لزوم راه اندازی اردوگاه سواد رسانه ای در هر استان به همت سازمان فضای مجازی بسیج


ساعت: 20:45
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906383

سرپرست معاونت مصرف و تنظیم اجتماعی سترا بر لزوم راه اندازی اردوگاه سواد رسانه ای در هر استان با کمک سازمان بسیج اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ محمدصادق افراسیابی، سرپرست معاونت مصرف و تنظیم اجتماعی ساترا وی در نشست اعضای سواد رسانه ای به مناسبت هفته جهانی سواد رسانه ای گفت: یکی از سیاست های معاونت مصرف کنندگان و تنظیم اجتماعی ساترا شناسایی و استفاده از ظرفیت تشکل های مرتبط با فضای مجازی است و امیدواریم با همکاری سازمان فضای مجازی بسیج بتوانیم به نتایج خوبی در ارتقای سواد سایبری دست پیدا کنیم..

وی در ادامه به طرح پیشنهادات خود برای همکاری مشترک بین سازمان های بسیج و فضای مجازی سترا در بحث شبکه مدرسین سواد رسانه ای پرداخت و گفت: امیدواریم بتوانیم با تحقیق، ریشه یابی و تحقیق گامی در جهت توسعه و ارتقای سواد رسانه ای برداریم. ارائه راه حل در زمینه برگزاری جشنواره ها و رویدادها نیز می توانیم در این راستا همکاری ویژه ای داشته باشیم.

افراسیابی به ضرورت ایجاد اردوگاه سواد رسانه ای در هر استان اشاره کرد و گفت: با روند کنونی لازم است در هر استانی با همکاری سازمان فضای مجازی بسیج، قرارگاه سواد رسانه ای راه اندازی شود. البته شاید بهتر باشد استانداران در این باره تصمیم بگیرند تا با همکاری این سازمان تصمیم بزرگی در خصوص آموزش سواد رسانه ای گرفته شود؛ به عنوان نمونه می توان به شورش های اخیر اشاره کرد. در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که عده ای گمراه شدند که بهتر است سواد رسانه ای را به آنها آموزش دهیم تا از مطالب مطرح شده آگاه شوند..

وی در پایان نقش سواد رسانه ای را موثر و بسیار موثر عنوان کرد و گفت: وقتی افراد فریب خورده بتوانند شناسایی کنند که چه کسانی در فضای مجازی به چه منظوری فعالیت می کنند، خود را از آنها جدا کرده و سعی می کنند اقدامات منطقی تری برای انجام این کار انجام دهند. اهداف سوء استفاده کنندگان را کنار نگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید