کاهش آسیب های سایبری با آموزش و ارتقاء سواد رسانه ای / نفوذ دشمن به فضای مجازی


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842483

یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی کوم با اشاره به اینکه دشمن از طریق فضای مجازی در جامعه نفوذ می کند، گفت: با آموزش و ارتقای سواد رسانه ای می توان آسیب های فضای مجازی را کاهش داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، امروزه با توسعه رسانه های مجازی و تنوع رسانه های دیداری و شنیداری، جامعه نیاز به بهره گیری بیشتر از سواد رسانه ای را احساس می کند. شناخت رسانه ها و ابزارهای جدید می تواند در رشد علمی جامعه و همچنین نحوه تعامل با مردم در این فضا تاثیر بسزایی داشته باشد و البته باید فضای مجازی نیز به صورت جدی کنترل شود.
از این رو سید مرتضی اسماعیلی طبا دبیر انجمن سواد رسانه ای استان کوم در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید، اظهار داشت: اهمیت فضای مجازی از راس انقلاب، این فضاست. به اندازه انقلاب اسلامی مهم است و اگر مسئله رهبری نبود من ریاست شورای فضای مجازی را بر عهده داشتم.
وی ادامه داد: موضوع فضای مجازی موضوعی سهل و ممتنع است و تحلیل آن کار چندان ساده ای نیست. این از یک سو فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی و آموزش است و از سوی دیگر می تواند تهدیدی برای امنیت و اخلاق جامعه باشد.




نفوذ دشمن از طریق فضای مجازی و ایجاد سلیقه در فضای مجازی
اسماعیلی طبا با اشاره به نفوذ دشمن از طریق فضای مجازی، گفت: دشمن از دو جهت در جامعه ما نفوذ می کند. اولی با تست طعم و دومی با آماده سازی طعم.
وی افزود: روزانه میلیاردها داده به فضای مجازی منتقل می شود. جامعه شناسان با تحلیل دقیق این داده ها و آمارها می توانند از افکار دقیق یک جامعه مطلع شوند و بر اساس این آمارها افکار عمومی هر جامعه را فرافکنی کنند.
یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی کوم خاطرنشان کرد: راه دوم طرح تاثیرگذاری بر سلیقه است. در قلب عربستان صدها نفر در مقاطع مختلف از جمله انتخابات، تاج و تخت و … برای شکل دادن به افکار عمومی به انتشار شایعات و اخبار جعلی می پردازند.




کاهش آسیب های سایبری از طریق آموزش و ارتقاء سواد رسانه ای
وی گفت: امروز اگر سواد رسانه ای مردم افزایش یابد، بسیاری از آسیب هایی که در فضای مجازی وجود دارد مانند اخلاق، امنیت، طلاق و… کمتر می شود. در واقع یکی از راهبردهای اصلی دولت و دولت ایران، آموزش و ارتقای سواد رسانه ای در آموزش و پرورش و دانشگاه ها و عموم مردم از طریق رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید