دالاهو یک هلدینگ تخصصی است که قصد خصوصی سازی زغال سنگ را ندارد. / کارگران نگران نباشند.

ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785306

آمریکایی گفت: «گروه سرمایه گذاری صندوق فولاد» یا «دالاهو» یک هلدینگ تخصصی است و نه تنها زغال سنگ کرمان، بلکه معادن زغال سنگ بافق و اسفندقه را نیز در همین مجموعه قرار داده ایم و خصوصی سازی صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، تجمعات اخیر کارکنان شرکت زغال سنگ زرند و کرمان به دلایل مختلفی از جمله احتمال خصوصی سازی، طرح طبقه بندی اشتغال و عدم پرداخت وقت و پاداش برگزار شد.

این نماینده کارگران به خبرنگار ما گفت: شنیده ها حاکی از آن است که شرکت دالاهو قصد دارد شرکت زغال سنگ کرمان را به پیمانکار خصوصی واگذار کند.

وی ادامه داد: اگر این شرکت خصوصی شود همان مقدار حقوقی که به ما دادند کمتر می شود.

این کارگر معدن زغال سنگ زرند همچنین گفت: کار در معادن زغال سنگ بسیار سخت و طاقت فرسا است، اما دستمزدی که کارگران بابت آن دریافت می کنند بسیار کم است.

وی ادامه داد: کارگری که در معدن کار می کند ممکن است به دلیل سختی کار و کمبود انرژی نتواند بیش از 15 سال دوام بیاورد و باید زودتر بازنشسته شود که متأسفانه در قانون و هیچ یک از کارکنان جایگاهی ندارد. مهم نیست.”

یکی از مسئولان ذغال سنگ زرند گفت: متأسفانه کارت پاس ما در دست پیمانکار است و ماهیانه 15 میلیون تن در هر کارت واریز می شود، اما وقتی به بانک مراجعه می کنیم فقط 4 میلیون برای دریافت حقوق به ما می دهند. “

وی افزود: گویا طرح طبقه بندی در مجلس تصویب و ابلاغ شده است اما در اینجا اجرا نمی شود و بیمه کارگران به موقع پرداخت نمی شود.

فقدان حکمرانی مناسب و سوء تفاهم ها منجر به احیای معادن زغال سنگ شده است

حسین عامریان رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور در این خصوص به خبرنگار ما گفت: متأسفانه نارضایتی کارگران را به سمت برگزاری چنین تجمعاتی سوق داده است که شاید به دلیل عدم مدیریت صحیح و سوء تفاهم باشد.

وی گفت: معدنچیان به دلیل اینکه جان خود را کف دست خود می گذارند کار جهادی انجام می دهند و همسرانشان با اطلاع از اتفاقات و فرصت ها شوهران خود را به معدن می فرستند.

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور گفت: این کار معدنچیان برای ما بسیار ارزشمند و مهم است، بنابراین باید بدانیم که در چه صنفی به عنوان منشی خدمت می کنیم چرا که این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.

عماریان با تاکید بر اینکه این اتفاق اختیاری نیست و هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد، گفت: کارگری که وارد معدن می شود می داند که هر لحظه ممکن است مشکلی پیش بیاید، حتی ممکن است در خطر باشد، اما با همه اینها می پذیرد. اتفاقات و این کارگر باید شخصیت بزرگی داشته باشد که چنین کار خطرناکی انجام می دهد.

باید قدردان جهادگران معدن زغال سنگ باشیم

وی با تاکید بر اینکه باید برای این جهادگران ارزش قائل شویم، اذعان داشت: نباید بگوییم در حالی که این قشر مظلوم هستند نباید حق آنها را ضایع کنیم و از این معضل سوء استفاده کنیم، بلکه باید آن را به یک فرصت تبدیل کنیم.

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور با ابراز امیدواری از اینکه با همکاری مسئولان کشوری و استانی بتوانیم قدردان چنین قشر زحمتکشی باشیم، افزود: شغلی که روحیه جهادی داشته باشد تا صدای خود را در مقابل کارکنان جمع کند که نه در شأن این مجموعه زغال سنگ است و نه در شأن کرمان و خادمانش.

عامریان افزود: این جلسات برای من مدیرعامل فقط می تواند این پیام را داشته باشد که شما در حالت عادی صدای ما را نمی شنوید. ما باید با فریاد و جمع شدن حرف هایمان را به شما برسانیم. این یک توهین به من است. چرا باید این اتفاق بیفتد؟

وی با اشاره به اینکه باید سازوکاری برای چنین مشکلاتی فراهم شود، اذعان داشت: شاید برخی به دنبال اسراف باشند، اما از صحبتی که با کارگران در بدو ورود به کرمان داشتم متوجه شدم که آنها به دنبال اسراف نبوده اند.

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور ادامه داد: در برخی جاها حق با آنها بود و در برخی جاها یک سری سوء تفاهم ها و ابهامات وجود داشت که با توضیح قابل حل است و در جاهایی که ابهامات وجود دارد می توان به شفافیت رسیدگی کرد.

وی با اشاره به اینکه وقتی این مشکلات انباشته می شود و به درستی مدیریت نمی شود، گفت: این باعث می شود از تولید و سود و کارگرانی که با آرامش و جدیت کار می کنند محروم شویم. آنها باید باز بمانند.

لزوم تغییر ساختار مدیریتی

عامریان تاکید کرد: اگر رهبری درست باشد و همه بدانند چه باید بکنند، این اتفاقات نمی افتد.

وی گفت: امیدواریم اصلاح مدیریت و سرمایه گذاری در مجتمع زغال سنگ داشته باشیم چرا که این مجموعه سال هاست به صورت سنتی اداره می شود.

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور افزود: امیدواریم بتوانیم تحول اساسی ایجاد کنیم چرا که تغییر منجر به کار جدید می شود، زیرا دارایی های غیرتولیدی که مربوط به همین فولاد است و متوقف شده است، می توانیم وارد تولید شویم. چرخه و تبدیل آن به ابزاری است که هم رفاه کارگران را بهبود می بخشد و هم بهره وری و تولید را افزایش می دهد.

برای تامین منابع برای بازنشستگی پیش از موعد نیازمند حمایت مسئولان شهری هستیم

وی افزود: درست است که این برنامه زمان بر است، اما ما به دنبال این هستیم که هر چه زودتر این برنامه را تعریف، تدوین و سپس اجرا کنیم که همکاری همه را می طلبد و این میسر نمی شود مگر اینکه نیت و برنامه ریزی صورت گیرد. اولاً «آمریکا ما درست می گوییم و بعد از همه مسئولان شهری و شهرستانی کمک می خواهیم تا هر روز برای هر کاری که می خواهیم انجام دهیم حاشیه و مشکل ایجاد نکنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال راه حلی برای بازنشستگی پیش از موعد کارگران معدن هستید، اذعان داشت: کارگران در مدت زمان کوتاهی در معدن شروع به کار می کنند و چون این کار یکی از سخت ترین و زیان آورترین مشاغل است. ممکن است بعد از 15 سال کار، کارگر نه از نظر سنی بلکه از نظر شرایط جسمانی نتواند به کار ادامه دهد و نیاز به بازنشستگی پیش از موعد داشته باشد که در این صورت دولت باید برنامه ریزی کند.

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور گفت: در این زمینه به دنبال راهکار هستیم اما واقعیت چیز دیگری است چرا که این بازنشستگی پیش از موعد بار مالی زیادی را به همراه دارد که باید بررسی شود که آیا می توانیم بار مالی مورد نیاز را تحمل کنیم. کمک و مساعدت مدیران شهری.

فساد مدیران قبلی امروز ما را از اصلاحات باز داشته است

عماریان با بیان اینکه برای انجام اصلاحات نیازمند حمایت مدیران و مسئولین شهرستانی هستیم، گفت: متأسفانه این شرکت زیان انباشته ای داشته که مدیران قبلی به این موضوع توجهی نکرده و یا بی رویه هزینه کرده اند که همین امر نیز وجود دارد. امروز اصلاحات برای ما غیرممکن است.

وی ادامه داد: البته این به این معنا نیست که نمی توان کاری کرد، قطعا در دستور کار است و برنامه ریزی می کنیم و تلاش می کنیم با کمک مسئولان استانی این مشکل را حل کنیم که به نفع هر دو مسئول است. و کارگران.”

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور در خصوص این موضوع که این معدن یکساله قرارداد دارد در حالی که کار در معدن مستمر است، گفت: مجتمع زغال سنگ تاکنون حتی یک کارگر را اخراج نکرده است، چون شأن آن را می دانیم. از کارگران آنها خط قرمز هستند. «ما به کارگرانی که بازنشسته یا شاغل هستند، بی احترامی می کنیم و هرگز نخواهیم کرد زیرا حیثیت و شخصیت خود را خدشه دار می کنیم.

عامریان با بیان اینکه خود من که در صندوق کار می کنم قراردادی یک ساله دارم، گفت: سازوکار قانونی هر چه باشد به آن پایبند هستیم.

سیستم های حمایتی، پرداخت و بیمه باید تنظیم شود

وی ادامه داد: اگر تولید این مجموعه خوب و بهینه باشد، حتی با پرداخت دستمزد نیز با مشکلی مواجه نخواهیم شد و از کارگران می خواهیم که بیشتر تلاش کنند، زیرا هر چه تولید بیشتر شود، دستمزد بهتر و بیشتر می شود. ” او گفت.

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور خاطرنشان کرد: باید نظام حمایتی، پرداختی و بیمه ای را قانونی و تنظیم کنیم تا همه به حق خود برسند.

عامریان به شرکت دالاهو نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه عده ای به این شایعات دامن زده اند که شرکت دالاهو برای خصوصی سازی شما آمده و همین موضوع باعث نگرانی کارگران مجتمع زغال سنگ شده است.

وی افزود: «گروه سرمایه گذاری صندوق فولاد» یا «دالاهو» یکسری مسائل حقوقی دارد که باید حل شود و اینکه هلدینگ تخصصی تشکیل داده ایم و نه تنها زغال سنگ کرمان، بلکه معادن زغال سنگ بافق و اسفندقه نیز وارد همین مجموعه شده اند. و شماره خصوصی سازی انجام می شود.

کارگران نگران نباشند 100 درصد سهام مجتمع زغال سنگ متعلق به صندوق فولاد است.

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور گفت: کارگران نگران نباشند و 100 درصد سهام مجتمع زغال سنگ متعلق به ماست و من مسئول هستم و این بدان معنا نیست که زغال سنگ کرمان به بخش خصوصی واگذار شده است. “

عامریان ادامه داد: متاسفانه عده ای با ایجاد چنین حواشی و شایعاتی قصد ماهیگیری از این آب گل آلود را دارند که مدیران ما نیز در این زمینه کوتاهی کردند و توضیحات لازم را به کارگران ندادند.

وی تاکید کرد: به کارگران قول می دهم ماهی یک بار که باید سری به سرمایه ها و دارایی ها بزنم به کرمان سفر کنم تا ببینم مدیران ما در 7 معدن کرمان چه می کنند. حتما با کارگران دیدار خواهم کرد. و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی خواهم کرد.

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور گفت: از شورای کارگری تقاضا داریم به کار خود ادامه داده و با مدیران ارتباط تنگاتنگی برای شنیدن و اظهار نظر در خصوص موارد جزئی مانند ایرادات موجود برقرار کند تا بررسی و رفع شود.

عماریان با تاکید بر اینکه امیدواریم این مسائل هر چه زودتر حل شود، گفت: در صورت رفع مشکلات دیگر چنین جلساتی برگزار نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید