نمایش «به اشکستان» در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود

ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792821

همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، نمایش جدید «به سوی اشکستان» از اول دی ماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «به اشکستان» عنوان یکی از جدیدترین نمایش های شهر به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی حمید حرا و همراهی گروه هنری سایه است که چهارشنبه 10 دی ماه همزمان با سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) روی صحنه می رود. فاطمه زهرا. در سالن مرکزی تئاتر شهر از مخاطبان پذیرایی می شود. این نمایش در ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) به مدت 16 روز در تالار اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می رود تا روایتی از شهادت آن حضرت باشد. «به اشکستان» با شعار «در جستجوی اورشلیم واقعی» توسط گروه هنری سایه اجرا می شود. نمایش تا اشکستان در سال های 83 و 84 در تالار اندیچه حوزه هنری، در سال 90 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر و در سال 1370 در فرهنگسرای نیاورا روی صحنه رفت.

نمایشنامه «تو اشکستان» داستان «پدرخان» روحانی روشن فکری است که خانقاه او در نزدیکی شهر مدینه منوره قرار دارد. این کشیش مسیحی با مطالعه منابع اصلی مربوط به حضرت عیسی مسیح (ع) از ظهور پیامبر خاتم (ص) آگاه است، اما دغدغه های زیادی هم در مورد حفظ صومعه دارد. کشیش متحیر می شود که آیا به مدینه برود یا نه، اما در نهایت در شرایطی پیش بینی نشده، پسرخوانده شیطان صفتش اسد به مدینه می رود تا آخرین اخبار را برای او بیاورد. اسد ناخواسته شاهد فراز و نشیب های مدینه پس از رحلت پیامبر (ص) بود و با ابری از اخبار عجیب به سوی جان بازگشت. جان نیز از شنیدن این خبر به گونه ای متاثر می شود که تعویق و سفر شبانه با نزدیکان خود به مدینه را جایز نمی داند، اما …

(به ترتیب حضور روی صحنه) محمدجواد حبیبی، محمدامین نیک پناه، علیرضا عمرانی، سیدعلی زاهدی، مسعود عسگری، پیمان خراسانی، محمدمهدی هاشمی دانا، محمدرضا جمال، عمار رضا جمال، امیرسعدانی بدقی، میعی بدیعگی، مهدی بادهگی، مهدی بادهگی،

نمایش اشکستان از چهارشنبه اول دی ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان است و علاقه مندان برای تهیه بلیت این اثر می توانند به سامانه تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید