ضرورت آموزش بهورزان و داوطلبان سواد رسانه ای با استفاده از سازمان فضای مجازی بسیج


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906373

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه سازمان فضای مجازی بسیج زیرساخت های خوبی را در بحث سواد رسانه ای فراهم کرده است، گفت: امیدواریم با این سازمان تفاهم نامه هایی برای ارتقای سواد رسانه ای در کشور امضا کنیم. حوزه آموزش کارکنان و داوطلبان وزارت بهداشت تا سال آینده شاهد سال پرباری در زمینه آموزش سواد رسانه ای در حوزه سلامت باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشید رضایی مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت نشست اعضای با سواد رسانه ای وی به مناسبت هفته جهانی سواد رسانه ای گفت: سواد رسانه ای به عنوان یکی از موضوعات مهم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و اقدامات قابل توجهی برای ارتقای سطح سواد رسانه ای مردم انجام شود. در این راستا برخی سازمان ها مقوله سواد رسانه ای را محترم می شمارند و با جدیت وارد آن شده و این موضوع را در دستور کار خود قرار می دهند، در این راستا می توان به سازمان فضای مجازی بسیج اشاره کرد که توانسته زیرساخت های خوبی در این زمینه ایجاد کند..

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از برگزاری جلسات متعددی با سازمان فضای مجازی بسیج در سال گذشته توسط این وزارتخانه خبر داد و گفت: امیدواریم در راستای برنامه ارتقاء سواد رسانه ای قرار است تفاهم نامه هایی برای کارکنان و داوطلبان سلامت منعقد شود، در حالی که سال آینده از نظر آموزشی سال پرکاری خواهد بود. سواد رسانه ای بودن .

وی تصریح کرد: شعار پیشنهادی هفته جهانی سواد رسانه ای «آموزش اطلاعاتی» است. در واقع در همه جای دنیا داشتن سواد رسانه ای کافی نیست و وب سایت ها باید اعتماد لازم را در ذهن مردم ایجاد کنند تا مردم بتوانند از آنها به عنوان مرجع استفاده کنند و اطلاعات صحیح را به دست آورند.سواد رسانه ای به ارتقای سواد سلامت مردم کمک می کند. ..

رضایی در پاسخ به این سوال سواد رسانه ای وی چقدر در بحث سلامت مردم موثر است، گفت: سلامت مقوله ای است که در بسیاری از مسائل تاثیرگذار است اما سلامت باید در همه مقوله های اجتماعی معنا و جایگاه خود را پیدا کند. در مجموع باید گفت سواد رسانه ای در حوزه سلامت بسیار ضروری است.

به گفته مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، همانطور که ایمنی بهداشت عمومی برای ما اولویت دارد، آموزش و پرورش و سواد رسانه ای نیز باید برنامه های منسجمی را برای گروه های مختلف ترتیب دهد. .

دیدگاهتان را بنویسید