تئاتر آپارتمانی «نماپارتمن» در قزوین روی صحنه می رود

وی آخرین مهلت ارسال متون نمایشی را پایان مهر 1401 عنوان کرد و افزود: پس از پایان مهلت ارسال متون و طرح های نمایشنامه های کاندیداها، آثار توسط کمیته بازبینی و داوران ارزیابی و در سه مرحله اجرا می شود. مراحل تا پایان اسفند

مدیر حوزه هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین گفت: 9 مکان از گوشه و کنار مجتمع های مسکونی استان قزوین از قبیل پارکینگ، حیاط، راه پله، اتاق مهمان، پشت بام، خلبان خانه و استخر در نظر گرفته شده است. اجرای این نمایشنامه ها

تئاتر Namapartman در یک فضای مسکونی اتفاق می افتد

کوامی تصریح کرد: با این حرکت به دنبال احیای نوعی تئاتر مردمی با رویکرد تلاش برای واسطه گری اجرا با نام تئاتر آپارتمانی نماپارتمان هستیم.

وی با اشاره به تاریخچه نمایش های آپارتمانی گفت: در گذشته در ایران نمایش های سنتی خانگی در قالب های خیمه بازی، تعزیه، نقالی و نمایش های زنانه در منازل مردم در دوره های مختلف برگزار می شد که می توان آن را به روحدزی نسبت داد. یا تخت حوزه ای می نوازد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین ادامه داد: هدف از اجرای تئاتر پاسخگویی به مشکلات امروز جامعه و خانواده ها و رعایت حقوق شهروندی است.

وی اذعان داشت: در حفظ این نوع تئاتر به دنبال اجراهای بلندپروازانه و حرفه ای با استفاده از امکانات، صحنه، لباس و نورپردازی مدرن نیستیم، بلکه هدفمان اجرای نمایش هایی به سبک تئاتر و کافه های سنتی است.

قوامی تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی بر اساس آموزه های دینی، پایبندی به احکام شهرنشینی و زندگی اجتماعی بر اساس آموزه های اخلاقی، حسن همجواری به سبک و سیاق معصومین و ائمه عطار(ع) و تمدن نوین اسلامی پیرو عمل و داستان های واقعی از زندگی حضرت اکرم (ع) یکی از اولویت های موضوعی و ساختاری این تئاتر آپارتمانی است.

پذیرش 10 اثر از هر هنرمند

وی تشخیص داد: با راه اندازی این تئاتر آپارتمانی علاوه بر حمایت از فعالیت گروه های تئاتر مردمی استانی، می توانیم به تولید و اجرای نمایش های مرتبط با حقوق شهروندی و شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان بازیگران جوان و نوجوان بپردازیم.

کاوامی در تشریح روند برگزاری این رویداد گفت: توجه به اولویت های موضوعی و ساختارهای متنوع نمایشی و پرداخت هنری در قالب کمدی و طنز در ارتباط با فرهنگ بومی و آیینی از اهداف اصلی این رویداد است.

وی با بیان اینکه گروه های هدف ما ساکنان مجتمع های استان قزوین هستند، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده; این تئاتر در سه منطقه برگزار و اجرا می شود که یکی از مناطق مهم مجتمع های مسکونی شهرستان مهرگان است.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین حداکثر تعداد آثار پذیرفته شده را 10 اثر عنوان کرد و گفت: هر اجرا حداقل 3 بار و در مجموع 30 اجرا در این رویداد استانی برگزار می شود.

کاوامی ضمن دعوت از داوطلبان و داوطلبان برای شرکت در این رویداد گفت: رویداد تئاتر نماپارتمن در فصل زمستان در 3 دوره برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید