ایجاد پشیمانی و سرخوردگی Rahavard صفحات وبلاگ نویسان را زیر نظر دارد / سواد رسانه ای آسیب به فضای مجازی را کاهش می دهد

زمان: 08:17
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777135

رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم گفت:

سید محمد حسین چاووشیان گفت: یکی از مهمترین آثار این آسیب ها ترک حسرت است ، به این معنی که یک زوج جوان با دیدن زندگی مجازی و روابط عاشقانه که با بارگذاری عکس یا ویدئویی که منجر به ناامیدی می شود نشان می دهد پشیمانی را ترک می کند. “زندگی و ناامیدی را به آینده وارد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا ، امروز ما شاهد وقایع ناگوار در فضای مجازی ، به ویژه در صفحات اینستاگرام هستیم ، زندگی افرادی را که در زندگی واقعی تصوری از آنها نداریم مقایسه می کنیم ، اما در همان زمان در زندگی شخصی و خانوادگی مان از آن شیوه های زندگی که باعث وقوع حوادث می شود کپی می کنیم. سطح جامعه هم به زندگی فردی و خانوادگی و هم به زندگی اجتماعی افراد آسیب های زیادی وارد کرده است.

سید محمد حسین چاوشیان ، رئیس موسسه خاتم برای خانواده اسلامی و تربیت معنوی ، بر اهمیت سواد رسانه ای تأکید کرد و گفت: “ما هرگز نباید ظاهر زندگی دیگران را با درون زندگی خود مقایسه کنیم. ظهور زندگی افرادی که ما آنها را نمی شناسیم ، و ما زندگی پراکنده تنها بخشی از زندگی آنها را در قالب پست هایی در صفحات اینستاگرام مشاهده می کنیم و در مناسبت های مختلف زندگی برخی از افراد جامعه ، به ویژه در موارد شدید را تحت تأثیر قرار می دهیم. بیماریهای کرونری قلب. این به اقتصاد و امرار معاش تبدیل می شود که به دلیل تقلید نادرست از این فضای مجازی و عدم سواد رسانه ای آسیب های زیادی را به همراه دارد.

وی گفت: رویدادهایی که زندگی و رفاه مجلل و شیک و در عین حال بدون درد و مشکلات زندگی را به تصویر می کشد و فقط به زیبایی های زندگی که زیبایی های مجازی نیز هستند می پردازد. تولدها و جشن های گران قیمت و مجلل و حتی جشن جنسیت که متأسفانه چندین سال است رایج شده است ، زوج های جوان را بر آن داشته تا با این هزینه های خیره کننده به مهمانی بروند.

رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی ، خاتم با اشاره به به تصویر کشیدن برخی مراسم توسط وبلاگ نویسان ، گفت: مراسماتی مانند زایشگاه ، عروسی ها ، ماه گرفتگی و مهمانی های مختلط و رویدادهای مشابه که وبلاگ نویسان به تصویر می کشند ؛ همه اینها باعث می شود بسیاری از خانواده هایی که از مشکلات اقتصادی و معیشتی رنج می برند با تماشای این زندگی مجلل و ساختگی دچار آسیب های مختلف شوند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین آثار این آسیب ها ترک حسرت است ، به این معنا که یک زوج جوان با دیدن زندگی مجازی و روابط عاشقانه ای که با بارگذاری عکس یا فیلم نشان داده می شود ، باعث پشیمانی می شود و در نتیجه ، سرخوردگی در معده “و این باعث ناامیدی به آینده می شود.

سیدمحمدحسین چاووشیان در مورد آسیب های ناشی از فضای مجازی گفت: این آسیب باعث ایجاد اختلالات جدی در زندگی روزمره مردم و حتی تحصیل افراد می شود ، بنابراین این س ariseال پیش می آید که آیا یک وبلاگ نویس سایبری با تعداد زیادی از کارها با یادگیری درس پول در می آورد؟ سرمایه و کسب درآمد بیشتر

وی گفت: در بحث های حرفه ای مردم ، این اختلالات مشکلاتی را ایجاد می کند به طوری که حتی افراد کم درآمد نیز به دلیل کلاهبرداری سایبری و حتی برخی از سایت های شرط بندی که موارد زیادی از چنین آسیب هایی هستند ، سرمایه خود را از دست می دهند. “

رئیس موسسه خاتم برای خانواده اسلامی و تربیت معنوی با اشاره به زخم های فضای مجازی که بر تحصیل ، اشتغال و آینده افراد تأثیر می گذارد ، گفت: آنها همچنین با مشکلات جدی مانند سرد شدن روابط و طلاق های عاطفی روبرو هستند.
وی در مورد تربیت فرزندان گفت: وقتی مادری تمام ساعات خود را صرف بررسی صفحات وب می کند ، از تربیت فرزندان خود غافل می شود.

در پایان سید محمدحسین چاوشیان گفت: امیدوارم مسئولان مربوطه گامی جدی در جهت از بین بردن آفات در فضای مجازی برداشته و مجموعه ای از اقدامات را برای کاهش چنین آسیب هایی انجام دهند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید