دانشمندان و مستمری بگیران منتظر پرداخت معوقات خود هستند

استاد دانشگاه فرهنگیان اراک می گوید: بسیاری از معلمان برای اجرای کامل رتبه و گرفتن مزایای آن بازنشستگی خود را به تعویق انداخته اند و همچنان منتظر اجرای کامل این قانون هستند و بلاتکلیف می مانند. این سوال را دنبال کنید.

دانشمندان و مستمری بگیران منتظر پرداخت معوقات خود هستند
داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که درجه بندی معلمان انجام شده و دیگر مشکلی در محل وجود ندارد.

وی درباره اصلاح آیین نامه ارزشیابی معلمان که نیازمند منابع جدید است نیز اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم کار ارزشیابی به پایان رسیده و پرداختی های مربوط به ارزشیابی معلمان در سال گذشته بالغ بر 48 هزار میلیارد تومان بوده است. پرداخت شد و دیگر مشکلی در مورد ارزشیابی معلم نداریم.

منظور همچنین گفت: سیاست دولت جلب رضایت حداکثری معلمان است و اگر پیشرفتی برای کشور حاصل شود قطعا از طریق آموزش و پرورش خواهد بود و دانش آموزان کسانی هستند که به آنها توجه خواهیم کرد.

بر اساس مصوبه مجلس و مصوبه شورای نگهبان، زمان اجرای رتبه بندی از مهر 1400 است، شش ماه معوقه سال 1400 با وجود وعده های متعدد مسئولان و معلمان و مستمری بگیران هنوز پرداخت نشده است. مشمولان این طرح منتظر پرداخت معوقات هستند.

استاد دانشگاه آموزش و پرورش اراک در این خصوص می گوید: حدود یک سوم معلمان به رتبه خود معترض هستند و اعتراض و مدارک خود را برای کسب رتبه های شایسته در سامانه های مربوطه ثبت کرده اند.

حسین موفی می افزاید: بسیاری از معلمان برای اجرای کامل رتبه بندی و بهره مندی از مزایای آن بازنشستگی خود را به تعویق انداخته اند و همچنان منتظر اجرای کامل این قانون هستند و بلاتکلیف می مانند. موضوع هستند.

وی با بیان اینکه در این شرایط که رتبه بندی معلمان ناقص است و معترضان زیاد هستند و معوقات 1400 پرداخت نشده است، اظهار داشت: چگونه رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام می کند که کار رتبه بندی معلمان تمام شده است و در زمین نه. مشکل باقی مانده است! وی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش در روزی که از مجلس رای اعتماد گرفت، قول داد قانون رتبه بندی را که اولویت اصلی آموزش و پرورش است تغییر دهد و به سرعت با اعتراضات برخورد کند، اصلاحی که به گفته آقای دکتر. منظور نیاز به بودجه جداگانه دارد و وزارت آموزش و پرورش باید با همکاری مجلس و دولت این موضوع را پیگیری و اجرا کند.

استاد دانشگاه فرهنگیان اراک می گوید: کار نمره دهی معلمان به تازگی آغاز شده است و انتظار می رود با رفع ابهامات و رسیدگی به ایرادات و پرداخت معوقات قانونی آنها ذائقه معلمان و در سال های آینده معلمان شیرین شود. همچنین برای کسب رتبه های بالاتر و صلاحیت های حرفه ای رقابت خواهد کرد

موفی تاکید کرد: اجرای ارزشیابی معلمان باید در بهبود آموزش و یادگیری موثر باشد و با پویایی در آموزش و پرورش به آن جان تازه ای بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید