پوشش نشانه شخصیت و کرامت است / داستان عیسی و نقاشی لئوناردو داوینچی


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904785

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح گفت: پوشش نشانه شخصیت و کرامت است، پوشش در نظام اسلامی به معنای مصونیت است، به معنای زندانی کردن زن نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، حجت الاسلام حکمتی نیک نماینده ولی فقیه در سپاه فتح صبح امروز 8 مهرماه در دیدار با اصناف کهگیلویه و بویار احمد که در سالن اجتماعات برگزار شد. سپاه فتح گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی چند ماه پیش در رأس حاکمیت اسلامی راهبرد، مطالبه و دکترینی را برای همه دلسوزان جمهوری اسلامی ایران و کشور گرانقدر اعلام کردند. ایران.این جهاد تبیین و تبیین است.همه در کار و مسئولیت خود به تبیین و رفع ابهامات بپردازند.

نماینده ولی فقیه در سپاه فاتح گفت: یکی از عرصه های فتنه و اغتشاشات اخیر در کشور حوزه خانواده و مسئله پوشش و حجاب اسلامی بود که دشمن از این زاویه در کنار ابعاد مختلف فتنه وارد شد تا ضربه سنگینی به کشور وارد کند

وی بیان کرد: قبل از ظهور دین مبین اسلام در سرزمین مکه و حجاز، آنچه به عنوان دین بر مردم حکومت می کرد، خرافات، افکار فریبکارانه، ابتذال و ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در بین مردم بود که بیشتر مردم بت پرست بودند. عبادت دوگانه و سه گانه و پرستش گاو توسط مردم آن زمان به بتکده تبدیل شد.

حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد: یکی از زشت ترین خرافاتی که قبل از اسلام در بین مردم وجود داشت بی مهری به دختر بود، مردم آن زمان برای زن و دختر ارزشی قائل نبودند، حتی دختران خود را زنده به گور می کردند، در آن زمان اگر به مرد گفتند که خدا به تو دختر داده، کاملاً گیج و خجالت می کشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح تصریح کرد: زنده دفن دختران در آن زمان امری رایج بود، علمای یهود دین یهود را منحرف کرده بودند، دین مسیحیت را تغییر داده بودند و فضای حاکم بر مردم در آن زمان همین خرافه بود.

وی افزود: آداب و رسوم غلط زیادی وجود داشت، قتل، خونریزی، اختلاف، شرک و بت پرستی کار مردم آن زمان بود، در این شرایط مردم نیاز به انقلاب داشتند و انقلاب بزرگی در شبه جزیره حجاز رخ داد. اما این انقلاب به یک رهبر آسمانی نیاز داشت.

حجت الاسلام حکمتی نیک تصریح کرد: این راهنمای آسمانی کسی جز حضرت محمد(ص) نبود، پیامبر اسلام را برای مردم آورد، شعار اسلام جهانی بودن، جاودانگی، فرا زمانی و فرامحلی و جامعیت است. دین اسلام بود

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح تصریح کرد: یکی از اقدامات شایسته ای که با ظهور اسلام در آن زمان رخ داد مبارزه با همه خرافات از جمله خرافه زنده به گور کردن دختران و زنان بود. یکی از زیباترین اعمال خداوند این بود که خداوند به پیامبرش دختری داد که ظرفیت وجودی یازده دلیل الهی شد.

وی ادامه داد: بزرگی که از او به عنوان کوثر یاد می شود به معنای خاستگاه و برکات بسیار است. پیامبر نیز در وصف خود می فرماید: «جگرم، تنم، تنم، خداوند به پیغمبر گفت از شکر نعمت زیبایی که به تو دادم، نماز شکر و شتر را به جا آوری.» قربانی، پهلوانی که بهشتی است، زهرا یعنی اوج روشنایی.

حجت الاسلام حکمتی نیک توضیح داد: پیامبر روزی در جمعی نشسته بودند و گفتند چه کسی می تواند بگوید بهترین صفت زن چیست، هر کدام چیزی گفتند، یکی از اصحاب نزد دختر پیامبر رفت و گفت که پیامبر این موضوع را مطرح کرده بود. حفظ حجاب و پوشش.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح گفت: فاطمه ملکه زیباست و محجبه ترین زن جهان است، حجاب نشانه شخصیت و کرامت است، حجاب در نظام اسلامی به معنای مصونیت است، به معنای زندانی کردن نیست. زن

وی گفت: اسلام به شدت با بی توجهی به زن مخالف است و زن را هم تراز مردان قرار می دهد، زن در فرهنگ اصیل اسلام بسیار مورد احترام است، پیامبر با دین مبین اسلام آمد و با همه خرافات مبارزه کرد، او دختری است رحمت خدا هر چیز لطیفی را خداوند پوششی قرار داده است، لطیف چشم انسان است، در فرورفتگی قرار می گیرد و با ابرو و مژه پوشانده می شود، در جامعه بشری نیز زن ظرافت و لطافت خاصی دارد، خداوند دارد. همچنین یک پوشش برای او قرار دهید.

حجت الاسلام حکمتی نیک گفت: حجاب فقط چادر نیست، چادر حجاب برتر است، حجاب به دنبال ایجاد مصونیت برای جامعه زنان است، برای حفظ ضرر از بیگانگان، اسلام آمد تا به زن شخصیت بدهد، به آموزه های اسلامی. ، بر تحکیم بنیان خانواده تاکید دارد.

حمید نادریان معاون دادستان مرکز استان نیز در این نشست گفت: وقتی صحبت از کسب و کار می شود می توان به سه مقوله در فضای مشترک، تجارت، هنر و امنیت توجه کرد که در کتاب مقدس مراسمی به نام شام آخر در در قرن چهاردهم، هنرمند بزرگ داوینچی تصمیم گرفت شام آخر را نقاشی کند.

وی گفت: زمانی که این هنرمند شروع به نقاشی می کند اولین چهره ای که با او روبرو می شود عیسی است، چهره ای را می جوید که نقاشی کند، چهره ای سرشار از نور و صفا، دست آخر جوانی را نقاشی می کند.

معاون دادستان شهر یاسوج افزود: تکمیل این تصویر زمان زیادی می برد. آخرین شخصی که او قصد داشت آن را به تصویر بکشد، یهودا بود، مردی که به عیسی خیانت کرد. مدتها دنبال کسی می گشت که از روی صورتش نقاشی بکشد، صورت شیطان در او مجسم شده است، پس از مدتی در حال عبور از خیابان بود و مردی را در کنار خیابان پیدا کرد و گفت این یهودای اول است. باید در تصویر نقاشی کنید، این مرد بسیار ژولیده و زشت بود.

نادریان ادامه داد: این مرد را به محل نقاشی می برند، تقریباً چندین ساعت طول کشید تا صورت این مرد را نقاشی کند، در این چند ساعت این مرد از حالت مستی بیرون می آید و می پرسد این مرد با همان ژولیده اینجا چه کار می کند. او گفت این مکان برای من آشناست. گفت من یک بار اینجا آمدم و صورتم را نقاشی کردم. پرسیدند چه چهره ای بر تو کشیده اند؟

وی افزود: وقتی نام این مرد را پرسیدند متوجه شدند همان مردی است که چهره عیسی مسیح را نقاشی کرده است، این تاریخ است، اما برای همه ما یک شوک است، تفاوت بین حریم خصوصی و جنایتکار یک نکته است. همه ما می چرخیم یعنی باید تفاوت بین یک نقطه را بدانیم.

معاون دادستان تصریح کرد: ما صحبتی را شروع کرده ایم، اسم این صحبت افزایش قدرت شنوایی است، چیزی که کلام وحی نیز بر ما تاکید کرده است، خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «کسانی که کمک می کنند. کلمه، آن را دنبال کنید، ابتدا گوش کنید، اگر می خواهید با دیگران صحبت کنید، ابتدا گوش کنید اگر قصد بازاریابی دارید، ابتدا گوش کنید این برای رفع نادانی شما، دیدن افراد و طبقات مختلف و درس گرفتن از اشتباهات آنها است و سپس انتخاب کنید. بهترین روش

نادریان ادامه داد: گاهی در مراجع قضایی هم مشاهده می شود، از موکل می پرسیم شغلش چیست، می گوید آزاد است، از دسته دیگر می پرسیم مثلاً می گوید کارمند است، وقتی می گویند آزاد است. یعنی من از دولت آزادم، یک مسئول، یعنی می گوید زیر پرچم دولت هستم! این فضا باعث شده افرادی که به نام فریلنسینگ کار می کنند فکر کنند که به راحتی می توانند هر فعالیتی را انجام دهند.

وی گفت: قانونگذار در قانون اساسی گفته است که همه می توانند شغل داشته باشند، مسیر مشاغل تجاری و دولتی یا آزادکاری یک انتخاب است. متأسفانه، رگه‌ای از ناآگاهی در مورد نحوه تجارت و ادامه آن فعالیت‌ها، نحوه تبلیغات و نحوه انجام آن وجود دارد.» بقیه ویژگی‌های مجرمانه مشابه مقوله امنیت تجاری است.

این کارمند گفت: وقتی صحبت از امنیت می کنیم به این معنا نیست که اگر ساعت 12 شب قصد خروج از خانه را داشته باشیم، حادثه ای رخ نمی دهد، مثلاً ماشین تصادف نمی کند یا هر حادثه دیگری، امنیت به آن معنا نیست. برای داشتن احساس امنیت، چیزی که در کشور ما وجود دارد احساس امنیت است، ما در فضایی هستیم که در سراسر کشور ما کشورهایی هستند که متجاوز ما به حساب می آیند.

نادریان بیان کرد: وقتی صحبت از صنایع دستی می شود، وقتی صحبت از کسب درآمد می شود، صنایع دستی را با کشورهای اروپایی مقایسه می کنند، اما وقتی بحث مسائل حقوقی و پرداخت مالیات است، خودداری می کنند، چرا ما را با ما مقایسه می کنند کشورهای اروپایی! این یک درگیری است.

وی با اشاره به اینکه چند روز پیش در جمع زنان آرایشگر درباره عفاف و حجاب صحبت کردم که باعث اعتراض برخی افراد شد، گفت: آنچه ما به دنبال آن هستیم فضل و ظرافت است. حتی گاهی اوقات شخصی شکایت خصوصی می کند که متوجه می شود فردی تنها به دلیل ناآگاهی از قوانین و مقررات یا از روی حسادت چنین عملی را انجام داده است، اولین اقدام ما رحمت و مهربانی است.

به این معنا که هدف ما این نیست که کسی را به دام امور بیاندازیم.

معاون دادستان مرکز استان گفت: فعالیت تجاری در فضای مجازی بسیار مطلوب و بسیار مفید است، اما این ابزار نباید باعث شود افرادی که فالوورهای زیادی دارند، به دلیل تعداد فالوورهای زیاد، فکر کنند که می توانند هر بازنشر را انجام دهند.

نادریان تصریح کرد: از آنجایی که من فقط مطالب مربوط به صفحه شخص دیگری را در صفحه خود قرار دادم، کار خاصی انجام ندادم، این نگاه درستی نیست و قانونگذار اتهام کیفری را در نظر گرفته است. با قابلیت ها آشنا شوید و در استفاده صحیح از آن قابلیت ها اقدام کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید