دردسر بزرگ برای پرسپولیس؛ قوز بالای کوهان درویشی

دردسر بزرگ برای پرسپولیس؛  قوز بالای کوهان درویشی

پرداخت مالیات برانکو ایوانکوویچ در قراردادی که او با باشگاه پرسپولیس زیر نظر علی اکبر طاهری، محمدحسین نژادفلاح و مدیرعامل حمیدرضا گرشاسبی منعقد کرد، عنوان شده بود که پرداخت مالیات بر عهده پرسپولیس خواهد بود. این در حالی است که اصل بدهی مالیاتی برانکو 4 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده اما با تاخیر در پرداخت آن در این چند سال به بیش از این مبلغ نیز رسیده است.

با توجه به تعهدی که باشگاه از پرسپولیس در قرارداد با برونکو کرده است، باید مزایای مالیاتی این مربی کروات پرداخت شود. این در حالی است که در روزهای اخیر جلسه ای در باشگاه پرسپولیس با حضور مدیران آن باشگاه برگزار شد تا رسیدگی به این پرونده و راه های برون رفت از آن بررسی شود که البته به نظر می رسد تاکنون نتیجه ای نداشته است. از طرفی فدراسیون فوتبال هم متوجه این مشکل است.

مهم ترین دلیلی که برانکو سودی ندارد و قصد بازگشت به ایران را ندارد بدهی مالیاتی کلان او است که توسط باشگاه پرسپولیس پرداخت نشده است. باشگاه پرسپولیس 4 سال از حضور برونکو در ایران مالیاتش را پرداخت نکرد، البته این موضوع جزو قرارداد برونکو بود. با این شرایط به محض اینکه برانکو به ایران بیاید تا زمان پرداخت مالیات ممنوع الخروج می شود. به این ترتیب باشگاه پرسپولیس ابتدا باید مشکل بدهی مالیاتی را حل کند تا برونکو به ایران بازگردد.

نکته دیگر اینکه گفته می شد به دلیل تاخیر در پرداخت مالیات برانکو این مبلغ به حدود 10 میلیارد تومان رسید اما اگر این بدهی مالیاتی به یکباره پرداخت شود، تاخیر به او تعلق نمی گیرد. اما جمع آوری 4 میلیارد و 500 میلیون تومان برای پرداخت بدهی مالیاتی برانکو کار ساده ای نیست!

پرسپولیس این روزها با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کند و با توجه به شروع نیم فصل دوم، زمزمه هایی مبنی بر ناراحتی بازیکنان این تیم به گوش می رسد. رضا درویش اولین قسط از مطالبات بوجیدار رادوشوویچ دروازه بان سابق خود را به مبلغ 250 هزار یورو واریز کرده است و سه قسط باقی مانده نیز باید تا 6 ماه آینده به حساب این دروازه بان کروات واریز شود.

در چنین شرایطی پرداخت 4 میلیارد و 500 هزار تومان بدهی مالیاتی برانکو نیز افزایش یافت!

دیدگاهتان را بنویسید