وبلاگ نویسان زندگی زوج های جوان را آزار می دهند/ از ترویج فرهنگ مصرف گرایی تا طلاق

وبلاگ نویسان کسانی هستند که اگرچه از زمان ظهور وبلاگ نویسی در دهه 1980 یک شبه دنیای مجازی را ترک نکرده و به روش های مختلف کار کرده اند، اما ظاهر اصلی خود را کاملا از دست داده اند و به الهه هایی تبدیل شده اند که حتی غذای ما را نیز تعریف کرده اند. و بر هر یک از رفتارهای ما تأثیر می گذارند، رفتارهایی که اغلب از دل پیروانشان پشیمان می شوند.

دقیقا مشخص نیست چه تعداد وبلاگ نویس، اینفلوئنسر یا وابسته آنلاین فعال هستند، اما هر روز بر تعداد این افراد در ایران افزوده می شود.


سناریوهای جعلی برای کسب درآمد بیشتر

در استان قزوین اگرچه تعداد این شعب مجازی کم است، اما تعداد آنها به سرعت در حال افزایش است، وبلاگ نویسان در زمینه های مختلف مانند بلاگر زیبایی، فشن بلاگر، بلاگر سبک زندگی، بلاگر سفر، فود بلاگر، فود بلاگر، طنز و سایر حوزه ها. فعال هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، المیرا هانی 27 ساله است که بیشتر اوقات فراغت خود را اینجا می گذراند. “تلفن همراه من همیشه در کنار من است و هر زمان که احساس می کنم نیاز دارم می روم تا ببینم وبلاگ نویس ها به کجا سفر کرده اند، چه خورده اند یا چه ترفندهای آرایشی جدیدی نشان می دهند، امروز چه لباس هایی ارائه می شود، داستان زندگی من. سلبریتی مورد علاقه.» او می گوید. کجا رفت و خیلی چیزهای دیگر.

المیرا ادامه می دهد: با وجود اینکه می دانم بسیاری از برنامه هایی که از این وبلاگ نویسان می بینم ساختگی است، اما پیشنهاداتی که برای بازدید از رستوران، تفریح، خرید مبلمان و موارد دیگر می دهند برایم جذاب است.

فاطمه دوستی نوجوان 15 ساله ای که به کمک کرونا و مجازی سازی آموزش با اینستاگرام آشنا شد و سعی می کند خود را بیش از پیش شبیه وبلاگ نویس مورد علاقه اش کند به خبرنگار صبح قزوین گفت: او گفت: “من اکثر صفحات وبلاگ نویسان مشهور و افراد مشهور را دنبال می کنم که بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند.”

وی در خصوص علت فالو کردن این وبلاگ نویسان مجازی اظهار می کند: وقتی اطلاعات دست اولی از صفحات این افراد دریافت می کنم، مثلاً امروز یک فرد مشهور از همسرش طلاق گرفته یا به فلان کشور سفر کرده و اطلاعاتی از این دست، از همه احساس می کنم. اطرافیانم جلوتر هستند، من اطلاعاتی از صفحات شخصی افراد گرفتم که آنها ندارند.

وحید نوری یکی دیگر از شهروندان قزوینی در گفتگو با خبرنگار مطرح در خصوص فضای مجازی و وبلاگ نویسی گفت: من بیشتر صفحات طنز وبلاگ نویسان را دنبال می کنم، سبک زندگی را دوست ندارم، برخی افراد بیکار هستند و فیلم و عکس از زندگی روزمره خود را برای ما می گذارند.

9bb1a248 f24c 4eba b26d 80647ee0bf27 خبر خاکستری

وی ادامه می دهد: بقیه آن چیزی را دوست دارند که این افراد دوست دارند که گاهی میلیون ها نفر از آنها پیروی می کنند.

وحید بیان می کند: نمی دانم غیرت مرد چگونه به همسرش اجازه می دهد برای کسب درآمد بیشتر سوالات خود را از زندگی شخصی به همه نشان دهد؟ در زندگی واقعی، یک مرد چند فرصت دارد که تمام وقت خود را به همسر و زندگی خود اختصاص دهد؟ آیا می توان همیشه بدون کار یا شغل به مسافرت رفت یا در رستوران های مجلل غذا خورد و یا در کنار خانواده تفریح ​​کرد؟ با این حال، درآمد آنها از همان تبلیغات است.

این شهروند قزوینی همچنین بیان می کند: صفحات دارای عکس های باکیفیت زندگی همیشه مرتب و تمیز هستند، گویی هیچ گاه گرد و غبار و قدمت بر روی آنها نیست، لباس های تکراری در آنها دیده نمی شود و همه مناسبت های زندگی مشترک و خانوادگی با آنها برگزار می شود. تشریفات بی نظیر آیا زندگی کسی که همیشه در حال تفریح ​​و مسافرت است اینقدر تمیز و مرتب است؟ خدا می داند که این نگاه خرافی به زندگی چه تأثیری در جامعه داشته و چه تأثیری بر غم و اندوه ناشی از مقایسه با شیوه زندگی این افراد، به تباهی زندگی ها منجر شده است.


افرادی که یک شبه متخصص می شوند

فائزه مادر زنی خانه دار است که اوقات فراغت خود را در صفحات مجازی می گذراند و از رفتار برخی وبلاگ نویسان مجازی نسبت به خبرنگار صبح قزوین ابراز پشیمانی می کند. او می گوید: حدود یک سال و نیم پیش یکی از خانم های وبلاگ نویس قزوینی که عمدتاً به آموزش روسری و شال می پرداخت، زنده بیرون آمد و گریه و شکایت کرد که ناخواسته صاحب فرزند شده و اکنون بسیار ناراحت است. این به من اجازه داده است که کمتر کار کنم و از این حرفه ها، کودک ناخواسته در حال حاضر تبدیل به ابزار پول سازی وبلاگ نویسان شده است.

او ادامه می دهد: خانم بلاگر هر روز فیلم ها و داستان هایی از زیبایی نوزاد 10 ماهه اش ضبط می کند.

فائزه گفت: «بدترین چیز این است که او یک شبه روانشناس کودک شد. او از فرزندانش تغذیه می کند و او را مادر نمونه می نامند.


گویی محتوای نامناسب عواقبی دارد

حجت الاسلام میلاد گلی پور از فعالان فرهنگی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص وضعیت فضای مجازی؛ گفت: در این راستا با توجه به شرایط موجود در فضای مجازی، باید به این موضوع توجه کنیم. وی گفت: با ظهور ویروس منحوس کرونا، استفاده از فضای مجازی در کشور ما بسیار بیشتر از گذشته شده است و این امر باعث شده است که افراد زیادی به ویژه نوجوانان بدون آموزش قبلی به یکباره وارد این فضا شوند.

وی ادامه می دهد: وبلاگ نویسان یا همان شعبه های مجازی که محصول این فضای بی پایان مجازی هستند و تعدادشان کم نیست، به هر طریقی به دنبال جذب افکار عمومی هستند، برخی با تولید مطالب سخیف و برخی دیگر با مطالب و حرفه های سیاسی جنجالی و پرخطر. که به ندرت در فضای واقعی اتفاق می افتد. آنها مردم را به سمت خود جذب می کنند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه در فضای مذهبی مردم با نشان دادن ژست و درک متفاوت از اسلام به دنبال یافتن جایگاهی برای خود هستند، بیان می کند: یکی از عواملی که برخی را به ورود به این شیوه به زندگی مردم سوق می دهد، حوزه تبلیغات است. راهی برای تولید بازخورد و محتوای موثر و در معرض دید عموم قرار دادن آن برای جذب مخاطب.

وی بیان می کند: مردم به گونه ای هستند که اگر بدانند یک وبلاگ نویس چندین میلیون فالوور دارد جذب آن می شود و روز به روز بر تعداد فالوورهایش افزوده می شود.

قلی پور تصریح می کند: این تایید و پسند ما در فضای مجازی، بازنشر و حمایت عواقبی نیز دارد و ما باید پاسخگوی این مصوبات باشیم و به راحتی چیزی را منتشر یا تایید نکنیم.

او گفت: زنان زمان بیشتری را در فضای مجازی می گذرانند. افراد با نفوذ توسط مخاطبان بالایی جذب و تقلید می شوند و دوست دارند در تمام مراحل زندگی خود شبیه آنها شوند، مانند آنها لباس بپوشند، با شریک زندگی خود رفتار کنند و بچه دار شوند.

قلی پور خاطرنشان می کند: در حوزه نوجوانان خلأهایی وجود دارد که آنها را به سمت این شعبه های مجازی سوق می دهد که نتوانستیم الگوهای مناسبی برای آنها ارائه کنیم و محتوای جذاب و مطلوب و جذابیت های ویدئویی و محتوای منتشر شده توسط این وبلاگ نویسان را در اختیار آنها قرار دهیم. بسیار بالاتر از محتوای ماست و هر روز باید شاهد گرایش نوجوانان به وبلاگ نویسان باشیم.

95326486 9b82 4c73 a11f 307ef178a44b خبر خاکستری


آفت وبلاگ نویسان

ازدیاد وبلاگ نویسان تأثیر مخربی بر سبک زندگی افراد جامعه خواهد داشت و زمانی که به وضوح می بینید که آنها الگوهای بزرگی شده اند و مخاطبانشان سعی می کنند آنها را با جزئیات در زندگی خود به کار گیرند، دنبال کردن آنها خطرناک تر می شود. با یکدیگر. جواهرات آنها را مدل کنید، به همین ترتیب زایمان کنید و در همان رستوران غذا بخورید و حتی در همان حالت ژست بگیرید تا به تدریج خود و زندگی خود را به یک دسته از نسخه های وبلاگ نویس مورد علاقه خود تبدیل کنید. بدون اینکه بدانند، هزینه ای که برای یک وبلاگ نویس محبوب می پردازند نه تنها رایگان است، بلکه سودآور نیز هست.

خانم یا آقای بلاگر برای کسب درآمد بیشتر باید محصول و تبلیغ مورد نظر را در مراسم و مراسم روزانه خود قرار دهد و فیلمنامه ای برای نمایش آن بسازد تا قیمت بالایی برای آن بگیرد. وبلاگ نویس روز به روز ثروتمندتر می شود، خانه بزرگتر و مجلل تر می شود و دنبال کننده ها به تدریج می بینند که هر چه بیشتر تلاش می کند بیشتر شبیه او شود، از او دورتر می شود و شما حتی نمی توانید کپی کنید. آن را، بنابراین شما ناامید و ناامید خواهد شد.

اکثر وبلاگ نویسان طرفدار سبک زندگی زنان هستند. این را از حضور پر رنگ آنها در کامنت ها می توان فهمید، این زنان هر روز رویاهای خود را در قاب آجری وبلاگ نویسان می بینند، بسیاری از آنها آنقدر مجذوب و مجذوب شده اند که حسرت رسیدن به این آرزوها بیش از پیش زندگی آنها را فرا می گیرد.

البته این وبلاگ نویسان فقط مربوط به زنان نیستند، بسیاری از مردان تحت تأثیر تصاویر رنگی این وبلاگ نویسان معتقدند که زنانگی و خوش تیپی آنها واقعی است و این تشبیه نادرست وبلاگ نویسان با همسر و فرزندانشان باعث بروز اختلافات زناشویی جدی در خانواده ها می شود. . .

فضای مجازی نیز گاهی می تواند باعث ناامیدی و ناراحتی در جامعه شود و افرادی که فضای مجازی را دنبال می کنند زندگی خود را با زندگی وبلاگ نویسان اینستاگرام مقایسه می کنند و باعث استرس و ناامیدی آنها می شوند که گاهی باعث این ناراحتی و پشیمانی می شود. اختلافات خانوادگی و در نهایت طلاق وجود دارد.

این در حالی است که بسیاری از متون و فیلم های منتشر شده در فضای مجازی با ارزش های اسلامی مغایرت دارد و برخی از آنها به دور از بحث های اخلاقی است و فرهنگ غربی در محتوایی دیده می شود که مردم را از ارزش های جامعه دور می کند.

به تصویر کشیدن زندگی تجملی، ترویج مصرف گرایی، ایجاد طمع در بین مصرف کنندگان به ویژه جوانان و نوجوانان برای کسب درآمد، نمایش جذابیت ها و لذت های زندگی بدون حتی یک نقطه تاریک یا خاکستری، عدم رعایت حدود و هنجارهای جمهوری اسلامی در پوشش، تبدیل وبلاگ ها به حرفه های تخصصی، بی توجهی به مسائل سیاسی و حتی مسائل اعتقادی و دینی و ایجاد زمینه تقلید و تقلید از عموم مردم با ایجاد روابط نزدیک و صمیمی با نمایش جزئیات شیوه زندگی آنان، از جمله مواردی است که بلاهایی که وبلاگ نویسان روی آن تمرکز می کنند. آنها سر ما را حمل می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اکثر افرادی که وبلاگ نویسان مختلف را دنبال می کنند، اگرچه ادعا می کنند که تحت تأثیر زندگی خود قرار نمی گیرند، اما واقعیت این است که هر دنبال کننده ای، داوطلبانه یا غیر ارادی، تحت تأثیر زندگی، اعتقادات و سبک زندگی خود قرار می گیرد، کارشناسان و صاحب نظران تشخیص می دهند که فضای مجازی سازی مستلزم ساماندهی، نظارت، وضع قوانین و مقررات برای فعالیت سلبریتی ها و وبلاگ نویسان است که البته تا به امروز در این زمینه مورد توجه قرار نگرفته است و متاسفانه هر روز بر تعداد این وبلاگ نویسان در شبکه های مجازی افزوده می شود. و افراد سودجو و مجنون بر زندگی خود تأثیر نگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید