درخواست مهدی رحمتی از صداوسیما برای دایی

مهدی رحمتی سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل خوزستان که با برتری یک بر صفر شاگردان نکونام در اراک به پایان رسید، قبل از ورود به امور فنی توجه ها را به خود جلب کرد. خبرنگاران به موضوعی مهمتر از جریان بازی پرداختند و گفت: قبل از اینکه از بازی صحبت کنم باید از موضوع مهمتری صحبت کنم. فکر می کنم مدتی است در صداوسیما این موضوع مطرح شده و مردم به راحتی به خود اجازه می دهند به اسطوره های این کشور و کسانی که برای فوتبال ایران زحمت کشیده اند بی احترامی کنند.

وی ادامه داد: این موضوعی که به شما می گویم یک بحث فوتبالی است و من کاری به سایر جنبه های آن ندارم، آقای دایی، گل محمدی و سایرینی که برای فوتبال زحمت کشیده اند، اینها نیستند که بخواهیم به خودمان اجازه دهیم. صدا و بی احترامی به آنها در سیمای کشور خودمان آسان است، همانطور که من ناراحت هستم بسیاری از مردم کشور نیز از این تریبونی که از صدا و سیما پخش می شود، از مسئولان محترم می خواهم که فیلتر کنند. برای کسانی که جایگاه دارند روزهایی بود که در این فوتبال با گل های آقایان دایی و گل محمدی و سایر دوستانی که در این فوتبال زحمت کشیدند خوشحال می شدیم بازی ایران و استرالیا را به خاطر دارید؟ اصلاً فوتبالیست نشدم، اما بعد از آن بازی در خیابان مشغول خوش گذرانی بودم. این عزیزان با سختی ها زجر کشیدند و برای کشور افتخار کردند.

وی سپس با اشاره به موفقیت های علی دایی در دوران بازیگری اش، افزود: هیچ فردی در دنیا نیست که آقای دایی را نشناسد. او سال ها آقای گل جهان است و همه او را می شناسند. شاید بسیاری از مردم دنیا پرچم ایران را ندانند اما آقای دایی را می شناسند. طبق آمار، 20 تا 30 درصد مردم جهان پرچم بریتانیا را نمی شناسند، اما دیوید بکهام را می شناسند. باز هم از این انجمن خواهش می کنم فیلتری بگذارند تا کسی به خود اجازه بی احترامی به اسطوره های کشور را چه در ورزش، چه هنر، چه موسیقی و چه در سینما ندهد و این موضوع باید حل شود.

قسمت بعدی صحبت های مهدی رحمتی در مورد بازی بود و این قسمت از صحبت هایش را با تبریک به جواد نکونام آغاز کرد: تبریک به فولاد و آقای نکونام. سه امتیاز را تبریک می گویم. من واقعا از خودم راضی نیستم. از اعضای تیم هم راضی نیستم. با اینکه تا گل به تیم فولاد فرصت نداده بودیم اما فقط روی همان ضربه ایستگاهی که همان گل را زد به حریف فرصت دادیم. در دقایق باقی مانده بازی کاملا تحت کنترل ما بود و تیم فولاد از ذخیره خود دفاع کرد.

وی سپس با اشاره به شرایط تیمش در بخش هجومی اضافه کرد: شاید چون خوب دفاع کردند نتوانستیم موقعیت خوبی ایجاد کنیم. با این حال فکر می کنم ضربه سر آقای محمدزاده در پایان نیمه اول را باید مورد توجه قرار داد. چند گزینه دیگر هم داشتیم. اما باز هم می گویم که از خودم راضی نیستم و مسئولیت این باخت با من است. از طرفداران عزیزم عذرخواهی می کنم. اگر به دنبال پیشرفت هستیم باید جایگاه خود را بشناسیم. هم من و هم بقیه بازیکنان تیم باید خیلی بیشتر از این کار کنیم. در 20 دقیقه اول بازی را خوب شروع نکردیم و اگر خوب شروع کرده بودیم آن گل را دریافت نمی کردیم. ما سعی خواهیم کرد این از دست دادن خانه را جبران کنیم. باز هم به تیم فولاد تبریک می گویم. من از بازیکنانم انتظار بیشتری دارم. از نظر تمرکز انتظارم بیشتر از اینهاست. بازیکنان من خیلی خوب دویدند، خیلی خوب تلاش کردند، انرژی زیادی گذاشتند، اما اگر به دنبال رتبه های بالاتر در جدول هستیم، باید تمرکز بهتری داشته باشیم.

اولین سوال مهدی رحمتی درباره نحوه ارزیابی مشکلات فوتبال ایران در نیم فصل بود که کاپیتان سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال: فوتبال ما مشکلات زیادی دارد و نمی توان درباره مشکلات صحبت کرد. شما باید ساعت ها وقت بگذارید. اما چون هواداران، مسئولان و مدیران بی حوصله هستند، به خاطر اکثر مربیان، اول به دنبال گل نخوردن و بعد نتیجه گرفتن هستند. در فوتبال دفاع کردن بسیار آسان است اما حمله کردن و ایجاد موقعیت بسیار سخت است. دیدید که امروز تیم ما موقعیت های خوبی ایجاد کرد اما گاهی اوقات موقعیت های بدی پیش می آید و توپ ها تبدیل به گل نمی شوند. اما مشکل اصلی همین است. فکر می کنم آقای نکونام سه سال است که در فولاد کار می کند، بازیکنانی را که می خواست به دست آورد، تمام فکرش را گذاشت و دیدید که امروز چه بازی خوبی مقابل ما انجام دادند.

رحمتی با تاکید بر اینکه آلومینیوم می تواند با گذشت زمان به تیم بهتری تبدیل شود، افزود: ما هم به زمان نیاز داریم و مطمئنا خیلی بهتر از این خواهیم شد. ما را رها کن و کسانی که شوق و انگیزه بازی کردن دارند و سیر نشده اند به ما بپیوندند. تلاش می کنیم بازیکنان بیایند و به تیم آلومینیوم کمک کنند.

سوال بعدی مهدی رحمتی انتقاد یک خبرنگار از عملکرد تیم فولاد خوزستان بود. اینکه این تیم مثل تیم های کی روش دفاع بازی می کند و مثل تیم های عربی وقت تلف می کند. رحمتی صحبت های این خبرنگار را در میانه راه متوقف کرد و گفت: به نظر من باید به سبک و سیاق هر مربی احترام بگذاریم. الان اصلا نمی خواهم در مورد فولاد صحبت کنم، اما اگر دقت کرده باشید در هیچ یک از نشست های خبریم در مورد تیم حریف صحبتی نکرده ام.

کاپیتان سابق تیم ملی ادامه داد: اما ببینید ما در دیدار مقابل پرسپولیس به همین شکل شکست خوردیم. در بازی تراکتورسازی هم همینطور حمله کردیم و شاید 11، 12 موقعیت بالای 90 درصد داشتیم. این به تیم ما قدرت می بخشد. بنابراین گفتم از بازیکنانم به خاطر انرژی و قدرتشان تشکر می کنم، اما تمرکز ما پایین است. اگر تیمی بخواهد در بالای جدول بماند و بخواهد به مکان های خوبی برسد، باید تمرکز بیشتری روی کاری که انجام می دهد داشته باشد.

سوال بعدی سرمربی جوان آلومینیوم در مورد بازی پیش رو این تیم در جام حذفی و اینکه آیا با توجه به مقام دومی سال گذشته نگاه جدی تری به این رقابت ها دارد یا خیر، گفت: در هر دو جام به ما نگاه کنید تا یک امتیاز کسب کنید. موقعیت و ارتقاء خوب ما یک برنامه آلومینیومی داریم. جام حذفی را از اولین دیدار با قدرت کامل آغاز می کنیم. من نه عادت دارم و نه ذهنم این است که یک تیم را ضعیف بدانم. با تمام توان به این دیدار خواهیم رفت. ما نه بحث استراحت داریم و نه بحث استراحت بازیکنان جوان. با رسیدن به نیمه های فصل، به یک سری نتیجه گیری رسیده ایم که کدام بازیکنان می توانند به ما کمک کنند و کدام بازیکنان باید جدا شوند. البته ما برای جام حذفی برنامه داریم اما در کل نگاه ما برای آلومینیوم امسال حفظ جایگاه سال قبل است. به عنوان تیم های قدرتمند، چه اینجا و چه در شهرهای خودشان، نمی توانند ما را شکست دهند. بیشتر هدف ما در سال آینده آلومینیوم است، اما با تمام توان خود را برای جام حذفی آماده می کنیم. امیدوارم دوباره به فینال برسیم.

مهدی رحمتی سپس در پاسخ به اینکه آیا برای جذب این بازیکن با حامد پاکدل و باشگاه پرسپولیس صحبت شده است، گفت: هنوز با بازیکنی صحبت نکرده ایم اما چند بازیکن را در اختیار باشگاه قرار داده ام. می توانید نام آنها را از مدیر عامل بپرسید. مطمئنا دو سه بازیکن دیگر که تا امروز در کنار ما بودند از گروه ما جدا خواهند شد.

سرمربی آلومینیوم بعدها به صورت غیرمستقیم چند سوال مطرح کرد: واقعاً دیگر قدرت اصرار بر یک سری سوال های بی معنی را ندارم. اگر قرار بود اتفاقی بیفتد تا الان این اتفاق افتاده بود و این بازیکنان در نیم فصل ما را ترک خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید