کودکان و نوجوانان باید از یک مخاطب منفعل به یک مخاطب فعال در فضای مجازی بروند


ساعت: 21:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877120

طیبه عسگری گفت: برای کاهش آسیب های فضای مجازی، کودکان و نوجوانان باید از مخاطبان منفعل به مخاطبان فعال تبدیل شوند و والدین باید این بستر را فراهم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طیبه عسگری، کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: فضای مجازی در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و امنیتی خطرات جبران ناپذیری را متوجه کشور می کند و به جرات می توان گفت که ریشه عظیم مشکلات فرهنگی جامعه، دنیای آنلاین است.

وی ادامه داد: مواجهه با کودکان و نوجوانان بی گناه با میلیاردها محتوای سخیف و مبتذل (به ویژه در این دو سال کرونا و کلاس های آنلاین)، محتوای ضد دینی و هجمه به ارزش ها و هنجارها حکایت غم انگیزی است که پیامدهای شوم آن را نشان می دهد. در طول زمان.”

عسگری تصریح کرد: حقیقت این است که مردم در جریان ویرانگر فساد و فحشا در فضای مجازی گرفتار شده اند و بیم آن می رود که ابتذال فرهنگی ناشی از فضای مجازی متروک به لحظه ای برگشت ناپذیر برسد و بنیان انقلاب اسلامی را تهدید کند.

وی گفت: امروز فرزندان ما نیازهای خود را با بازی های واقعی و گروهی برآورده نمی کنند و به دنیای آنلاین و بازی های مجازی معتاد شده اند.

وی با بیان اینکه مراجعات والدین به مراکز مشاوره استان برای ترک اعتیاد سیار افزایش یافته است، گفت: این آمار نگران کننده است و نشان می دهد که نتوانسته ایم برنامه های غنی برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان داشته باشیم. دستگاه ها

عسگری ادامه داد: حجم وسیع مشکلات فضای مجازی نیازمند کارخانه ای است که ده برابر ستاد کرونا جامع تر، منعطف تر و عملیاتی تر برای مقابله با مشکلات فضای مجازی باشد.

این کارشناس افزود: فصل اوقات فراغت فرا رسیده است و دست متولیان غنی سازی تفریحات در روستاها خالی است و این آسیب های جبران ناپذیری را به البرز وارد می کند.

وی تاکید کرد: برای کاهش آسیب کودکان در فضای مجازی باید آنها را تولیدکننده محتوا کنیم تا فقط مصرف کننده نباشند و بتوانیم آنها را از یک مخاطب منفعل به مخاطب فعال تبدیل کنیم.

عسگری ادامه داد: اگر واقعا جدا کردن کودکان از دنیای مجازی سخت است، والدین باید بر ورود کودکان و نوجوانان در این زمینه نظارت کنند و کودک را به تولید محتوا تشویق کنند.

این کارشناس گفت: به عنوان مثال کودک شما نقاشی های بسیار زیبایی می کشد، والدین روی نقاشی های کودک تمرکز می کنند و در این زمینه منتشر می کنند، وقتی کودک به تاثیر خود در این زمینه پی می برد هر روز سعی می کند استعداد خود را افزایش دهد. ” کار کنید و بهتر نقاشی کنید.

وی گفت: این یک نمونه از استعدادها بود و فرزند شما می تواند استعدادهای بسیار دیگری داشته باشد، بنابراین ابتدا استعداد کودک را شناسایی کنید و سپس کودک را به تولید محتوا در آن زمینه تشویق کنید.

عسگری در خاتمه گفت: برای کاهش آسیب های فضای مجازی نیاز است که کودکان و نوجوانان از مخاطبان منفعل به فعال تبدیل شوند و والدین باید این بستر را فراهم کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید