دختران روسی در ورزشگاه، دختران ایرانی پشت در

دختران روسی در ورزشگاه، دختران ایرانی پشت در

در روزهای اخیر تاثیر ورزش روسیه بر فضای رسانه ای ایران محسوس بوده است. اگرچه ورزشکاران این کشور پس از تاریخ جنگ با اوکراین از حضور در مسابقات بین المللی و رسمی محروم شدند، اما ایران در چند جبهه برای ورزشکاران این کشور فرش قرمز پهن کرد تا یکی از متحدان مهم سیاسی این کشور دست به این کار نزند. احساس بیگانگی کنید موضوع اصلی این حوزه را فدراسیون کشتی تعیین کرد.

در روزهای اخیر تاثیر ورزش روسیه بر فضای رسانه ای ایران محسوس بوده است. اگرچه ورزشکاران این کشور پس از تاریخ جنگ با اوکراین از حضور در مسابقات بین المللی و رسمی محروم شدند، اما ایران در چند جبهه برای ورزشکاران این کشور فرش قرمز پهن کرد تا یکی از متحدان مهم سیاسی این کشور دست به این کار نزند. احساس بیگانگی کنید موضوع اصلی این حوزه را فدراسیون کشتی تعیین کرد. آنها با قبول دعوت تیمی به نام تیم باشگاهی روسیه، کشتی گیرانی را از آن کشور که مدت ها اجازه حضور در هیچ تورنمنتی را نداشتند، به تهران آوردند تا از آنها در مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان استقبال کنند. روسیه که پیش از این چنین مسابقاتی را که ایران تأسیس کرده بود به رسمیت نمی شناخت، با آغوش باز از این دعوت استقبال کرد و وارد تهران شد.

تیم آنها روز گذشته در فینال همین مسابقات به مصاف نماینده ایران رفت که دست آخر بازی را 6 بر 4 واگذار کرد تا با عنوان دوم این دوره از مسابقات ایران را ترک کند. این مسابقات در شرایطی برگزار شد که فدراسیون جهانی کشتی چنین مسابقاتی را به رسمیت نمی شناخت. در حاشیه این مسابقات استقبال خوبی از تیم کشتی فرنگی روسیه صورت گرفت تا سرمربی این تیم اعلام کرد که ایرانی ها همیشه برادری خود را با روس ها ثابت کرده اند. اتفاق قابل توجه دیگر مربوط به رسمی شدن بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل روسیه در فیفادی در فروردین ماه است. موضوعی که پس از سفر وزیر ورزش روسیه به ایران نهایی شد و در یکی دو روز اخیر فدراسیون فوتبال ایران بازی با تیم ملی روسیه را رسما اعلام کرد. درست است که سرنوشت نیمکت تیم ملی ایران هنوز مشخص نیست اما دو دیدار تدارکاتی این تیم هم اکنون نهایی شده و تیم ملی به مصاف عراق و روسیه می رود. حتی پس از جنگ با اوکراین، فوتبال روسیه از حضور در مسابقات رسمی و تورنمنت های بین المللی محروم شده است و هنوز مشخص نیست که آیا این دیدار تدارکاتی می تواند عواقبی برای فوتبال ایران داشته باشد یا خیر. پیش از این شایعه برگزاری این دیدار قبل از جام جهانی ایجاد شده بود اما در آن مقطع و پس از حساسیت های موجود در مورد واکنش احتمالی فیفا، ایران از میزبانی این دیدار خودداری کرد. اما حالا شرایط فرق کرده و این بار فدراسیون فوتبال برگزاری این مسابقه را نهایی کرده است. شاید این موضوع به تنهایی باعث نگرانی فوتبال ایران با توجه به محدودیت های اعمال شده برای ورزشکاران روسی شود، اما تاکنون هیچ واکنشی از سوی طرف ایرانی صورت نگرفته است و ظاهراً از آنجایی که پرونده های زیادی در ارتباط با روسیه وجود دارد، شاید جریمه ها و مجازات های احتمالی نیز قبلاً در نظر گرفته شده باشد. به مسئولان ورزش ایران اعمال شد. با وجود این دو اتفاق خبری، موضوع مهمتر در روزهای اخیر مربوط به حضور تیم زنیت سن پترزبورگ در اصفهان است. زنیت که سال هاست سردار آزمون مهاجم سرشناس ایران را دیده است، برای دیدار تدارکاتی به اصفهان رفت. این دیدار با عنوان «برادری» دو باشگاه برگزار شد و مسئولان تیم اصفهانی از اعضای تیم روسیه استقبال کردند تا با خاطره ای خوش ایران را ترک کنند. این دیدار که در حضور حدود 40 هزار تماشاگر برگزار شد در نهایت با نتیجه دو بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید. با این حال، این بازی نیز مسائلی را در دل خود داشت که در نوع خود قابل بحث است. اصفهانی بدون توجه به شرایط تحریمی موجود اعلام کرد که بلیت فروشی این دیدار با ظرفیت کامل ورزشگاه انجام می شود. این یکی از خبرسازترین رویدادهاست. در شرایطی که بازی های لیگ برتر ایران همچنان با حضور حداکثر 30 درصد ظرفیت ورزشگاه برگزار می شود، این دیدار با حداکثر ظرفیت یک بار برگزار شد. گفته می شود ورزشگاه سپاهان پر نبود و 40 هزار نفر در ورزشگاه از این دیدار استقبال کردند. مشخص نیست چرا زیرساخت های حضور تماشاگران برای مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در اصفهان آماده نیست، اما وقتی تیمی مثل زنیت به میدان می آید این محدودیت ها از بین می رود. جنجالی تر از این برخورد با تماشاگران زن سپاهان در این دیدار است.

در عکس های منتشر شده از ورزشگاه مشاهده می شود که هواداران زن باشگاه زنیت در کنار دیگر هواداران مرد این تیم نشسته اند و از نزدیک نظاره گر این دیدار هستند. این اتفاق در حالی رخ داد که مسئولان باشگاه سپاهان از ورود تماشاگران سپاهان خودداری کردند. این موضوع با اعتراض گسترده آنها در فضای مجازی همراه شد. برخی از آنها با راه اندازی کمپین و در دست داشتن پلاکاردهایی با عباراتی مانند «جایگاهی در نقش جهان حق من است» به رفتار مسئولان باشگاه سپاهان اعتراض کردند. این یکی از آن اتفاقاتی است که هضم آن سخت به نظر می رسد. مشخص نیست چه ساختار و مکانیزمی در ورزشگاه های ایران نامناسب برای تماشاگران ایرانی و مناسب برای تماشاگران روسی اجرا می شود. این اعتراضات در شرایطی شکل گرفت که مسئولان ورزش ایران پس از رفع ممنوعیت اولیه ورود تماشاگران به ورزشگاه پس از اتفاقات اخیر ایران، هنوز مجوز ورود تماشاگران زن به ورزشگاه آزادی و آخرین دیدارهای باشگاه های استقلال را صادر نکرده اند. و پرسپولیس نیز بدون حضور تماشاگر زن بودند تا اهمیت بیشتری به ورزشکاران روسی نشان دهند که تلویزیون نیز به آنها علاقه داشت و این مسابقه تدارکات را به تصمیم قابل توجه رهبر شبکه سه برای پخش زنده رساند. دیدار تدارکاتی سپاهان و زنیت در حالی از شبکه سه پخش شد که همین شبکه پیش از این و گاها برای پخش بازی سپاهان و فولاد در لیگ قهرمانان آسیا مقاومت نشان داده بود و بارها بازی این دو تیم را از شبکه ورزش پخش می کرد. شبکه.

دیدگاهتان را بنویسید