سواد رسانه ای روش زندگی در دنیای امروز است/ شایعات; مهمترین آسیب در فضای مجازی


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814480

میلاد خسروی گفت: سواد رسانه ای مخاطب منفعل را به مخاطب فعال در فضای مجازی تبدیل می کند و این مهم ترین ضرورت در دنیای مجازی امروز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میلاد خسروی کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: می دانید که اگر فردی بدون گواهینامه رانندگی کند و بر اثر تصادف فوت کند طبق قانون به قتل عمد متهم می شود.

وی ادامه داد: داشتن گواهینامه می تواند رانندگی قانونی و کم خطر را برای رانندگان به همراه داشته باشد زیرا فردی که گواهینامه دارد.; وی در تمامی قوانین، خطرات و مشکلات رانندگی آموزش دیده و با گذراندن آزمون های مربوطه، واجد شرایط رانندگی ایمن است.


این کارشناس افزود: مردم نیز برای استفاده از رسانه ها نیاز به گواهی مهم دارند و هرکس بدون داشتن این گواهی از رسانه استفاده کند، احتمالا به خود و دیگران آسیب می رساند..


خسروی گفت که نام این گواهینامه سواد رسانه ای است وی گفت: فضای مجازی مانند چاقویی است که می توان از آن هم مفید و هم مضر استفاده کرد.


وی گفت: سواد رسانه ای آسیب های این فضا را کاهش می دهد چرا که امروزه یافتن اخبار جعلی و واقعی در این فضا بسیار سخت است چرا که دشمن به صورت هوشمندانه این محتوا را تولید می کند و به طور غیرمستقیم به دنبال تحویل مخاطب است.


این کارشناس با تاکید بر اینکه شایعات مهم ترین آسیب در فضای مجازی است، ادامه داد: استکبار در تلاش برای تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی در این حوزه بسیار هوشمندانه عمل می کند اما کارکنان ما در حالت بی اعتنایی هستند.


حسروی افزود: جشن طلاق، هالووین، ولنتاین و تعیین جنسیت در فرهنگ ما جایی ندارد، اما وقتی به تدریج وارد خانواده ها شود، تبدیل به یک فرهنگ نیز می شود.


وی ادامه داد: نوروز عید رسمی و سنتی ما ایرانیان است که قدمتی دیرینه دارد و از سوی دیگر بزرگان و مذاهب ما آن را در تاریخ و شعر گرامی داشته اند اما چرا این عید بزرگ باستانی را در شبکه های اجتماعی تبلیغ نکنیم؟ زیرا آنها نمی خواهند فرهنگ ما برجسته شود.


این کارشناس تاکید کرد: سواد رسانه ای باعث می شود مخاطب در این فضا هیچ پیامی را به راحتی نپذیرد، بلکه با بررسی و پیگیری منابع موثق، صحت آن را بررسی کرده و سپس آن را می پذیرد و اگر شایعه ای بود، پیام را تصحیح و بازنشر کند.


خسروی در پایان خاطرنشان کرد: سواد رسانه ای مخاطبان منفعل را به مخاطب فعال در فضای مجازی تبدیل می کند و این مهم ترین ضرورت در دنیای مجازی امروز است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید