دراگان اسکوچیچ درخشش ستاره پرسپولیس را می بیند؟

دراگان اسکوچیچ درخشش ستاره پرسپولیس را می بیند؟

غیبت رامین رضایان در اردوهای تیم ملی یکی از اولین و رسواترین تصمیمات دراگان اسکوچیچ از زمان تصدی این سمت بود. اشتباهات صادق محرمی در برخی دیدارهای حساس تیم ملی این مرزها را جابجا کرد. بازگشت رامین رضاییان به ایران و بازی های خوب او در پرسپولیس این موضوع را دوباره به یکی از موضوعات اصلی فوتبال ایران تبدیل کرده است. علاوه بر این، دانیال اسماعیلی فر، دیگر مدافع راست تیم ملی نیز با آمادگی فاصله زیادی دارد و با این وجود همچنان یکی از مهره های اصلی دراگان است.

برتری یک طرفه

رامین رضایان و دانیال اسماعیلی فر هر دو در لیگ برتر فوتبال ایران شرایط مساوی برای رقابت دارند. اسماعیلی فر مهره مهمی برای سپاهان در نیم فصل بود و با 3 گل و 4 پاس گل تاثیرگذارترین مدافع کناری لیگ محسوب می شد. قسمت دوم فصل و آمدن رضایان اما آمار کاملا به نفع مدافع راست پرسپولیس است. رضایان از هفته هجدهم که به پرسپولیس اضافه شد در 8 بازی موفق شد 3 پاس گل بدهد. با این حال تنها تاثیر اسماعیلی فر در نیم فصل برهنه به نساجی است. طبق آمار متریکا، عملکرد دفاعی اسماعیلی فر بهتر از رضاییان است و در هر مسابقه 9 بازی دفاعی موفق در مقابل 6.8 رضاییان دارد. اشتباهات اسماعیلی فر در دیدارهای بزرگ لیگ قهرمانان و تقابل با استقلال باعث شده تا کیفیت دفاعی او در مقابل چهره های خطرناک هجومی با انتقادات زیادی مواجه شود. اسماعیلی فر به صورت مستقل برای دروازه حریف بازی کرد و یک اشتباه بزرگ دیگر مرتکب شد که خوشبختانه دروازه سپاهان باز نشد.

ستاره دائمی

مدافع راست اصلی تیم ملی، صادق محرمی در کرواسی اصلا شرایط خوبی ندارد. محرمی در ابتدای فصل برای ترکیب اصلی جنگید اما خیلی زود به نیمکت و سکو منتقل شد. او در 10 بازی اخیر قهرمانی کرواسی تنها یک بازی به عنوان بازیکن ذخیره انجام داده و بقیه بازی ها را نیمکت نشین یا نشسته بوده است. اتفاقی که اخیرا رخ داده واکنش برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق این تیم را برانگیخته و از او به دلیل افشای اسرار انتقاد کرده است. محرمی در این فصل موفق شد در تمامی رقابت ها تنها یک پاس گل بدهد. دعوت لژیونرها به نیمکت اتفاق جدیدی در تیم ملی نیست اما محرمی در دیدارهای ایران نتوانست انتظارات را برآورده کند.

دعوتنامه رسمی

در دیدار ایران و کره جنوبی که صادق محرمی را در ترکیب تیم ملی نداشت، دراگان اسکوچیچ تصمیم گرفت از شجاع خلیل زاده در سمت راست استفاده کند. اسکوچیچ پس از جراحتی شجاع، برده ای عرفانی روی زمین داشت. گلمی در این دیدار خوب بازی نکرد. اسکوچیچ حتی در غیاب صادق محرمی دو مدافع میانی را به دانیان اسماعیلی فر ترجیح می دهد و همچنان او را به تیم ملی دعوت می کند. اسماعیلی فر باید از امروز در دیدارهای باقی مانده در لیگ ثابت کند که شایسته حضور در لیست اسکوچیچ است و می خواهد او را حفظ کند. در غیر این صورت مقایسه مداوم او و رضایان می تواند اسکوچیچ را به دردسر بیاندازد.

منبع: Football 360

دیدگاهتان را بنویسید