داستان سخنرانی امام مهدی (عج) در گهواره و شباهت آن حضرت به حضرت عیسی (ع)


ساعت: 17:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816335

نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج) است، بزرگمردی که مانند حضرت مسیح در گهواره سخن می گفت و تبلیغ می کرد: خداوند بلاها را به وسیله من از اهل بیت و شیعیانم دور می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فردا 15 شعبان برابر با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج) است. در منابع اسلامی شباهت هایی بین عیسی و امام مهدی (عج) ذکر شده است. سخن گفتن در گهواره یکی از معجزاتی است که در قرآن کریم به حضرت عیسی (ع) نسبت داده شده است و در احادیث شیعه از امام مهدی (عج) یاد شده است.

قرآن به سخنان مسیح در گهواره اشاره می کند

حجت الاسلام احمد عباسی رستمنهانی کارشناس مذهبی و پژوهشگر اهل بیت(ع) در گفت وگو با فارس در خصوص سخنرانی مسیح در گهواره گفت: خداوند در آیه 45 سوره مکمیر می فرماید: بلم امة منهای سمان ارماع. ال ابن مریم وجیها فی الدنیا والآخرة ومن المقربین ویکلم الناس ویکلم الناس ویکلم الناس فی المهد وکهلا ومن الصین \ t خداوند شما را به کلمه ای (وجود با عظمت) از خود بشارت می دهد که نامش مسیح عیسی پسر مریم است. در دنیا و آخرت دارای شخصیت و از مقربین (الهی) است و «در گهواره و در پیری (و میانسالی) با مردم سخن می گوید و شایسته است».

وی ادامه داد: این امام زمانی که در گهواره بود از نبوت خود صحبت کرد. هنگامی که یهودیان مریم مقدس را سرزنش کردند و او را نادرست درک کردند، عیسی (علیه السلام) به اذن خداوند به نبوت خود اعتراف کرد و به نحوی اتهام مریم مقدس را رد کرد: فی المهداء سوبا و کمره، مشینی، کنت از بالزاده، ما. Valzade Dot Haya Elvina Abdullah Atani Electrab and Nabia (مریم 29-31) [مریم] به آن اشاره کنید، می گویند چگونه با کودک در گهواره صحبت کنیم؟ (ناگهان عیسی صحبت کرد) گفت من بنده خدا هستم. کتابی (بهشتی) به من عطا کرد و مرا پیامبر قرار داد و هر جا که بودم، وجودی مبارک قرار داد. و مرا به نماز و ادای زکات توصیه کن در حالی که به من حیات می بخشد.

امام مهدی (عج) در روایات اهل بیت (ع) در گهواره صحبت می کند.

این کارشناس به سخنان امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: در احادیث شیعه نیز شاهد صحبت امام مهدی (عج) در گهواره هستیم. ابونصر ظریف، خادم امام حسن عسکری (ع) نقل می کند: «حضرت صاحب الزمان (عج) در گهواره بود. من به آن افتخار کردم. گفت: مرا می شناسی؟ گفتم: آری، تو مولای من و فرزند ارباب من هستی. گفت: من این را نپرسیدم و قصدم هم نبود. گفتم: منظورت را بیان کن. گفت: من آخرین وصی هستم. خداوند به وسیله من بلا را از اهل بیت و شیعیانم دور می کند. (محمد باقر بن محمد تقی مجلسی، بحار الانوار، چاپ مؤسسه الوفاء، چاپ 1403، جلد 52، ص 30)

روزبهانی ادامه داد: نسیم هادم، امام حسن عسکری(ع) نیز نقل می کند: پس از دعای این امام خشنود شدم، پس از آن حضرت فرمود: تو را به عطسه بشارت می دهم; زیرا عطسه تا سه روز از مرگ در امان است». (طوسی، محمد بن الحسنه، محقق / مصحح: تهرانی، عبادالله و ناصح، علی احمد، ناشر دائرةالمعارف اسلامی، چاپ: ایران؛ قم، سال انتشار: 1411، چاپ اول، ص 232).

امام عسکری با نوزادش صحبت می کند

ایشان با اشاره به امام زمان (عج) که در گهواره با پدر بزرگوارشان صحبت می کردند، می فرمایند: حکیمه خاتون، دختر حضرت جوادالائمه و عمه امام حسن عسکری (ع) یکی از دیدارهای خود با حضرت مهدی (عج) را اینگونه بازگو می کند: «… چون لباسم را در آوردم، دیدم که بقیه الله (علیه السلام) عبادت می کنند، او را در آغوش گرفتم و دیدم که بزرگوار و پاک است. سپس پدرش حضرت ابومحمد عسکری (ع) ندا داد: عمه پسرم را بیاور! و او را به خدمت این امام بردم. او را در آغوش گرفت و گفت: فرزندم با من صحبت کن! پس قائم آل محمد گفت: شهادت می دهم که معبودی جز خدا نیست و شهادت می دهم که محمد رسول الله سپس بر امیرالمؤمنین (علیه السلام) پدر بزرگوارش یکی پس از دیگری درود فرستاد. سپس ابومحمد عسکری (ع) گفت: ای عمه! آن را به مادرش برگردان تا به او سلام کند و سپس آن را پس بده!

این کارشناس مذهبی ادامه داد: حکیمه خاتون گفت: به همین دلیل او را نزد مادرش نرگس خاتون بردم و سلام کردم و او را برگرداندم. سپس حسن عسکری (ع) فرمود: ای عمه! در روز هفتم ولادت نزد ما برگرد… روز هفتم به محضر امام حسن عسکری (ع) مشرف شدم و در حالی که پارچه پوشیده بود خدمت حضرت مهدی (عج) رسیدم… پس فرمود: پسرم، صحبت کن!! فرمود: «تو را با برکت پیامبر و آلش نزد پدرش فرستاد و سپس این آیه را تلاوت کرد: زهره نیز امری است برای الخاکیف و من زمین و نور را برای فرعون و برای آنها و برای آنها هدایت کردم. و زیرا آنها مخلوقات آنها هستند و به آنها هشدار داده شده است (قصص 5-6). اراده ما این است که به مستضعفان برکت داده و آنان را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم. بیایید حکومت آنها را برقرار کنیم و به فرعون و هامان و لشکریانشان نشان دهیم که از این گروه از چه می ترسیدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید