درآمدهای نجومی شبکه سه از پخش جام جهانی!

درآمدهای نجومی شبکه سه از پخش جام جهانی!

صداوسیما نرخ تبلیغات جام جهانی را دو برابر کرده و ارقامی که اعلام کرده نشان می دهد سود تلویزیون از پخش مسابقات بسیار بیشتر از پخش سریال است. به گزارش خبرآنلاین، نرخ تبلیغاتی که صداوسیما داشته در کمترین حالت ۷ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان و در بیشترین حالت ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است. این نرخ ها برای 20 ثانیه تبلیغات تعیین شده است، در واقع صداوسیما برای هر ثانیه تبلیغات از شبکه 3 کمترین مبلغ 364 میلیون تومان و بیشترین مبلغ 685 میلیون تومان دریافت می کند.

صداوسیما هزینه پخش تبلیغات را دو برابر کرد. پیش از پخش جام جهانی، گران ترین تبلیغ شبکه سه سیما برای پخش سریال ها، ثانیه ای 327 میلیون تومان بود، اما برای مسابقات فوتبال از 364 میلیون تومان در ثانیه شروع می شود.

اگر فرض کنیم تلویزیون قبل و بعد از مسابقه تبلیغ نمی کند و فرض دیگر این است که فقط 5 دقیقه در نیمه دوم مسابقه تبلیغ می کند. در نتیجه تلویزیون در پایین ترین حالت خود 109.2 میلیارد تومان و در بالاترین وضعیت 205.5 میلیارد تومان درآمد کسب می کند.

اگر به میانگین ارزش این ارقام نگاه کنیم، درآمد تلویزیون حدود 157 میلیارد و 500 میلیون تومان است. این پول را برای 64 بازی در نظر بگیریم یعنی در تقریبی ترین حالت تلویزیون تنها در 22 روز 10800 میلیارد تومان درآمد خواهد داشت و این رقم دو برابر کل بودجه سازمان در سال 1401 است.در حالی که کل سود سینما بوده است. 610 میلیون تومان.

دیدگاهتان را بنویسید