الزامات فضای مجازی برخی از مشکلات را در فرنس حل کرده است / مدیران باید سواد رسانه ای داشته باشند


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876820

حجت الاسلام بختیاری با بیان اینکه مدیران باید سواد رسانه ای داشته باشند، گفت: نتیجه مطالبات و اقدامات متعاقب آن در فضای مجازی منجر به رفع برخی مشکلات در شهرستان سراس شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرخس در دیدار با امام رضا(ع)، رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی و فعالان فضای مجازی شهرستان سرخس، با بیان اینکه فضای مجازی من بود، گفت: : به فرموده مقام معظم رهبری قرارگاه باید در فضای مجازی تشکیل شود و هرکس در جای خود کار خود را انجام دهد. هرکس بدون یادگیری وارد فضای مجازی شود، به جای خنثی کردن، قربانی آن خواهد شد.

امام جمعه سراها درباره انتشار مطالب تقلبی در فضای مجازی افزود: امروزه ابزارها و نرم افزارهای زیادی وجود دارد که با تکه تکه کردن صدا و تصویر مردم را فریب می دهد و هیچکس جز کارشناسان فضای مجازی متوجه این کلاهبرداری ها نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید سواد رسانه ای داشته باشند، تصریح کرد: مدیران باید به سواد رسانه ای مجهز شوند و سپاه و بسیج نیز مانند جنگ در حوزه سواد رسانه ای ورود و فعالیت کنند.

بختیاری افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید در فضای مجازی اتفاق بیفتد و مردم از امر به معروف و نهی از منکر هراسی نداشته باشند. زیرا قطعا امر به معروف و نهی از منکر هزینه اولیه دارد اما بیشترین هزینه را امام حسین (ع) و اهل بیتش در این زمینه پرداختند.

امام جمعه سرخس درباره قبح فضای مجازی گفت: امروز در داخل کشور، عده ای همصدا با رسانه های معاند دست به کار شده اند. همانطور که ما از مرزهای زمینی خود دفاع می کنیم، باید از مرزهای مجازی خود نیز دفاع کنیم و همانطور که بی رویه فضای مجازی را در اختیار دشمن قرار دادیم، هیچ کشوری این کار را نکرده است و آنها قوانین و مقررات خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: ما نباید در اختیار رسانه ها و شبکه های رقیب پهنای باند قرار دهیم، بلکه باید برای رشد و بومی سازی شبکه ها و کانال های خود بودجه ای فراهم کنیم.

بختیاری با اشاره به وجود گروه های نخبه فضای مجازی در شهرستان سرا گفت: شاهد هستیم که هر هفته خطبه های برخی ائمه جمعه قطع می شود و امام جمعه باید طوری صحبت کند که امکان سوء استفاده از شبکه های معاند وجود نداشته باشد. “

امام جمعه سرخس درباره مطالبه گری در فضای مجازی گفت: نتیجه مطالبه گری و جفا در فضای مجازی منجر به حل برخی مشکلات در شهرستان سرخس شده است. البته هنوز جایگاه خود را در فضای مجازی به درستی پیدا نکرده ایم.

وی در پایان درباره موضوع گازرسانی به روستاهای سرحس گفت: فاصله روستای زالوقال تا خط لوله اصلی گاز حدود 500 متر است که تا چندی پیش این روستا گاز نداشت، اما اکنون گازرسانی می شود. شهرستان نیشابور این روزها در جشن پایان گازرسانی است، اما شهرستان سراس همچنان در 40 درصد روستاهای خود گاز ندارد و این در حالی است که 6 استان را گازرسانی می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید