سواد رسانه ای مصرف رسانه جوانان را مدیریت می کند / کاهش آسیب ها در دنیای مجازی با مهارت


ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815666

ابراهیم مهرانی گفت: یکی از مزایای مطالعه سواد رسانه ای تعیین رژیم مصرف رسانه و کاهش آسیب های دنیای مجازی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم مهرانی کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: یکی از مزایای مطالعه سواد رسانه ای تعیین نحوه مصرف رسانه است.

وی ادامه داد: تعریف ساده این واژه که شاید برای بسیاری از مخاطبان تازگی داشته باشد به این معناست که چه کسی، چه رسانه ای، چه مقدار، چه زمانی، در چه مکانی و برای چه هدفی.

مهرانی افزود: به زبان ساده نمی توان به کودک شش ماهه چلوکباب داد زیرا سلامت او به خطر افتاده و می تواند باعث مرگ او شود.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر با بهترین گوشت و مناسب ترین شکل تهیه شود، خوردن بیش از حد آن باعث ایجاد دل درد در بزرگسالان می شود، یعنی مصرف غذا باید مشروط و محدود باشد.

وی گفت: با توجه به سن مصرف کننده، سالم و محدود به میزان لازم می توان از همین فرمول برای رسانه ها استفاده کرد.

مهرانی ادامه داد: سواد رسانه ای مانند رژیمی است که مشخص می کند کدام مواد مضر و مفید هستند و هر ماده در چه سنی و به چه نسبتی باید مصرف شود تا سالم بمانیم.

این کارشناس افزود: زمانی که می توانید این شیوه مصرف را تعیین کنید، از ویژگی های هر رسانه آگاه باشید و محدودیت ها، ظرفیت، معایب و مزایای هر یک را بدانید.

وی گفت: در شرایط فعلی که با اشباع رسانه ای مواجه هستیم، این شیوه مصرف به شما کمک می کند در انتخاب رسانه خود و فرزندانتان دقت کنید و در ارزیابی رسانه های اطراف و اطراف، با هر اندازه، درست و به موقع دقت کنید.

مهرانی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که برای حفظ سلامت بدن خود هیچ غذایی نمی‌خورید و نمی‌نوشید، با اتخاذ رژیم غذایی مناسب برای مصرف رسانه‌ای می‌توانید مشخص کنید که از کدام پیام‌های رسانه‌ای یا حتی رسانه‌ها می‌توان استفاده کرد. یا اینکه از کدام فرصت های رسانه ای می توان برای رفع نیازهای اساسی او استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید