درخواست تشکیل جلسه کمیته اورژانس و آلودگی هوای تهران برای همه شهروندان ناسالم بود.

ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799091

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت با اعلام وضعیت ناسالم جوی برای همه گروه ها در 16 ایستگاه کیفیت هوای تهران، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نمایندگی از وزارت بهداشت درخواست تشکیل این سامانه را داده است. کمیته اضطرار تهران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر عباس شاهسونی گفت: 16 ایستگاه در تهران در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارند و آن مناطق با شاخص بیش از 150 در وضعیت اضطراری قرار دارند.

وی افزود: با توجه به پایداری جوی تا روز دوشنبه و کیفیت هوای ایستگاه های اندازه گیری، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نمایندگی از وزارت بهداشت درخواست تشکیل کمیته اورژانس در تهران را داد.

شاهسونی ادامه داد: اقشار آسیب پذیر، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان تا حد امکان از تردد در سطح شهر خودداری کنند. همچنین ورزشکاران باید از ورزش در فضای باز خودداری کنند و افرادی که نیاز به حضور در محل کار دارند باید کمتر در فضای باز شرکت کنند.

وی هشدار داد: این شرایط در بیماران قلبی و سالمندان افزایش بیماری های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس و افزایش علائم تنفسی در جمعیت عمومی را به دنبال دارد.

شاهسونی ادامه داد: مقایسه شاخص کیفیت هوا در 9 ماهه اول سال 1400 نسبت به سال 1399 حاکی از کاهش تعداد روزهای با زمان قابل قبول، افزایش تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های آسیب‌پذیر، ناسالم برای همه گروه‌ها و افزایش تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های آسیب‌پذیر است. به این ترتیب کیفیت هوا نسبت به سال گذشته کاهش می یابد.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید