باید فضای مجازی را در دست بگیریم/ لزوم شکستن سد مجازی با ارتقای سواد رسانه ای و توسعه زیرساخت ها


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811644

دنیای امروز دنیای جنگ روایی است. در این ورطه، هر کشوری که بتواند داستان خود را در فضای امن تحت حاکمیت خود با مردم به اشتراک بگذارد، برنده است. به گفته کارشناسان، باید با ارتقای سواد رسانه ای، توجه به زیرساخت ها و مدیریت خدمات، از سد مجازی عبور کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، در فرآیندهای پنج گانه تحقق تمدن اسلامی، انقلاب اسلامی اولین گام است و پس از انقلاب اسلامی باید در جهت نظام سازی، دولت سازی و اجتماع سازی و حرکت در سطح جمهوری اسلامی گام برداشت. . طی همین مسیر در فضای مجازی باید به تمدن نوین اسلامی رسید.

باید بدانیم که با داستان ها در جنگ هستیم. در این ورطه، هر کشوری که بتواند داستان خود را در فضای امن تحت حاکمیت خود با مردم به اشتراک بگذارد، برنده است.

اما چون توجه چندانی به موضوع حاکمیت سایبری نداریم و فضای مجازی توسط نمایندگان خارجی اشغال شده است، در نتیجه روایت های مورد نظر دشمن در بستر رسانه ها در افکار عمومی القا می شود و این عامل مهمی است. مشکلات و مسائل اخیر وجود داشت.

به گفته کارشناسان، باید با ارتقای سواد رسانه ای، توجه به زیرساخت ها و مدیریت خدمات، از سد مجازی عبور کنیم.


b466c1d5 e32d 44ec 980a 4b71e32ff332 خبر خاکستری


خودمان باید فضای مجازی را کنترل کنیمتا مردم در اخبار جعلی دخالت نکنندوجود فقر سواد رسانه ای در میان مسئولان


سید علیرضا آل داود در گفت و گو با مرصادنیوز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه گفت: زمانی که از نقشه راه آگاه نباشیم هیچ اقدامی انجام نمی شود و نقشه راه ماست. در فضای مجازی بیانیه ای برای گام دوم انقلاب اسلامی است.


مسئول رسانه و فضای مجازی بسیج دانشجویی کشور وی افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند «اگر امروز رهبر انقلاب نبودم، قطعاً رهبر فضای مجازی کشور بودم» که نشان از اهمیت فضای مجازی دارد. به همین دلیل است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این فضا را برجسته کرده است.


d1296c6c f60e 4d0b 9257 d559f530d320 خبر خاکستری


او بیان کرد: در دولت قبل، حاکمیت سایبری جمهوری اسلامی قدردانی نشد و شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای توصیف این فضا از واژه مهجور و سرکش استفاده کردند.


معماری جهان با توجه به فضای مجازی در حال تغییر است


این مدرس سواد رسانه ای خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب معتقدند معماری دنیا به دلیل فضای مجازی در حال تغییر است و یکی از دلایل ایجاد شورای عالی فضای مجازی این است که باید الگویی برای اعمال حاکمیت در فضای مجازی داشته باشیم.


وی با بیان اینکه 22 سال از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات می گذرد، افزود: مقام معظم رهبری اولین گام ناامیدی در جامعه در گام دوم انقلاب را انتشار اخبار جعلی عنوان کردند.


الداود گفت: باید به این نکته توجه کنیم که تا زمانی که زیرساخت هایی وجود نداشته باشد که توسط خود سیستم فضای مجازی قابل مدیریت باشد، به ویژه زمانی که دشمنان آن فضا را کنترل کنند، موفق نخواهیم شد. خودمان باید فضای مجازی را کنترل کنیمتا مردم در اخبار جعلی دخالت نکنند.


c672e529 58aa 469b b766 544f08324638 خبر خاکستری

وی با اشاره به سلیقه دشمنان گفت: استکبار با استفاده از کلان دیتا از پلتفرم ها و موبایل های مختلف می تواند بر ذهن ها مسلط شود، نقاط ضعف، قوت، تهدید، فرصت ها را شناسایی کرده و سلیقه ها را تحلیل کند. به این ترتیب ما را ذائقه می کنند.

آل داود با تاکید بر اینکه مردم باید به گزارش های رسانه ای توجه جدی داشته باشند، گفت: امروز بسیاری از آسیب های اجتماعی که می بینیم به این شکل شکل می گیرد، به عنوان مثال می گویند 67 درصد ارز سوزی ناشی از آن است. فضای مجازی.” وقتی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به منویات رهبر معظم انقلاب توجه نمی شود، دشمن هم بر ما مسلط می شود و قاعده سبیل امتناع می شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در محاصره رسانه ای قرار داریم، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای پایان دادن به حصر مجازی، ارتقای سواد رسانه ای و استفاده از فضای مجازی بین کارکنان و مردم است. اکنون شاهد کمبود سواد رسانه ای در سطح کارکنان و البته تحلیل در این حوزه هستیم که به ویژه در بحران های رسانه ای و به عبارتی در شرایط بحرانی به جای ارائه تحلیل رسانه ای دقیق توسط کارکنان و استراتژی بالا می رود. – این یک جریان معکوس است.

مسئول رسانه و فضای مجازی بسیج دانش آموزی کشور نیز گفت: علاوه بر ارتقای سواد رسانه ای به زیرساخت ها و خدمات توجه می شود. مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته، ما باید شبکه ملی اطلاعات و خدمات محلی در کشور داشته باشیم و اگر قرار است موتورهای جستجوگر خارجی در کشور فعالیت کنند، باید طبق قوانین ما خدمات ارائه دهند، اما اکنون در کل آمریکا شاهد این خدمات هستیم. قانون. .


7435182f d145 4252 b38f 247fea7ae861 خبر خاکستری


وی خاطرنشان کرد: ما برای نفی سبیل قاعده ای داریم، قاعده ای که اگر در این دنیای رسانه ای به آنها توجه نکنیم، مستعمره و تحت سلطه دشمن خواهیم بود، پس باید بر اساس بیانیه خود حرکت کنیم. گام دوم محرومیت از فضایی که در آن جنگ شناختی، ادراکی و مختلط به راه افتاده است.


فضای مجازی دومین حوزه زندگی بشر است

محمدحسن عامری فر در گفت و گو با مرصادنیوز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی گفت: ما در فضای مجازی با یک جنگ ترکیبی مواجه هستیم که دشمن در ادراکات، احساسات، باورها و همه پارادایم های ذهنی ما نقش آفرینی می کند. و این امر آسیب های سیاسی، اجتماعی و اجتماعی زیادی را در کشور به بار آورده است.

مسئول مرکز فضای مجازی حضرت نبی اکرم(ص) سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: رسالت ما به ویژه برای تمامی بسیجیان فعال در عرصه سایبری مقابله با جنگ ترکیبی دشمن در این عرصه و اولین حربه استکبار جهانی است. در این فضا استفاده از اخبار جعلی برای ناامید کردن افکار عمومی است.

وی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی حوزه دوم زندگی انسان و حوزه دوم، حکمرانی است و از این رو تمامی محورهای بیانیه گام دوم به هم مرتبط است. فضای مجازی .. از جمله: حوزه علم و پژوهش، حوزه معنویت و اخلاق، حوزه اقتصاد، حوزه عدالت و مبارزه با فساد، حوزه عزت ملی و روابط خارجی و حوزه سبک زندگی.


85e4eb85 e90b 402a a697 1f3362beabbf خبر خاکستری

عامری فر گفت: امروز چالش اصلی پیش روی انقلاب سایبری تسطیح همه دشمنان علیه اسلام و همچنین نبود الگوهای دقیق و مجرب و ناکارآمدی الگوهای موجود در فضای مجازی است، بنابراین نیازمند انقلابی در این عرصه هستیم. “

وی با اشاره به فرآیندهای پنج گانه تحقق تمدن اسلامی (انقلاب، نظام سازی، دولت سازی، جامعه پذیری و تمدن سازی) تصریح کرد: محورهای مختلف بیانیه گام دوم باید در طی این پنج مرحله بررسی شود. به گفته وی، وضعیت کنونی جامعه ایران از مرحله انقلاب، نظام سازی و دولت سازی به مرحله جامعه پذیری رسیده است و در گام دوم به دنبال ترسیم چگونگی جامعه پذیری برای رسیدن به تمدن است. اما در فضای مجازی، جامعه ایران در مرحله قبل از انقلاب است و ابتدا باید انقلاب کند و از استعمار مجازی بیگانگان بیرون بیاید.

رئیس مرکز فضای مجازی کرمانشاه افزود: سه گام اصلی در انقلاب سایبری تغییر حاکمیت استکباری آمریکا بر فضای مجازی، توجه ویژه به نخبگان و جوانان در فضای مجازی و تقویت روحیه است. از خود – اعتماد به نفس و امید به آینده.»

وی گفت: از آثار و نتایج انقلاب سایبری می توان به ثبات و امنیت سایبری جهان، جهش در تحقیق و توسعه اکوسیستم های سایبری، افزایش مشارکت عمومی در عرصه های مختلف، ارتقای بینش سیاسی، توسعه عدالت، افزایش معنویت سایبری اشاره کرد. و اخلاق و به انزوای دنیای استکبار در فضای مجازی اشاره کرد.


5d2a899f 96f1 4dc3 b734 55592762ecf2 خبر خاکستری

به گزارش مرصاد، اگر در فضای مجازی حاکمیت خود را نداشته باشیم آسیب جدی خواهیم دید.

در فرآیندهای پنج گانه تحقق تمدن اسلامی، انقلاب اسلامی اولین گام است و پس از انقلاب اسلامی نیز باید گام های نظام سازی، دولت سازی و جامعه سازی برداشته شود و در تراز جمهوری اسلامی حرکت کند. طی همین مسیر در فضای مجازی باید به تمدن نوین اسلامی رسید.

انقلاب سایبری باید مبتنی بر اهداف و هویت اسلامی جامعه ایران باشد و به استقلال، آزادی اسلام و جمهوریت منتهی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید