درک نقش ناظر آموزشی در عدم اجرای ارزشیابی معلمان

در حالی که آموزش و پرورش رسما اعلام کرده است قصور منجر به تاخیر و نحوه پرداخت حقوق معلمان در اسفندماه به معاونت برنامه ریزی و اداره کل مالی ریاست جمهوری مشخص شده است، رئیس آموزش و پرورش هنوز با مقصران این پرونده برخورد نکرده است. !

درک نقش ناظر آموزشی در عدم اجرای ارزشیابی معلمان
اختلال ایجاد شده توسط وزارت آموزش و پرورش در مقوله نمره دهی، وضعیتی را به وجود آورده است که معلمان از نمرات نامناسب به شدت ناامید هستند و در نشست اخیر وزارت آموزش و پرورش فعلی با جمعی از معلمان، برخی از فرهنگیان نسبت به این مشکل هشدار دادند.

اگرچه این تخلفات و سوء مدیریت ها منجر به استعفای وزیر آموزش و پرورش شد، اما برخی عوامل دخیل در این آشفتگی همچنان در بدنه وزارت آموزش و پرورش فعال هستند.

اخیرا رئیس جمهور در سفر به خوزستان اعلام کرد: از ابتدای دولت تاکید کردم که دولت مردم به هیچ مدیری چک سفید نداده است و همه مسئولان از سطح وزیر گرفته تا سایر مدیران به طور مستمر رصد و ارزیابی می شوند. .

این در حالی است که 21 فروردین ماه سال جاری پس از ایجاد وضعیت اسفناکی در پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان، وزارت آموزش و پرورش گزارش داد: بی توجهی باعث تاخیر و پرداخت به موقع حقوق معلمان شده است. اسفندماه به معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و اداره کل دارایی اذعان داشته اند که بدون شک طبق ضوابط برخورد قانونی خواهد شد، اما حتی پس از گذشت حدود یک ماه از آن زمان با این اطلاعیه هنوز خبری از برخورد قانونی با عوامل مذکور نیست.

محمد وحیدی; یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره لزوم رسیدگی به علل ضعف رهبری در موضوع رتبه بندی معلمان گفت: در وزارت آموزش و پرورش بارها خواستار جایگزینی نمایندگان ضعیفی که به رتبه بندی آسیب زدند، شده ایم و این موضوع به دنبال آن است. توسط سرپرست در نظر گرفته شود اگر سرپرست وزیر آموزش و پرورش نتواند این تغییرات را انجام دهد باید به صراحت اعلام کند که چه خواهد شد!

لو افزود: وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه استعفا داده اند و سایر مقصران در وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ باید برکنار شوند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش هنوز هیچ تغییری نکرده و منتظر اقدام وی هستیم، البته این احتمال وجود دارد که با رسیدن به وزارتخانه، سازمان دیده بان برای تغییر این افراد اقدام کند.

عضوکمیسیون آموزش وعلوم مجلس با اشاره به اینکه رتبه بندی معلمان در حال حاضر در مرحله بارگذاری مدارک جدید پرونده های معارض و ارزیابی مجدد است، گفت: البته این پایان کار نیست، فقط یک ترمیم است. از وضعیت موجود

وی افزود: قدرت ارزیابی و بررسی توسط کمیته های ارزشیابی باید در اختیار استان ها قرار گیرد چرا که استان ها با اطلاعات کامل تری می توانند معلمان را ارزیابی کنند همچنین معلمانی که سابقه کاری طولانی دارند بیشترین بی احترامی و مشکلات را نسبت به سال های گذشته نسبت به خود نشان داده اند. خدمت، ارزشیابی سالانه، مدارک تحصیلی، محل خدمت و فعالیت در مناطق محروم باید در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر موقت آموزش و پرورش اکنون در بحث رتبه بندی با آزمون بزرگی روبروست و باید تلاش کرد تا به معلمان رتبه واقعی اعطا شود، هرچند هنوز نتایج اعتراضات رتبه بندی تمام نشده است. مشخص. اخذ مدارک هویتی نیروهای مهرآفرین، حل موضوع رتبه بندی با ارزیابی استان ها و پرداخت معوقات رتبه بندی از جمله مواردی است که از آموزش و پرورش مستقر خواسته ایم.

پیش از این محسن منصوری; معاون اجرایی رئیس جمهور درباره جابجایی مدیران گفت: عملکرد مدیران اجرایی از 5 طریق بررسی و ارزیابی می شود، سپس موضوع با بالاترین نماینده دولت مطرح می شود و پس از آن با ناظران، معتمدین و متولیان دولت رایزنی می کنیم. دلسوزان و در نهایت به نتیجه می رسند .

دیدگاهتان را بنویسید