دراگان اسکوچیچ یا کارلوس کی روش؟

دراگان اسکوچیچ یا کارلوس کی روش؟

دراگان اسکوچیچ که سریع ترین و قدرتمندترین صعود به جام جهانی را با تیم ملی فوتبال ایران تجربه کرد، باید قبل از فیفا روز پاسخگوی فدراسیون فوتبال چین برای همکاری با تیم ملی این کشور باشد.

نکته جالب اینکه امروز رسانه های چینی از احتمال حضور سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال ایران در تیم ملی چین خبر دادند. یعنی روش کارلوس و دلیل آن هم مبلغ اندکی است که این مربی بابت کار در تیم ملی فوتبال ایران دریافت می کند. 50 هزار تومان در یک ماه.

سایت چینی «cm163.com» با انتشار گزارشی مدعی شد; کی روش و کادرش پیشنهاد فدراسیون فوتبال چین برای سرمربیگری تیم ملی این کشور را پذیرفته و راهگشای این تیم آسیایی خواهند بود. دستمزد درخواستی کی روش در میان نامزدهای هدایت تیم چین رقم چندانی نیست. حقوق ماهیانه کی روش در تیم ملی ایران 50 هزار یورو و دستمزد سالانه او کمتر از 600 هزار یورو معادل بیش از 4 میلیون یوان چین است. این رقم برای اتحادیه فوتبال چین کاملاً مقرون به صرفه است.

بر اساس این گزارش؛ مدیران اتحادیه فوتبال چین مشتاق مذاکره با کی روش بر سر جزئیات و اهداف مورد نظر خود هستند. هدف اصلی و بلندمدت فدراسیون فوتبال چین، راهیابی تیم ملی به جام جهانی 2026 و هدف کوتاه مدت، عملکرد خوب در جام ملت های آسیا 2023 است.

مشخص نیست کارلوس کی روش با همان پولی که در تیم ملی ایران دارد در تیم ملی چین کار خواهد کرد یا خیر. از سوی دیگر مشخص نیست فدراسیون فوتبال چین بیشتر به اسکوچیچ علاقه دارد یا کارلوس کی روش و به نظر می رسد باید منتظر پاسخ این سوال باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید