درخواست فرهنگیان شاغل و بازنشسته از دولت اصلی

درخواست فرهنگیان شاغل و بازنشسته از دولت اصلی

تشکیل جلسات شورای آموزش عالی به ریاست رئیس جمهور مطابق قانون

افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه سالانه کشور به حداقل ۷ درصد بودجه سالانه

کاهش تعداد کارکنان آموزش و پرورش به دو درصد از جمعیت معلمان و کارمندان وزارتخانه

تداوم اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان بر اساس حداقل 7 درصد حقوق ناخالص کارکنان همتراز (سالی یکبار بر اساس دستورالعمل مصوب برای محاسبه فاصله حقوق کارمندان و مستمری بگیران و به. تعاریف موضوع)

اجرای لایحه نظام رتبه بندی معلمان بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی

اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش ویژه کارکنان دولت به ویژه فرهنگیان حداکثر تا سقف 50 درصد طبق ماده 68 قانون خدمات کشوری.

بسترسازی برای ایجاد و شروع نهایی سازماندهی نظام معلمی مانند سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی.

برنامه ریزی برای بازگشایی و آغاز فرخنده سال تحصیلی 1401-1400 و مدیریت و ساماندهی نیروی کار مدرسه با اولویت تامین کمبود فوری معلم

توسعه علمی و عملی فناوری‌های نوین در آموزش به‌ویژه آموزش الکترونیکی و مجازی در کنار فعالیت معلمان، مربیان و دانش‌آموزان با تمرکز بر توسعه نرم‌افزار و نرم‌افزار

بیمه درمانی یکپارچه و جامع فرهنگیان شاغل و بازنشسته در راستای تقویت و ارتقای کیفیت خدمات فردی و تامین اجتماعی
ارتقای جایگاه زنان در مدیریت عالی، متوسطه و پایه وزارت آموزش و پرورش

اولویت دادن به حل مشکلات مدارس دولتی به منظور نهادینه سازی عدالت آموزشی در بین مدارس کشور و به حداقل رساندن تضاد منافع

مقابله با مشکلات آموزشی مانند مافیای کنکور و کتب درسی و امثال آن برای ایجاد آموزش متوازن و متناسب با نیاز جامعه و علایق دانش آموزان و توانایی های معلمان.

توسعه مشارکت در آموزش و برقراری تعاملات بیرونی و تعامل و گفت‌وگوی مستقیم با انجمن‌ها، تشکل‌ها و تشکل‌های فعال صنفی، سیاسی و غیردولتی در مجتمع بزرگ آموزشی برای کاهش تنش و نارضایتی.

توسعه فعالیت های آموزشی، تربیت بدنی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فعالیت های فوق برنامه در مدارس و برنامه های تابستانی با جلب مشارکت اولیاء و فعالان در جامعه مدرسه و آموزش عمیق مهارت ها و آداب معاشرت.

استفاده از ظرفیت دانشگاه های دولتی مادر برای جذب بیشتر دانشجو به دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به گونه ای که با مصوبه شورای دولت 10 تا 15 درصد ظرفیت دانشگاه های مادر به صورت مشترک اختصاص یابد. ترم تحصیلی با وزارت آموزش و پرورش

بسترسازی برای توسعه آموزش فنی، حرفه ای و کارآفرینی در نظام آموزشی

بسترسازی برای توسعه آموزش های دوران کودکی و پیش دبستانی و اولویت بندی دوره ابتدایی

اصلاح گفتمان موجود در دولت و جامعه به منظور اولویت دادن به موضوع آموزش و پرورش و توجه ویژه به جایگاه و معیشت معلمان به عنوان لایه مرجع جامعه.

بسترسازی لازم جهت اخذ سند قطعی مالکیت کلیه املاک آموزشی و تعیین و واگذاری املاک بدون سند.

استقرار نظام نظارت و ارزشیابی نظام آموزشی با تاکید بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان به منظور ارتقای جایگاه آموزش در ارزشیابی های بین المللی.

اجرای اصل 6 قانون اساسی (آموزش زبان مادری در مناطق مختلف)

ایجاد بستر لازم برای انتقال سهام دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان از طریق بورس به عنوان سهام ممتاز کلیه اعضای شاغل و بازنشسته معلمان زیر نظر نمایندگان منتخب فرهنگیان.

دیدگاهتان را بنویسید