شمشیر رسانه ای در فضای مجازی مخاطب را مصون می کند/ مهارت سواد رسانه ای یکی از الزامات عصر امروز است


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898279

دبیر انجمن سواد رسانه ای استان قم با اشاره به اینکه سواد رسانه ای یکی از مهارت های اساسی زندگی در عصر حاضر است، گفت: امروز به جای جلوگیری از ورود اطلاعات به فضای مجازی به صورت فیزیکی، زیرساختی یا قانونی، نیازمند افزایش سواد رسانه ای هستیم. آه جامعه، بیایید آنها را در برابر این حجم عظیم اطلاعات واکسینه کنیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر سید مرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به نقش سواد رسانه ای در میزان اطلاعات موجود در فضای مجازی امروز، تصریح کرد: طرح حمایت از حقوق مصرف کننده در فضای مجازی مطرح است. وی ادامه داد: این طرح موافقان و مخالفانی دارد اما این طرح یک طرح قانونی برای حفظ حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی و رسانه های جدید است.
یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به اینکه امروزه موضوع سواد رسانه ای بسیار مهم است، گفت: سواد رسانه ای یکی از مواردی است که می تواند جامعه را واکسینه کند.
وی افزود: به جای اینکه ورود اطلاعات به فضای مجازی کشور را به صورت فیزیکی و زیرساختی یا قانونی و قانونی بپذیریم، می توانیم با افزایش سواد رسانه ای جامعه را در برابر این حجم وسیع اطلاعات واکسینه کنیم.
اسماعیلی طبا همچنین خاطرنشان کرد: باید افراد را به مهارت هایی مسلح کنیم که اطلاعات زیادی را دریافت کنند، اما بتوانیم اطلاعات درست را شناسایی کنیم، پیام های رسانه ها را تحلیل کنیم، منابع خبری واقعی را از جعلی تشخیص دهیم. منابع خبری
وی گفت: کشورهایی مانند کانادا و ژاپن در آموزش سواد رسانه ای بسیار پیشرفته هستند و شاید سابقه 70 ساله در این زمینه داشته باشند اما در ایران به این موضوع بسیار کم توجه می شود.
دبیر انجمن سواد رسانه ای استان قم با اشاره به اهمیت آموزش سواد رسانه ای در مدارس گفت: در کشورهای خارجی به سواد رسانه ای در همه مقاطع تحصیلی اهمیت داده می شود و تدریس می شود اما در ایران در پایه دهم سال 1394 شاهد آن بودیم. کتابی به نام «آموزش سواد رسانه ای» نوشته شد و در اختیار دانش آموزان قرار دارد.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه های مهم در این زمینه است که می تواند سواد رسانه ای را در تمامی مقاطع تحصیلی آموزش دهد و همچنین وزارت علوم می تواند این موضوع را در تمامی رشته های دانشگاهی گنجانده باشد. بیایید سواد رسانه ای دانش آموزان را ارتقا دهیم.
اسماعیلی طبا با اشاره به اینکه امروزه سواد رسانه ای بسیار ضروری است، تصریح کرد: سواد رسانه ای یکی از مهارت های اساسی زندگی در قرن امروز است. مهارتی که باید به مردم آموزش داده شود تا شاهد استفاده بهینه از رسانه با کمترین آسیب باشند. وی تاکید کرد: هر چه سطح سواد رسانه ای مردم در یک کشور بالاتر باشد قطعا آسیب های ناشی از سوء استفاده از رسانه ها کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید