمت جان هم باشد، این جریان تا عصر مدرن ما ادامه پیدا کرد، زمانی که مردم زیر نظر حاکم دست نشانده ظالم آمریکا زندگی می کردند که از ظلم می ترسید. . مردم تحمل ظلم و دیکتاتوری را نداشتند، امام خمینی و برخی علمای دیگر که در رأس رزمندگان امام خمینی (ره) قرار داشتند، وظیفه تبیین خود را انجام دادند و جهاد را تبیین کردند و مردم را در مشکلات روشن کردند و مردم را تشویق کردند که باید کاری کرد

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) همان گونه که امام حسین (ع) حرکت کرد و خطر کرد و جان خود را فدا کرد، تأکید کردند، اگر می خواهیم با ظالم زمان مبارزه کنیم، باید کاری انقلابی و جهادی کنیم، حتی اگر به قیمت جان ما تمام شود. مردم اطاعت کردند که انقلاب ما ثمره انقلاب امام حسین (ع) است و مطالبه امام نوع تفکر امام حسین (ع) است و انقلاب ما تداوم جریان امام است. حسین (ع).


پیاده روی در اربعین یک نماد است

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین نیز نماد بود، گفت: در طول تاریخ خلفای زیادی خوانده ایم که از جمله آنها متوکل، در میان خلفای عباسی، هتاک ترین و مظلوم ترین امام حسین (ع) بوده است. و قبر او بود که گاهی اطراف قبر را می کارند و شخم می زنند و آب می ریزند تا اثری نباشد زیرا قبر امام حسین (ع) نماد مبارزه است و مردم را به یاد قیام می اندازند و مردم را به عادت تشویق می کنند. به معروف نزدیک شوید و از بدی ها دوری کنید.

حجت الاسلام شاکری ادامه داد: بنابراین طاغوت های آن زمان یعنی. متوکل این کار را انجام داد که البته نتوانست کار این دشمن را خنثی کند، بزرگان آن روز عملی را انجام دادند که کاملاً رسانه ای، تبلیغی و عبادی به تمام معنا بود. مسیرهای نجف تا کربلا یا جاهای دیگر را با پای برهنه و پیاده راه می رفتند. اگر می خواستند فقط با وسیله نقلیه بیایند اینقدر تبلیغات و رسانه ای نمی شد، اما پیاده حرکت کردند و به کربلا رسیدند و کم کم این موضوع در بین مردم پیچید که کاروانی پیاده به سمت کربلا حرکت می کند. و در ذهن مردم ماندگار شد، ایشان نمی دانستند، لذا عمل این بزرگواران این بود که مطرح و علنی شد و مردم میلیونی به کربلا کوچ کردند.

به گفته وی، جریان نور امام حسین (ع) در مقابل جریان ظلمت است و ما بین آنها جریانی نداریم، نه ظلمت است و نه روشنایی، بنابراین شناخت نوع حرکت امام حسین (ع) و دیدگاه امام حسین (ع) او را در مقابل ظلم و ستم ایستادگی می کند و همچنین باعث زنده نگه داشتن موسسات معروف و خیریه و مشهور در سطح جامعه می شود. و در بین مردم اعمال شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید