نمایش «اتاق سفید» کودک و نوجوان در کرج روی صحنه می رود/فقر مکان مناسبی برای تئاتر استان البرز است.


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866415

مهسا جعفری گفت: تئاتر البرز به مردم ارائه نشد و بسیاری از مردم از اجرای تئاتر در کرج بی اطلاع هستند و برای دیدن هنرهای نمایشی به پایتخت می روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارگردان اتاق سفید به تیتریک گفت: نمایش ما یک اثر گروتسک است که در زمینه ای خارق العاده روایت می شود و رویکرد جدیدی به عشق و مرگ دارد.

مهسا جعفری ادامه داد: در این کار هنرمندان بزرگی در کنار ما هستند که در عرصه تئاتر جزو بهترین های عرصه خود هستند. سمانه احمدی مطلق طراح صحنه و لباس، حضرایی شاد نور رضا، اشکان گازانکای طراح پوستر و گرافیک، عکاسان رضا جاویدی، مهدی معصومی و مهدی کرم بخش در این مدت همراه ما هستند تا نتیجه بهتری داشته باشیم.


وی با بیان اینکه این نمایش به مدت 18 ماه در حال تمرین بوده است، افزود: بین تمرینات تاج وقفه های طولانی وجود داشت. قله‌های جدید تاج می‌آیند و باعث می‌شوند که تمرینات طولانی مدتی را به پایان برسانیم تا همه چیز به حالت عادی بازگردد.

جعفری افزود: با همه این شرایط چشم‌اندازی به تاریخ دقیق اجراها نداشتیم، اما امیدوار بودیم برای زمانی که شرایط فراهم شد، کار را آماده کنیم تا روند آماده‌سازی و ارائه تئاتر طولانی‌تر شود. طبیعتا هزینه گروه بیشتر است.”

وی ادامه داد: با بهبود وضعیت عروق کرونر، این نمایش “ایتادا” در تهران و هم اکنون در کرج در حال پخش است و به یکی از آثار برگزیده جشنواره بین المللی کودک و نوجوان تبدیل شده و از تیرماه امسال در همدان به روی صحنه می رود. سال.”

این هنرمند افزود: اکنون یک شب اجرای تئاتر در کرج داریم و شب اول را با استقبال خوب تماشاگران سپری کردیم و مردم کار را پسندیدند.

جعفری با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر عاشق حرفه خود هستند، گفت: این قشر از جامعه به سختی کار خود را به ویژه در شهرستان ها روی صحنه می برند. قسمت زیادی از تئاتر دلی وجود دارد و درآمد مالی زیادی ندارد. قرار دادن او در شغل دیگری قطعاً درآمد بسیار بیشتری دارد.

وی به مهم ترین مشکل هنرمندان تئاتر استان اشاره کرد و گفت: تئاتر البرز به مردم عرضه نمی شود و بسیاری از مردم از وجود تئاتر در کرج اطلاعی ندارند و برای دیدن هنرهای نمایشی به پایتخت می روند.

این هنرمند در خاتمه گفت: امیدوارم اتفاقات خوبی برای تئاتر کارادجا بیفتد و شاهد شکوفایی استعدادهای استان باشیم. واقعاً احساس می‌کنم با تئاتر البرز بی‌رحمانه برخورد شده و خیلی از بچه‌های مستعد و پرتلاش ما مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.»

نمایش اتاق سفید به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی مهسا جعفری و مسعود هاشمی نژاد از 25 تا 27 خرداد ساعت 19 در تماشاخانه کارادجا به روی صحنه می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید