خبر خوش دراگان اسکوچیچ برای هواداران تیم ملی؛ ما در حال صعود هستیم!

خبر خوش دراگان اسکوچیچ برای هواداران تیم ملی؛  ما در حال صعود هستیم!

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر در شرایطی باید در گروه B به مصاف هم برود که انگلیس، آمریکا و آخرین تیم اروپایی که در مرحله پلی آف مشخص می شود حریفان تیم ملی کشورمان در عرصه فوتبال هستند. اگر هر یک از تیم های بریتانیایی از اوکراین، اسکاتلند و ولز به جام جهانی پلی آف اروپا راه پیدا کنند، شاگردان دراگان اسکوچیچ در گروهی قرار می گیرند که فوتبال بسیار مشابهی دارد. فوتبال ولز و اسکاتلند از فوتبال انگلیس می آید و آمریکایی ها فوتبالی نزدیک به همین تیم ها دارند. این موضوعی است که هم می تواند برای تیم ملی مفید باشد و هم مشکل ساز باشد، چرا که شباهت تیم ها باعث سهولت در آمادگی می شود و از طرفی اگر فوتبال ایران با این سبک فوتبال مشکل داشته باشد، شباهت برای آنها آزاردهنده خواهد بود. ایران. دراگان اسکوچیچ در مورد گروهی که ایران در آن حضور دارد و همچنین شانس تیم ملی برای صعود از این گروه صحبت می کند.

نظرت در مورد گروهی که ایران در آن حضور دارد و ترجیح می‌دهی کدام تیم از پلی آف اروپا به جمع حریفان ایران اضافه شود چیست؟

تفاوت چندانی با هم ندارند چون دو تیم از سه تیم پلی آف ولز و اسکاتلند هستند که در صورت صعود شبیه تیم ملی انگلیس هستند و آمریکا هم شبیه این تیم هاست. حضور در این گروه می تواند بازی های خوبی را برای ما رقم بزند.

وضعیت تیم های تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟

همه آنها از کیفیت کافی برخوردار هستند و ما باید آنها را جدی بگیریم. با این حال فکر می کنم انگلیس بهترین تیم گروه ماست.

هواداران تیم ملی ایران آرزوی خروج از گروه را دارند و این هدف بازیکنان است. آیا امکان صعود از این گروه وجود دارد؟

بله، ما هدفی تعیین کرده ایم و این هدف ما صعود است. اگر هدف ما این نبود هرگز قهرمان جام جهانی نمی شدیم.

چگونه باید به این هدف برسیم و چقدر برای رسیدن به آن خوش شانس هستیم؟

هر کاری که در زندگی انجام می دهید، باید هدفی پشت سر آن داشته باشید و این یک راه بسیار ساده برای زندگی و کار در ورزش است. ما به دنبال موفقیت های بزرگ در قطر هستیم و در عین حال به دنبال چیزهای جدید هستیم. از من بپرسید این رویداد جدید چیست، من می گویم باید از این گروه خارج شویم.

آیا به بازیکنان خود برای انجام این کار اعتماد دارید؟

چرا که نه. ایمان اولین چیزی است که باید داشته باشیم.

اما با حضور انگلیس و آمریکا و البته در صورت صعود ولز همگی بالاتر از ایران در رده بندی قرار دارند و گروه سختی به نظر می رسد.

همه گروه ها محکم هستند و ما یک گروه محکم داریم. به حریف احترام می گذاریم اما در این گروه هم شانس داریم.

نکته دیگری که شاید بسیار مورد توجه قرار گرفته، رویارویی ایران با آمریکا و انگلیس است که بسیاری آن را سیاسی می دانند.

من واقعا نمی توانم در مورد مسائل سیاسی صحبت کنم زیرا فقط روی فوتبال تمرکز می کنم. شما این را می دانید و ما قبلاً نشان داده ایم که تنها چیزی که می توانیم در برابر عراق یا بحرین (با وجود برخی مشکلات سیاسی) به آن فکر کنیم، فوتبال است.

تقابل ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 از سوی بسیاری به دیدار قرن و نزدیکی ملت ها تعبیر شد. آیا باز هم می توان چنین تعبیری کرد؟

ورزش همیشه پلی است برای نزدیک شدن ملت ها، اما این یک موضوع سیاسی دیگر است و همانطور که گفتم تنها چیزی که روی آن تمرکز می کنم فوتبال است. با این حال، امیدوارم ورزش همیشه پلی بین ملت ها ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید