درآمد 77 درصدی شهرداری بوینور در نیمه اول سال 1400 / فروش املاک و استقراض در دستور کار

ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779189

رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهرداری بوینورد؛

یوسف مغوری گفت: شهرداری بوینور در شش ماهه نخست امسال تنها می تواند 161 میلیارد تن درآمد داشته باشد که 77 درصد از درآمد حاصله در نیمه نخست امسال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف مغوری رئیس برنامه، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بوینور در گفت و گو با عصرترک گفت: بودجه 1400 شهرداری بوینور با 420 میلیارد تن تصویب شد که نسبت به بودجه سال 99 یک درصد بیشتر است.

مغروری گفت: تحقق این بودجه برای شش ماهه اول سال 1400 بالغ بر 210 میلیارد تن و برای نیمه دوم سال 1400 210 میلیارد تن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شهرداری بجنورد در 6 ماهه نخست امسال تنها 161 میلیارد تن درآمد داشته که 77 درصد درآمد حاصل از نیمه نخست امسال است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: عوارض تعمیرات، حق نگهداری، جریمه کمیسیون ماده 100، عوارض پارکینگ، عوارض پروانه ساختمانی و همچنین 16 میلیارد و 500 میلیون تن مالیات بر ارزش افزوده و 2 میلیارد و 700 میلیون تن اعتبار که دارایی ها منشأ آن بوده است. درآمد شهرداری بوینور در شش ماهه اول سال جاری

وی در عین حال با بیان اینکه به 48 میلیارد تن درآمد در نیمه اول امسال برای شهرداری بوینور نرسیده اند، گفت: برای 6 ماهه نخست امسال تا 48 میلیارد تن املاک پیش بینی شده است. و دارایی ها فروخته می شود و وام های بانکی تا سقف 10 میلیارد تن که محقق نشده است هنوز اعطا نشده است.

مغروری گفت: در نیمه اول امسال 62 درصد از درآمدهای شهرداری بجنورد صرف حقوق کارکنان و هزینه های جاری شهرداری بجنورد و شورای شهرداری و 38 درصد دیگر از درآمد حاصل از این امر شده است. موسسه در پروژه های عمرانی هزینه شد.

وی گفت: 38 درصد از وام های عمرانی شهرداری بوینور در نیمه نخست امسال صرف خرید قیر، آسفالت، فضای سبز، آرامستان، آتش نشانی، پسماند و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بوینور شده است.

رئیس کمیسیون، کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بوینورد نیز با بیان اینکه 62 درصد از درآمدهای شهرداری بوینور در نیمه نخست امسال صرف حقوق کارکنان و امور جاری شده است، گفت: 60 اما در نیمه نخست امسال سال نسبت 38 -62 بود.

وی افزود: هزینه 62 درصدی درآمدهای شهرداری بوینور برای حقوق کارکنان و هزینه های جاری نشان از مازاد بودن شهرداری بوینور دارد.

مغوری افزود: بر اساس برآورد 1400 نیروی شهرداری در بوینور، حدود 10 تا 15 درصد نیروهای این مجموعه مازاد بر کار هستند که برای اثربخشی باید مسئولیت آنها مشخص شود.

وی یادآور شد: بیشتر فعالیت نیروهای شهرداری در قالب شرکت ها و کارگران است که هر ساله باید قرارداد آنها تمدید شود.

این مقام مسئول ادامه داد: رویکرد تعدیل شهرداری بوینور باید یا کاهش نیرو باشد یا درآمدزایی بیشتر شهرداری برای پرداخت حقوق ماهانه.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره پیش بینی درآمدهای شهرداری بوینور در نیمه دوم امسال گفت: در نظر داریم علاوه بر اخذ مالیات از محل فروش املاک و مستغلات تا سقف 20 میلیارد تن وام های بانکی دریافت کنیم. 20 میلیارد تن و همچنین اخذ اعتبار از محل اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان برای درآمدزایی تا سقف 50 میلیارد تن.

مغوری گفت: پیش بینی می شود 77 درصد از درآمدزایی پیش بینی شده در بودجه 1400 در نیمه دوم امسال محقق شود.

وی همچنین به اقدامات شورای شهرداری بوینور در تدوین لایحه بودجه 1401 شهرداری بوینور اشاره کرد و اعلام کرد: تهیه این لایحه از هفته گذشته در شورای شهرداری بوینور کلید خورده است.

رئیس برنامه، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بوینورد گفت: بر اساس قانون 40 تا 60 درصدد هستیم نسبت هزینه ها و هزینه های ساخت را در لایحه 1401 مشخص کنیم.

مغوری خاطرنشان کرد: واگذاری بخشی از امور شهرداری بوینور به بخش خصوصی یکی از رویکردهای تعریف شده در لایحه قانون بودجه 1401 شهرداری بوینور خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید