هر داستان، از سه میلیون تا 60 میلیون تن! / وبلاگ نویسان در ترکیه خانه خریدند

ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796908

گزارش درآمد نجومی برای وبلاگ نویسان در اینستاگرام;

پلتفرم اینستاگرام این روزها به محلی برای درآمد میلیاردی بدون پرداخت مالیات برای برخی افراد تبدیل شده است و کارمندان هیچ کاری با این درآمد غیرمنتظره ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عنایی: در حالی که در چند سال اخیر شرایط معیشتی و اقتصادی مردم در کشور ما مناسب نیست و به اصطلاح در حال سرخ شدن است. بسیاری از افراد در اینستاگرام روزانه ده ها میلیون بدون هنر یا تحصیلات خاص درآمد کسب می کنند! ما در مورد وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها صحبت می کنیم که تعداد آنها در چند سال اخیر روز به روز در حال افزایش است و اتفاقاً درآمدهای نجومی دارند.

اکثر این وبلاگ نویسان محتوایی جز نمایش زندگی و فرزندان خود ندارند و تنها کاری که انجام می دهند این است که لحظه به لحظه زندگی شخصی خود را به اشتراک بگذارند اما همین لحظات و عطش زندگی دیگران در جامعه باعث تاثیرگذاری این وبلاگ نویسان شده است. ده ها دلار یک میلیون در روز داشته باشید!

این روزها با اینستاگرام می بینید که تعداد صفحات عمومی مدعی سبک زندگی، حجاب و … آنقدر زیاد شده که قابل شمارش نیست، اما جالب است بدانید که بسیاری از این صفحات زندگی خود را برای هر کدام به اشتراک می گذارند. داستان آنها 15 تا 60 میلیون تن در 15 ثانیه درآمد دارند! برای کسب این درآمد، به چند نفر از این وبلاگ نویسان پیامی با صفحه فروشگاه ارسال کردیم تا قیمت آگهی را تعیین کنند.

چه کسی نرخ وبلاگ نویسان را تعیین می کند؟

نرخ هایی که برخی وبلاگ نویسان نشان می دهند عمدتا بر اساس تعداد فالوورها است، اما جالب است که بسیاری از فالوورهای این افراد جعلی هستند و این را صاحبان فروشگاه های اینترنتی که با این افراد کار کرده اند می گویند. البته اینکه چگونه تعداد فالوورها به کسی اجازه می دهد در هر 15 ثانیه ده ها میلیون درآمد کسب کند نیز جای سوال دارد.

dd2b07c9 e571 4d74 b6a1 e102d542671a خبر خاکستری

6c2835b7 68e6 4f19 8236 d09d4aa4764b خبر خاکستری

در حالی که در کشور ما حقوق کارگران، کارمندان و معلمان از پنج میلیون تن در ماه بیشتر نمی شود، عده ای برای تبلیغات 15 ثانیه ای پنج میلیون تن دریافت می کنند.

خرید خانه در ترکیه و فرار به خارج از کشور

در هیچ کجای دنیا وبلاگ نویس یا اینفلوئنسر بودن جرم نیست، بلکه این است که در کشور ما معلم یا کارمند در ابتدای ماه از حقوق کمتر از شش میلیون تن کسر می شود، اما خبری از آن نیست. پرداخت مالیات توسط این افراد برای قانون و مسئولان مشکل دارد.

جالب اینجاست که این وبلاگ نویسان با این درآمد نجومی نه تنها مصرف گرایی را ترویج می کنند، بلکه هر ساله با گسترش تاج و افزایش خرید اینترنتی و درآمد این افراد به دنبال سفر، خرید خانه در ترکیه و تغییر خانه خود هستند. بررسی صفحات این وبلاگ نویسان نشان می دهد که بسیاری از آنها در سال گذشته در ترکیه ساکن شده اند یا در آنجا خانه شهروندی خریداری کرده اند!

برخی وبلاگ نویسان در سایه بی توجهی مسئولان به اخذ مالیات از این درآمدهای میلیونی، دست به کسب و کارهای پر زرق و برق زده اند تا در صورت کاهش درآمدشان از اینستاگرام، شغل مطمئنی داشته باشند!

آمارها نشان می دهد اولین خریداران خانه در ترکیه ایرانی ها هستند و می توان اذعان داشت که برخی از این خریداران وبلاگ نویسانی هستند که تا چند سال پیش در ایران مستاجر بودند و اکنون با استفاده از درآمدهای نجومی اینستاگرام اقدام به خرید شهروندی کشور همسایه می کنند. …

گسترش فحشا در صفحات اینستاگرام ‌ وبلاگ نویسان!

اما افرادی در همین فضا هستند که در قالب اینستاگرام فحشا و پارتی های شبانه و پارتی های مختلط پخش می کنند و نه تنها از این فضا برای کسب درآمد میلیونی بدون پرداخت مالیات استفاده می کنند، بلکه با تهمت زدن به قوانین کشور به راحتی فیلم های غیراخلاقی می سازند. آنها به اشتراک می گذارند.

برخی افراد با انتشار شخصی ترین لحظات زندگی خود پول در می آورند اما قانونگذاران و کارمندان راه حلی برای این مشکل ارائه نمی دهند. ادامه این روند از سوی وبلاگ نویسان نه تنها فرار مالیاتی برای درآمدهای هنگفت آنهاست، بلکه در آینده نزدیک چنان تاثیری بر فرهنگ عمومی خواهد داشت که هیچ درمانی برای آن یافت نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید