پیشکسوت پرسپولیس یحیی مهاجم برزیلی را به درخت تشبیه کرد

پیشکسوت پرسپولیس یحیی مهاجم برزیلی را به درخت تشبیه کرد

به گفته کارشناسان، پرسپولیس در فینال لیگ برتر در تهران و در ورزشگاه آزادی شکست خورد. شاگردان یحیی گل محمدی پس از آن برد بزرگ در اصفهان و حذف سپاهان در حالی که 10 بازیکن داشتند در خانه مغلوب این حریف قدیمی شدند.

جمشید شاه محمدی، مهاجم سابق پرسپولیس در این خصوص به خبروشی گفت: بدون مقدمه و صادقانه می گویم این شکست بیشتر به خاطر عملکرد ضعیف مهاجم برزیلی پرسپولیس بود. به نظر من لئاندرو پریرا در حد محلات نیست و اگر جلوی پرسپولیس درخت می کاشت بهتر از این مهاجم برزیلی مقابل سپاهان بازی می کرد!

وی ادامه داد: بازیکنان برزیلی معمولا تکنیکی هستند و توپ را در دست دارند اما این یکی ویژگی مثبتی نداشت یا ما آنها را ندیدیم. نه دوید، نه شوت زد، نه دعوا کرد و نه سرش را پرتاب کرد، بلکه اعتراض کرد و آنقدر اشتباه کرد که در نهایت اخراج شد و تیم پرسپولیس را 10 نفره کرد. در آن لحظه دلم برای یحیی گل محمدی سوخت. مهاجم خارجی برایش عصا آورد اما قاتل پرسپولیس بود.

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: برای اینکه متوجه شوید یک مهاجم باید چه کار کند، بازی شهریار مگانلو که هم قد لئاندرو پریرا است را با این مهاجم برزیلی مقایسه کنید، پرسپولیس اگر شهریار را داشت و من نداشتم این بازی را می برد. فکر نمی کنم مهاجم برزیلی در حد پرسپولیس باشد. حالا فردا ممکنه بعضیا بگن ژاپن بازی کرده و فلان! آمار او در ژاپن را در نظر بگیرید، اگر او هر فصل 10 گل به ثمر رساند، من از فوتبال چیزی نمی دانم!

وی با تمجید از عیسی الکتیر یادآور شد: دیدید از زمانی که عیسی الکتیر وارد زمین شد، تیم سپاهان تحت فشار بود و این دیدار ثابت کرد که خارجی بودن بازیکن دلیل خوبی برای اصلاح او نیست. این عیسی در آسیا برای پرسپولیس گل زد و همیشه در دیدارهای مهم نقش آفرینی کرد. من با امکانات تمرینی پرسپولیس آشنا نیستم و نمی دانم شرایط عیسی قبل از این مسابقه چگونه بود اما در شرایط عادی باید با الکثیر فیکس بازی می کرد. اگر فیکس می شد پرسپولیس 10 نفره نمی شد و شاید پرسپولیس می برد.

شاه محمدی از مهدی عبدی نیز یاد کرد و افزود: یکی دیگر از نشانه های پرسش های ذهن من مهدی عبدی است. او برای نفت مسجد سلیمان گل زد اما باز هم بازی نکرد. مطمئنم مهدی عبدی بهتر از این مهاجم ناکارآمد برزیلی بود. به هر حال، چیزی که من می دانم این است که وقتی یک مهاجم خارجی را به دلیل فشار رسانه ها یا هواداران می خرید، باید با او بازی کنید تا ثابت کنید خرید خوبی است، اما واقعا نمی توانید یک مهاجم یا یک بازیکن تاثیرگذار را با نیمی از قیمت بخرید. فصل پرسپولیس در ابتدای فصل یورگن لوکادیا را خرید که گلزن بود اما او نادان بود و با رفتار غیرحرفه ای قبل از دربی رفت. این پریرا اصلا نمیتونه جای لوکادیا رو بگیره و شنیدم قراردادش یک سال دیگه هست! پرسپولیس سال بعد می خواهد با این مهاجم چه کند؟!

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان درباره انتخاب امیر کلانویی به عنوان سرمربی تیم ایران گفت: من از صمیم قلب انتخاب شدم زیرا امیر کلانویی نماینده مربیان ایرانی است. به او تبریک می گویم و برای این مربی آرزوی موفقیت می کنم اما از فدراسیون فوتبال هم درخواستی دارم. برای یک بار هم که شده به مربیان ایرانی به چشم خارجی ها نگاه کنید و فرصتی مشابه کارلوس کی روش به امیر گالنووی بدهید و مطمئن باشید شکست نخواهید خورد.

دیدگاهتان را بنویسید