دسیسه های دشمن همواره با بصیرت و آگاهی مردم ایران خنثی می شود/ خنثی سازی هجمه روانی دشمن در فضای مجازی با ارتقاء سواد رسانه ای


ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903353

حلیمه پیری گفت: اغتشاشات دشمن همواره با بصیرت و معرفت ملت ایران خاموش می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حلیمه پیری استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: در واقع فضای مجازی به جولانگاه عده ای تبدیل شده است و هدف اصلی آنها آسیب رساندن به جوانان است و اکنون دشمنان فقط به دنبال ایجاد شورش هستند. با ایجاد ترفندهای رسانه ای هرج و مرج و ارائه نادرست حقایق.

وی افزود: بیشتر اتفاقات روز ایران در این چند هفته دروغ گفته شده و آن مرگ ناگهانی دختری به نام مهسا امینی است اما مهسا کلید رمز دشمن بود و توانست از بی احتیاطی سوء استفاده کند. خانواده ها و آسیب رساندن به اموال عمومی و کشتن تعدادی از مردم بی گناه

این استاد دانشگاه گفت: باید به کشورهای همسایه نگاه کرد که چگونه تنها به خاطر یکسری تجزیه طلبان آسایش خود را از دست داده اند، پس مردم مراقب باشند که بازیچه دست سودجویان نشوند.

وی افزود: مردم ایران باید با احتیاط عمل کنند، در واقع فعالیت در کانال ها و گروه ها بد نیست، بلکه باید خوب و بد بودن در این شبکه اجتماعی را با تفکر انتقادی سنجید.

وی افزود: همه باید در جهت ارتقاء سواد رسانه ای گام بردارند و کسب این موضوع را یکی از ضروریات زندگی بدانند و با دانش و تخصص در هیچ کانال و گروهی در شبکه های اجتماعی عضو نشوند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: وقتی مخاطب پیامی را در کانال یا گروهی ارسال می کند، هدف دارد و در واقع گیرنده پیام باید از تفکر انتقادی استفاده کند تا معنی و مفهوم پیام دریافتی را بداند و اگر پیام دریافتی است. به طوری که موردی وجود دارد که منجر به نگرانی در اذهان عمومی برای جلوگیری از انتشار مجدد آن پست یا پیام شود که این امر تنها از طریق سواد رسانه ای سایبری امکان پذیر است.

پیری گفت: همه بدانند که دشمن هیچ گاه دست از فتنه نمی کشد و به نظر می رسد دوست و یاور ملت ایران هستند و به دنبال اجرای توطئه های خود در کشور اسلامی ما هستند. بینش فضای مجازی می تواند از بسیاری از شورش های دشمن جلوگیری کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دشمن بداند که ملت ایران ملتی عاقل هستند و همیشه در کنار ولی برحق ایستاده اند و اجازه دخالت در امور ایران و تحمیل تعهدات به ملت ایران را نمی دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید