درخت کریسمس قیمت ده ها میلیونی را رد کرد!

درخت کریسمس قیمت ده ها میلیونی را رد کرد!

با توجه به نزدیک بودن تعطیلات کریسمس، بازار اقلام مورد نیاز این عید در میان اقشار مختلف شهروندان به ویژه مسیحیان داغ است. بنابراین وقتی وارد خیابان میرزای شیرازی می شوید که یکی از بازارهای اصلی خرید اقلام کریسمس است، بسیاری از شهروندان مسیحی در حال جستجو، گپ و گفت و خرید هستند و این بازار روزهای نسبتا شلوغی را سپری می کند.

مشاهدات میدانی قیمت ها نشان می دهد که مهمترین محصول این تعطیلات، یعنی. درخت کریسمس در اندازه های مختلف که از 60 سانتی متر شروع می شود و به بیش از دو متر می رسد بین 880 هزار تومان تا 13 میلیون تا 800 هزار تومان قیمت دارد. درختان مینیاتوری در بازار حدود 270 هزار تومان به فروش می رسد.

انواع مختلفی از گوی ها از نظر شکل و قیمت وجود دارد. بنابراین هر بسته شش تایی در بازار بین 70 تا 400 هزار تومان به فروش می رسد. اما در طرح های خاص و گوی های بزرگتر قیمت بسته های دوتایی به 850 هزار تومان می رسد. رشته های لایت رنگی نیز در سایزهای مختلف حدود 50 تا 150 هزار تومان موجود است.

این در حالی است که قیمت بسته شش عددی زنگوله در طرح ها و سایزهای مختلف بین 50 تا 170 هزار تومان و مدل های متنوع تر آویز زنگی نیز تا 700 هزار تومان قیمت دارد.

عروسک بابانوئل یکی از پرطرفدارترین اجناس این مناسبت است که در سایزهای کوچک حدود 260 هزار تومان به فروش می رسد. اما قیمت عروسک های بزرگ از 1 میلیون تومان شروع می شود و بسته به سایز به 13 میلیون تومان می رسد.

البته در برخی موارد در برخی از سایت های فروش اینترنتی قیمت عروسک های دو متری بابانوئل بالای 19 میلیون تومان اعلام شده است.