استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای یادگیری تکنیک های متقاعد کردن مردم / توسعه برنامه های آموزشی منسجم سواد رسانه ای

ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793614

یک مربی سواد رسانه ای گفت: مفاهیم سواد رسانه ای و دانش فنون ترغیب عمومی از جمله موضوعات مورد نیاز دنیای امروز است و باید با برنامه ریزی و برنامه ریزی هماهنگ برای دستیابی به اهداف نظام مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ اسماعیل ابوالقاسم زاده مربی سواد رسانه ای در اولین دوره سواد رسانه ای بسیج فعالان فضای مجازی بابل که به همت معاونت فضای مجازی و کانون بسیج رسانه این شهرستان در حسینیه سپاه برای توانمندسازی فعالان فضای مجازی این شهرستان برگزار شد، گلایه کرد. آموزش دیرهنگام پژوهش رسانه ای یکی از مهارت هایی است که بازیگران سایبری باید به آن مجهز شوند.
وی با اشاره به بی‌تفاوتی برخی مسئولان نسبت به فرهنگ غنی جمهوری اسلامی، افزود: جای تأسف است که دشمن سعی دارد بسیاری از فرهنگ‌ها و باورهای دینی اسلام را که ناشی از کاستی‌های موجود در این حوزه است، با تقدیم تحریف کند. افکار و ایده ها از اتاق فکر. “خواهد بود.

این پژوهشگر سواد رسانه ای از سهل انگاری و سطحی نگری تا بسیاری از مسائل فرهنگی اسلام را یکی از آسیب های این حوزه دانست و تصریح کرد: برنامه های بی تدبیر کاری نمی تواند انجام دهد، اما باید عمیق تر به مسائل عقیدتی نگاه کرد و فقط سیاه نمایی و آماری بالا را سیاه نمایی کرد. رده های هدف دور شدن نیست.

ابوالقاسم زاده ادامه داد: سواد رسانه ای را می توان بستری منطقی برای دسترسی، تحلیل و تولید ارتباطات در اشکال مختلف رسانه ای و در عین حال فراهم آوردن شرایط برای مصرف محتوای رسانه ای از منظر انتقادی دانست.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن سواد رسانه ای باعث می شود که عموم مردم بدون تحقیق و مطالعه مطالب نادرست و غیر علمی تحت تاثیر شیطنت های رسانه های دشمن قرار گیرند.
این مدرس سواد رسانه ای در پایان خاطرنشان کرد: امروزه دنیای مجازی عموماً مورد سوء استفاده افکار و رفتار سیاستمداران و کلاهبرداران حرفه ای قرار می گیرد، اما می توان با تدوین برنامه های آموزشی مناسب رسانه ای در جهت ارتقای سطح آگاهی عمومی تلاش کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید