دراگان اسکوچیچ: قیمت من در حال افزایش است

دراگان اسکوچیچ: قیمت من در حال افزایش است

دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران پس از واگذاری این تیم از مارک ویلموتس بلژیکی، در شرایط سختی توانست ایران را از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 عبور دهد. او ابتدا در مرحله دوم مقابل بحرین، عراق، هنگ کنگ و کامبوج گل های خوبی به ثمر رساند و سپس در مرحله پایانی با تیم ایران صعود زودهنگام به جام جهانی انجام داد.

اما جایگاه اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی پس از قرعه کشی جام جهانی 2022 متزلزل شد و زمزمه هایی مبنی بر برکناری این مربی کروات به گوش می رسید که کمیته فنی فدراسیون فوتبال ابتدا رای به اخراج وی داد. پس از کمتر از یک هفته و مذاکره اتحادیه فوتبال انگلیس با گزینه هایی مانند علی دایی، اسکوچیچ در تیم ملی باقی ماند اما این تصمیم دوباره تغییر کرد.

با برگزاری انتخابات اتحادیه فوتبال انگلیس و بازگشت مهدی تاج به عنوان رئیس اتحادیه، سرانجام اسکوچیچ از تیم ملی ایران اخراج شد و کارلوس کی روش به جای او انتخاب شد.

اسکوچیچ پس از جدایی از تیم ایران حاضر به صحبت با خبرنگاران نشد. مربی کوروات که گفته می شد یکی از گزینه های مد نظر تیم ملی فوتبال عراق است، در آن زمان تنها با انتشار پیامی در اینستاگرام خود مصاحبه منتشر شده را تکذیب کرد و گفت که پیشنهادی از طرف هیچ کشوری وجود ندارد.

سکوت اسکوچیچ حتی پس از ترک تهران و بازگشت به کرواسی نیز ادامه داشت تا اینکه سرانجام در مصاحبه ای با پاسخ به سوالات تیم ملی، اخراجش با تصمیم مهدی تاج و پیشنهاداتش سکوت خود را شکست. این مربی تاکید کرد که پیشنهاداتی وجود دارد و با توجه به نتایجی که در ایران کسب کرده قیمت قراردادش در حال افزایش است.

اسکوچیچ ابتدا درباره بازگشتش به کرواسی گفت: 2-3 روز پیش آمدم. من هنوز با برخی از دوستانم در ایران ارتباط دارم. وضعیت این کشور خیلی خوب نیست و امیدوارم هر چه زودتر مشکلات را حل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر می رسد که جام جهانی قطر را از تلویزیون تماشا می کند تا سرمربی ایران، گفت: متاسفانه بله. اما من نمی توانم چیزی را تغییر دهم، این در اختیار و کنترل من نیست.

سرمربی سابق تیم ملی ایران در گفتگو با رادیو ریژکا گفت: با تیم ملی ایران بهترین عملکرد ممکن را در مسابقات مقدماتی جام جهانی آسیا داشتم.بازی های زیادی بردیم و رکورد زدیم. سپس یک روز رئیس (فدراسیون فوتبال ایران) تصمیم به اخراج من گرفت.

اسکوچیچ خاطرنشان کرد: تصمیم او (مهدی تاج) را پذیرفتم و اکنون بدون شغل اینجا هستم. قصد دارم چند ماه استراحت کنم.

وی گفت: پس از کسب نتایج عالی در ایران، قیمت و ارزش من به عنوان مربی در حال افزایش است و پیشنهاداتی هم دارم، اما قبل از تصمیم گیری در مورد آینده ام زمان می گذارم. آنها (فدراسیون ایران) جام جهانی را گرفتند. از من اما نتیجه و رکوردها جزئی از تاریخ تیم ملی ایران خواهد ماند. امیدوارم ایران در جام جهانی کار بزرگی انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید